English Version
English

مصرف شیشه تخریب‌ها و عوارض زیادی بر جای می‌گذارد،که بیشترین تخریب آن در قسمت مغز است.(نمایندگی گنجعلی خان)

مصرف شیشه تخریب‌ها و عوارض زیادی بر جای می‌گذارد،که بیشترین تخریب آن در قسمت مغز است.(نمایندگی گنجعلی خان)

چهارمین جلسه از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی - خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی گنجعلی خان، با استادی مسافر نسرین، نگهبانی مسافر زهرا و دبیری مسافر فرزانه، با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با روش  DST»روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳رأس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان نسرین هستم یک مسافر

در مورد دستور جلسه این هفته در مورد شیشه، یا کریستال، یکی از مواد مخدر بسیار مخرب و پرمصرف است که از نظر شکل ظاهری شبیه خرده‌شیشه یا تکه‌های کوچک یخ است. این ماده مخدر در اروپا و آمریکا بیشتر به نام آیس شناخته شده است و یکی از مواد مخدری که به این مواد شباهت دارد و در آسیای جنوب شرقی رواج دارد، شابو گفته می‌شود.

از مهم‌ترین ترکیبات شیشه آمفتامین است که سابقه تولید و مصرف آن به قبل از جنگ جهانی دوم می‌رسد و حتی در زمان جنگ جهانی دوم به‌عنوان یک داروی مؤثر برای رفع افسردگی و بالابردن سطح انرژی سربازانی که مشغول جنگ بودند و یا نیروهایی که قرار بود چندین شبانه‌روز به‌صورت پیوسته به نبرد مشغول باشند و فرصت استراحت نداشتند، استفاده می‌کردند.

تقریباً در سال ۱۳۸۳ شیشه در انتهای نمودار مصرف مواد مخدر قرار داشت؛ اما باگذشت زمان و مشخص‌شدن عوارض این ماده اعتیادآور، به‌عنوان یک ماده مخدر پر مصرف مخرب و خطرناک شناخته شد، به‌گونه‌ای که در سال ۱۳۸۶ آقای مهندس فرمودند؛ سونامی شیشه در راه است، و طولی نکشید که اخبار مربوط به جنایات مصرف‌کنندگان شیشه بر روی سایت‌های خبری منتشر شد، امواج این مواد هر روز نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد، تا جایی که از قتل همسر و فرزندان گرفته تا فجایع دیگر در اثر مصرف این ماده خطرناک، از صفحات خبری کنار نمی‌رفت.

آقای مهندس فرمودند؛ شیشه در دسته مواد مخدر جای نمی‌گیرد؛ بلکه یک ماده مخرب و جنایی است چرا که اگر در خانواده‌ای مصرف‌کننده شیشه وجود داشته باشد، خانواده و اطرافیان در امنیت نیستند. از نظر کنگره ۶۰، هر ماده مخدر که انسان را از حالت تعادل طبیعی خارج کند و در سیستم‌های تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن اختلال ایجاد کند آنتی ایکس گفته می‌شود.

هر روز مصرف‌کنندگان زیادی برای درمان مراجعه می‌کنند که ۳ درصد آنان مصرف‌کنندگان شیشه هستند. مصرف شیشه تخریب‌ها و عوارض زیادی بر جای می‌گذارد، بیشترین تخریب آن در قسمت مغز است که طی آن مصرف‌کنندگان در دو زمینه دچار توهم می‌شوند، یکی از آنها مسائل جنسی و دیگر بدبینی نسبت به همسر فرزندان و اطرافیان خود است، از عوارض مصرف آن نیز اختلال در عملکرد دریچه پروستات است که طی این اختلال ادرار و اسپرم هم‌زمان دفع می‌شوند، همچنین عفونت در دستگاه گوارش و تضعیف قوای جسمی و جنسی از دیگر مشکلاتی است که این ماده دارد. 

خاطره‌ای به یاد می‌آورم، یکی از آشنایان نزدیکم که مصرف‌کننده شیشه بود، زمانی که مصرف می‌کرد، دچار توهم و سوءظن نسبت به همسر و فرزندانش می‌شد، عاقبت این بدبینی تا جایی پیش رفت که همسرش را طلاق داد و با فرد دیگری ازدواج کرد. اما همسر دوم هم وقتی دید مصرف‌کننده شیشه است و دائماً دچار توهم می‌شود، برای اینکه در امان باشد او را ترک کرد.

گروه مصرف‌کنندگان شیشه خود را نه انسان معتاد بلکه انسان دانایی می‌دانند، فکر می‌کنند؛ چون شیشه مرفین ندارد، اعتیاد هم ندارد، پس پیشرفت کرده‌اند، درصورتی‌که این نگرش و باور غلطی است.

تایپ: مسافر نسرین لژیون اول - نمایندگی گنجعلی خان
ویرایش: مسافر فرزانه لژیون - چهارم نمایندگی گنجعلی خان
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .