English Version
This Site Is Available In English

سایت‌کنگره‌۶۰ سندی بدون نقص است

سایت‌کنگره‌۶۰ سندی بدون نقص است

جلسه دهم از دوره سی و دوم کارگاه آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی امین قم با استادی همسفر‌ زهرا، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر مرضیه با دستور جلسه هفتگی «از سایت و اینستاگرام چگونه استفاده کنم؟ مقاله نویسی» روز دوشنبه 26 شهریورماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر‌ می‌گویم که در کنگره حضور دارم و می‌توانم از آموزش‌های ناب کنگره بهره لازم را ببرم تا خدمتگزار خوبی برای کنگره باشم. از راهنمای‌عزیزم خانم معصومه، خانم آروز ایجنت شعبه، مرزبان‌خبری خانم نسرین و نگهبان جلسه سپاسگزارم که به من اجازه دادند تا بتوانیم امروز به شما عزیزان خدمت کنم.

هفته‌ سایت را در ابتدا به آقای‌مهندس و تمامی دست‌اندرکاران این مجموعه که‌ بی‌وقفه در تلاش هستند، تبریک و خدا قوت می‌گویم. از خانم مرضیه مسئول‌ سایت قبلی که بسیار با صبوری و بی‌ منت در این راه به من آموزش‌های ِلازم را دادند، بسیار سپاسگزارم.


کنگره‌۶۰ یک مجموعه‌ علمی‌تحقیقاتی است که دارای اهدافی چون درمان‌‌اعتیاد و جهانی شدن کنگره‌۶۰ می‌باشد. باید بتوانیم که پیام رهایی را به گوش جهانیان برسانیم تا اگر دردمندانی در هر گوشه از این جهان وجود دارند با راه درمان‌اعتیاد آشنا شوند و از بند تاریکی‌ها رها شوند.

جهانی‌ شدن‌ کنگره نیاز به ابزارهای خاصی از جمله: اینترنت، سایت و اینستاگرام دارد، آقای مهندس با کمک اعضای پر تلاش کنگره از سال۱۳‌۸۰در تلاش بودند که سایت کنگره را تشکیل بدهند که در سال‌۱۳۸۲ موفق شدند. سایت‌کنگره در دو بخش فارسی و انگلیسی مشغول به فعالیت است که قسمت انگلیسی سایت را خانم شانی بر عهده دارند در بخش فارسی همسفران خانم لیلا اسیستانت مربوط هستند. سایت‌ اصلی مربوط به تهران است که از مطالب برگزیده سایر نمایندگی‌ها تغذیه می‌شود. سایت نیز مانند کنگره، حرمت و قوانین خود را دارد؛ زیرا فضا، فضای‌ مجازی است‌ اگر مراقبت و کنترل نشود، ممکن است به بیراهه برود. سایت‌ کنگره مطالبی را در صفحه خود می‌گذارد که از هر حقیقتی، حقیقی‌تر است و سندی بدون نقص است.


حال چرا ما باید از سایت و ایسنتاگرام استفاده کنیم؟ ممکن‌ است، همسفران بگویند که هر هفته در کنگره حضور دارند و از صحبت‌های راهنما، سی‌دی‌ها، جزوات و کتاب استفاده می‌کنند، چه نیازی به سایت است؟ باید در پاسخ بگوییم که بسیاری از افراد ازطریق سایت‌ توانسته‌اند به کنگره راه پیدا کنند و با سرچ کردن در گوگل با عنوان «درمان‌اعتیاد» کنگره‌ ۶۰ را جستجو می‌نمایند و به راحتی آدرس نمایندگی هر شهر را پیدا می‌کنند، یا بسیاری از افراد به‌دلیل مشکلات زیاد نمی‌توانند در کنگره حضور داشته باشند؛ ولی به راحتی  می‌توانند از طریق سایت به مطالب آن روز  دست پیدا کنند.
حضرت علی‌(ع) می‌فرمایند: «آدمی‌ فرزند زمان خویش است» زمانی که ما الان در آن به سر می‌بریم، زمان تکنولوژی، هوش مصنوعی، فناوری و اینترنت است؛ بنابراین تنها راهی که بتوانیم فرزند زمان خویش باشیم، باید خودمان را با پیشرفت امروزه سازگار کنیم و آموزش لازم را بگیریم؛ چون اگر دچار رکود و سکون در این پیشرفت امروزه باشیم، محکوم به نابودی خواهیم شد، پس لازم است که از تکنولوژی به اندازه لازم و در جهت درست استفاده کنیم تا با زمانه خود سازگار شویم.

اما عزیزانی که در سایت خدمت می‌کنند، چه افرادی هستند؟ اشخاصی که وارد سفر دوم شده‌اند و از طریق راهنمای خویش معرفی می‌شوند. از ویژگی‌های بارز این افراد تلاش بسیار، صبور بودن و قلم توانا داشتن است. خدمتگزاران سایت با عنوان خدمتگزاران چراغ خاموش شناخته می‌شوند؛ زیرا کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و از همه مهم‌تر کارشان دیده نمی‌شود، این افراد با صبوری، بدون منت و باعشق، زمان استراحت در کنار خانواده خود را ، اختصاص به فعالیت در سایت می‌دهد.

خدمت در سایت یک فرصتی است که بتوانیم بیشتر روی گره‌های وجودی خود کار کنیم تا بدون این‌که توقع دیده شدن و قدردانی از دیگران داشته‌باشیم، خدمت ارزنده را انجام دهیم. همه‌ ما گره‌های بسیاری در زندگی خود داریم ولی با خدمت در سایت چون به صورت چراغ خاموش است به ما کمک می‌کند تا بسیاری از این گره‌ها را باز کنیم. مزیت‌های دیگر خدمت در سایت بالا رفتن نقطه تحمل، صبر، دقت، تمرکز و زیاد شدن خزانه لغات در ما می‌باشد که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم درست فکر کنیم و زیبا بنویسم.

همه ما می‌توانیم به اهداف کنگره۶۰ کمک کنیم، همسفرانی که در سایت فعالیت نمی‌کنند هم می‌توانند با بازدید کردن از سایت به کمک کنگره و سایت بیایند تا دست در دست هم برای جهانی شدن کنگره‌۶۰ کمک کنیم؛ چون هر حرکتی در این هستی بی تاثیری نیست، پس سعی کنید با نگاه مهربان خود و بازید از سایت باعث انرژی و توان تازه‌ای برای خدمتگزاران سایت شوید.

در انتها در مورد بخش مقاله نویسی باید بگویم که هر فرد یا مجموعه‌ای اگر بخواهد دانش خود را به صورت علمی ارائه بدهد، باید از طریق نوشتن مقاله اقدام کند. آقای مهندس که یکی از بهترین و بزرگترین محققین در زمینه درمان‌اعتیاد است، تمامی روند درمان خود و روش نوین DST به صورت مقاله کاملا علمی به بهترین دانشگاه‌ها ارائه دادند و اکنون هم مقالات بسیار معتبر در مورد بیماری‌هایی چون سرطان خون، سینه و غیرو را در بهترین مجلات و سایت‌های دنیا ارسال کرده‌‌اند و همیشه در حال پژوهش و تحقیق هستند، باید ایشان را الگوی خودمان قرار دهیم و همیشه در تلاش و پویا باشیم. آرزوی موفقیت برای جناب مهندس و جهانی شدن کنگره‌۶۰ دارم.
موفق باشید.

و در ادامه تقدیر از اعضا سایت نمایندگی امین قم

مرزبانان کشیک: مسافر محمد و همسفر نسرین
تایپ: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون یکم)
عکاس:همسفر نسرین ،مرزبان خبری
ویراستار: همسفر زهرا ،خدمتگذار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .