English Version
This Site Is Available In English

لژیون جونز؛ راه درست تغذیه سالم

لژیون جونز؛ راه درست تغذیه سالم

سلام دوستان ارسلان هستم مسافر لژیون جونز. به مدت یازده ماه و بیست و پنج‌روز سفر کردم با راهنمایی آقای رضا پارسا از شعبه آکادمی با متد DST کاهش وزن ۲۷ کیلوگرم. امروز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ می‌باشد و مقاله در خصوص لژیون جونز، کاهش وزن، تغذیه سالم و تأثیرات آن بر روی من را شروع به نگارش می‌کنم. در سال ۱۳۹۴ با تخریب شیره خوراکی، تریاک کشیدنی، حشیش، گل، ترامادول، متادون و الکل وارد جمعیت احیایی انسانی کنگره ۶۰ شدم، با ورود به کنگره ۶۰ وزن بنده حدود ۶۷ کیلوگرم و قد ۱۷۳ سانتی‌متر، سفر و درمان اعتیاد خود را آغاز نمودم.

با ورود به کنگره ۶۰ با حالی خراب و ناامید از زندگی و حتی ترک‌کردن مواد مخدر مصرفی خود، چرا که راه‌های زیادی را برای رهایی از مواد مخدر امتحان کرده و به نتیجه‌ای نرسیده، به پیشنهاد چند نفر از دوستان که در کنگره ۶۰ به درمان رسیده بودند، پیام کنگره ۶۰ را دریافت نمودم. برای ثبت‌نام و مشاوره اولیه وارد کنگره ۶۰ شدم. با این تفکر که این راه هم می‌روم و به نتیجه‌‌ای نخواهم رسید. یازده ماه و یازده روز سفرکردم به روش DST، با دارو OT و در ادامه ده ماه بیست و یک روز سفر نیکوتین انجام دادم که هر دو راهنما آقای آرش بودند که بنده را راهنمایی نمودند.

در سال ۱۳۹۵ با درمان اعتیاد خود، گویی دوباره متولد شده و زندگی برایم رنگ و بوی تازه‌ای پیدا نمود و لحظه‌به‌لحظه بعد از درمان خود در حال لذت‌بردن بوده و همواره این احساس در من مشهود می‌باشد. خدا را هزاران بار شکر می‌گویم که در زمانی متولد شدم که معجزه جهان هستی، یعنی صورت‌مسئله درمان اعتیاد توسط آقای مهندس دژاکام حل و رمزگشایی گردید.



آغاز زیبا:
دیگر صبح‌ها با طعم سوختگی ته‌سیگار در ریه‌ام از خواب بیدار نمی‌شدم، خس‌خس سینه‌ام را احساس نمی‌کردم و صبح قبل از اینکه بخواهم چشمانم را باز نماییم از خماری با دهانی باز بیدار نمی‌شدم. طعم و عطر غذاها، گل و یا هر گونه بوی خوشی را با تمام وجود حس می‌نمودم، انگار دوباره حس‌های پنج‌گانه جسمم به کارافتاده بود و حتی دیگر کابوس هم در خواب نمی‌دیدم و اما این ابتدای ماجرای من در اضافه‌وزن بود.

لذت‌بردن از طعم غذاها همانند نوشیدنی‌های مثل نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی و دلسترها ناخواسته کابوسی برای اضافه‌وزن در من گردید. کم‌کم و آرام‌آرام چربی‌های اضافه همانند گونی‌های ۱۰ کیلوی برنج بر شانه‌هایم سنگینی می‌نمود، تا جایی که دویدن و حتی راه‌رفتن برایم بسیار مشکل و به‌سرعت ضربان قلبم را بالا می‌برد. حتی برای انجام کارهای شخصی به مشکل بر می‌خوردم، مثل گرفتن ناخن پا و یا بستن بند کفش. بارهاوبارها همسفرم مرا نیمه‌های شب و از ترس اینکه نفسم بند آمده است از خواب بیدار می‌نمود.

زنگ خطر:
یک روز در جمع خانوادگی نشسته بودیم که یکی از اقوام نزدیکم که پزشک هستند، به من پیشنهاددادن که حتماً برای اطلاع از وضعیت جسمانی خود یک نسخه آزمایش برایم بنویسند تا آن را انجام دهم. البته مدتی بود که احساس خستگی، بی‌حالی، خواب‌آلودگی، گزگز کف پا داشتم، ولی با اکراه قبول نمودم. بعد از انجام آزمایش و گذشت ۳ روز از آزمایشگاه با بنده تماس گرفتند: آقای مهدی‌زاده آیا شما قبل از مراجعه به آزمایشگاه ۱۲ ساعت ناشتا بوده‌اید، پاسخ دادم بله حدود دوازده ساعت از زمان مصرف شام من گذشته بود.

دوباره سؤال پرسید: آیا شب قبل غذای چرب مصرف کرده بودید، پاسخ دادم خیر غذای مختصر و سبک میل نمودم. گفتند پس در آزمایش شما مشکلی پیش‌آمده و با هزینه مجدد که بر عهده آزمایشگاه است دوباره تشریف بیاورید و آزمایش را تکرار کنید. حقیقت کمی ترس تمام وجودم را گرفته بود و فردای آن روز خیلی سریع آزمایش مجدد را انجام دادم و در کمال ناباوری Triqlycerides۲۴۸۴-- S.G.P.T. (ALT) ۵۲ Total cholesterol ۴۲۵ این جواب آزمایش بنده بود که میزان چربی بسیار بالای را نشان می‌داد و در اینجا زنگ خطر برای من به صدا درآمد.

با حرکت راه نمایان می‌شود:
وزن بنده در آن روزها ۱۰۳ کیلوگرم شده بود و شروع نمودم به گوش‌دادن سی‌دی‌های آقای مهندس در خصوص اضافه‌وزن و ساختمان جسم. مقداری وزن خود را کم نمودم و سعی می‌کردم پیاده‌روی نماییم و همچنین غذای چرب کمتر مصرف کنم، ولی وزن من ثابت نبود و بسیار نوسان داشت، تا اینکه در پارک طالقانی تهران به لژیون جونز آقای رضا پارسا ورود نمودم. با وزن ۱۰۳ کیلوگرم به‌عنوان رهجوی جونز وارد لژیون ایشان شدم. در جلسه اول نکاتی را به من گوشزد کردند و برایم در دفترچه چندین مورد را یادداشت نمود.

قانون اول: نخوردن آب در بین غذا و همچنین یک ساعت قبل و بعد از غذا. این قانون در ابتدا برای من خیلی سخت و دشوار بود، زیرا همیشه عادت داشتم قبل غذا و هنگام غذا خورد نوشیدنی مصرف نمایم، ولی بعد از مدتی کوتاه خیلی راحت به این موضوع عادت نمودم. قانون دوم: خوردن سالاد ۲۰ دقیقه قبل از میل نمودن ناهار و شام. قانون سوم: همراه سالاد D.SAP به‌عنوان چاشنی استفاده نماییم. قانون چهارم: پیاده‌روی صبحگاهی قبل از خوردن صبحانه، شروع به نوشتن سی‌دی‌های اضافه‌وزن، ساختمان جسم و سی‌دی‌های مرتبط به لژیون جونز. نوشتن سی‌دی‌ها عمق بیشتری جهت یادگیری مطالب به من می‌داد و جواب خیلی از سؤالات و مجهولات ذهنی‌ام را در نوشتن سی‌دی‌ها به آن‌ها رسیدم و باقدرت بیشتر جهت کاهش وزن قدم برداشتم.

با برداشت از سی‌دی‌ها آموزشی در خصوص لژیون جونز یاد گرفتم که بایستی، مانند روش DST   سه وعده‌غذا مصرف نمایم و زمان مصرف وعده‌های غذایی را منظم نموده و غذاها را بشناسم. چرا که با شناخت نوع غذا به این نتیجه رسیدم بدن انسان در طول روز نیاز بیشتری جهت سوخت‌ساز و عضله‌سازی، به پروتئین دارد، پس غذاهای سالم و پروتئینی را بیشتر مصرف نمودم. در ادامه سی‌دی‌های ساختمان جسم متوجه شدم غذاهای را که خداوند برای ما حلال نموده است برای خودمان حرام ننماییم و بایستی از تمامی مواد خوراکی استفاده شود، ولی از مواد سالم، طبیعی و غیر افزودنی سر سفر خود بیاوریم. با دریافت آموزش یاد گرفتم که مواد غذایی را نبایستی فریز نمایم، یا مدت طولانی در یخچال نگه‌داری شود، تا تمام خواص خودش را ازدست‌داده و یا فاسد شده بعد مصرف نماییم.

در سی‌دی‌هایی که یادداشت و گوش نمودم، متوجه این موضوع شده، نبایستی بدن را به گرسنگی عادت دهیم، زیرا گرسنگی باعث انباشته‌شدن چربی از روی فقر بدن می‌باشد به این خاطر که بتواند در زمان گرسنگی، آن را بسوزاند. یکی از مواد بسیار بااهمیت نیاز بدن، به پتاسیم می‌باشد که در زمان کاهش وزن و پایین آمدن وزن برای اینکه پوست صورت، بدن چروک افتاده نشود و همین‌طور مو سر ریزش نکند نیاز به پتاسیم دارد. باتدبیر بنیان کنگره ۶۰ این موضوع به‌راحتی با استفاده از   D.SAP  کنترل گردید. تحرک، پیاده‌روی و ورزش یکی از نکات کلیدی در سالم نگه‌داشتن شهر وجودی جسم می‌باشد.

بدن انسان برخلاف تمامی ماشین‌ها که به‌مرورزمان با کارکردن فرسوده می‌شوند، ماشین بدن انسان با فعالیت داشتن، تغذیه سالم و ورزش‌کردن روزبه‌روز قوی‌تر و مستحکم‌تر می‌شود. در عضله‌سازی و ظاهر بدن (زیبایی بدن) بسیار بااهمیت است مواد غذایی مقوی مانند شیر طبیعی، گوشت تازه، مرغ، ماهی تازه، همچنین حبوبات، سبزیجات و میوه تازه را در سبد غذایی‌مان بگنجانیم و هر میوه یا صیفی‌جات را بایستی در فصل خودش استفاده نماییم تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود. بایستی یاد بگیریم به غذایمان نگاه کنیم، نگاه‌کردن به غذا یعنی اینکه تحقیق نماییم و بدانیم که مواد غذایی که داریم مصرف می‌کنیم چه خواص و فوایدی دارند.

بایستی بدانیم چه غذایی، در چه زمانی، به چه مقداری باید مصرف نماییم. بسیار متشکر هستم از آقای مهندس دژاکام و همچنین راهنمای جونز بنده آقای رضا پارسا که در این راه من را یاری نموده‌اند تا بتوانم وزنم را با ورود در لژیون جونز ظرف مدت ده‌ ماه از ۱۰۳ کیلوگرم به ۷۵ کیلوگرم برسانم و بایستی تمام تلاشم را برای سالم داشتن ساختمان جسم خود بنماییم، زیرا این جسم به من تحویل داده شده است و باید نهایت تلاشم را برای سالم نگه‌داشتن آن انجام دهم.
با احترام: راهنما مسافر ارسلان

عکس: مسافر رضا لژیون سوم
ارسال مطلب: مرزبان خبری مسافر احمد
گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .