English Version
English

سفر اولی‌ها، از سفرهای طولانی مدت پرهیز کنند

سفر اولی‌ها، از سفرهای طولانی مدت پرهیز کنند

جلسه اول از دوره سیزدهم از کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰ نمایندگی قیدار با دستور جلسه از تعطیلات چگونه استفاده کنیم؟ با استادی مسافر ناصر و نگهبانی مسافر تراب و دبیری مسافر در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ در ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان ناصر هستم یک مسافر. از نگهبان محترم آقا تراب تشکر می‌کنم که مسئولیت و اداره جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم. از لژیون مرزبانی و ایجنت محترم آقا مسعود تشکر می‌کنم که اجازه دادند، این جایگاه را تجربه کنم و بیاموزم.
قبل از هر چیز فرا رسیدن عید نوروز را خدمت بنیان کنگره جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان تبریک می‌گویم، این عید و این سال جدید را خدمت راهنمایان محترم، دیده‌بانان، تمام خدمت‌گذاران و تمام اعضای کنگره شصت تبریک می‌گویم و سال خوب و خوشی را برایشان آرزومندم. سالی خوب، توأم با برکت، سلامتی و حال خوش....
اما در مورد دستور جلسه این هفته، از تعطیلات چگونه استفاده کنیم؟
قبل از اینکه یک مصرف‌کننده شویم از تعطیلات به خوبی استفاده می‌کردیم. اما زمانی که یک مصرف‌کننده شدیم، تعطیلات نه تنها هیچ لذتی برایمان نداشت بلکه از رسیدن عید و تعطیلات بیزار بودیم. من در مدت چند سالی که مواد مصرف می‌کردم در کل تعطیلات، اصلاً در کنار خانواده‌ام نبودم یا بهتر است بگویم همراهشان نبودم. چون یا خمار بودم با نشئه بودم که در هر دو حالت، تعادل نداشتم. ما با مصرف مواد بیشترین ظلم را در حق خانواده و اطرافیان خود مرتکب شده‌ایم، این تعطیلات فرصت خوبی است برای دلجویی از تمام کسانی که به نحوی آنان را آزرده خاطر کرده‌ایم.
امروز به لطف آموزش‌های کنگره و کمک راهنمایان محترم، لذت و بودن در کنار خانواده را درک می‌کنیم. با سلامتی که امروز کنگره به ما هدیه کرده است، ساعت‌ها به همراه خانواده در گشت و گذار هستیم بی آنکه کمبودی احساس کنیم. با حال خوش برای خرید عید رفتیم و بدون ترس و استرس منتظر شروع تعطیلات هستیم. بدون اینکه برنامه‌ای برای مصرف مواد داشته باشیم.

خدمت‌گزاران و کسانی که به طور مرتب امروز در جلسات حضور دارند، به تعادل رسیده‌اند و درک کردند که آسایش، آرامش و لذتی را که امروز داریم، در گذشته مواد مخدر همه را از ما گرفته بود. امروز با حضور در کنگره و با لطف خداوند همه اینها را دوباره تجربه می‌کنیم.
امروز در تعطیلات همین که در کنار خانواده‌ام هستم، برای من بهترین و بالاترین ارزش است. قرار نیست سفر آن‌چنانی داشته باشم، همین که به همراه خانواده‌ام در طبیعت یا کنار رودی، ساعتی به خوشی بگذرانیم، برای منی که سفر اولی هستم، کافیست. در گذشته هر جایی که می‌خواستیم برویم قبل از هر چیزی دنبال جایی برای مصرف بودیم و در حین مصرف زمان از دست‌مان در می‌رفت و ساعت‌ها مشغول مصرف می‌شدیم و هیچ لذتی از سفر برایمان نبود، هیچ خاطره‌ای جز مصرف مواد نداشتیم.
کسانی که در سفر اول هستند باید بیشتر مراقب خود باشند، از سفرهای طولانی باید پرهیز کنند. من روز‌های گذشته در جمعی نشسته بودم که مواد را ترک کرده بودند ولی رسیدن عید نوروز و تعطیلات را بدبختی می‌دانستند، می‌‌گفتند در تعطیلات خیلی از دوستان ما که هنوز مصرف‌کننده هستند، خواهند آمد و مصرف خواهند کرد، ما چکار باید بکنیم. اینها نمی‌توانند از تعطیلات لذت ببرند و فقط در فکر این هستند که چگونه این مرحله را پشت سر بگذرانند. ولی من که در جمع آنها بودم از سفری که کردم و رهایی که بهش رسیدم، لذت می‌بردم.
امیدوارم تمام کسانی که در کنگره حضور دارند به نحو احسنت از این تعطیلات بهره ببرند و از این آزمایش با سربلندی بیرون بیائیم. یعنی آنچه را که در کنگره آموخته‌ایم، اجرایی کنیم، بتوانیم بدون راهنما، این ایام را رهبری کنیم. این تعطیلات روز آزمایش ما است. اگر هدف درست باشد به مقصد خواهیم رسید.
از اینکه به حرف‌های من گوش کردید از همگی شما متشکرم.

عکاسی و تایپ: مسافر ابوذر، رهجوی لژیون چهارم

تنظیم و ارسال گزارش: مسافر یداله، مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .