English Version
English

عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب دارد

عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب دارد

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است. چه تاریکی‌هایی باعث شد ظرف‌ها خالی شود، دل‌ها سنگ شود و بندها بر دست‌وپاهایم زده شوند و این تاریکی، تاریکی اعتیاد بود؛ ولی چه شد و چه زیبا شد که بندها باز و تاریکی‌ها کنار و ظرف‌ها از محبت واقعی پر شدند و زندگانی را چه زیبا ساخت؛ چهارده وادی برای رسیدن به خود از وادی اول تا وادی چهاردهم که از تفکر شروع می‌شود و به محبت ختم می‌شود و در این مسیر آبادانی، سلاح و ابزارهایی برای رسیدن به تعادل‌ در دسترس ما قرار داده شد که مهم‌ترین سلاح رسیدن به تعادل عشق و محبت است.

آموزش عشق و محبت با دانایی و علم بوده و فرصت خدمت داده‌شده که در عمل، علم عشق و محبت را بیاموزم. خیلی از وابستگی‌هایم، نفرت‌هایم، قضاوت‌هایم و قیاس‌هایم را عشق می‌دانستم درحالی‌که همه‌ی این‌ها مانع از ورود عشق حقیقی به جان دربندم بود و فرصت خدمت در کنگره تمرین عشق بلاعوض را در من زنده کرد در خدمت بود که آموختم قبله‌ام باید محبت باشد و خدمت کردن را فقط و فقط به خاطر خدمت انجام دهم، هر بار در خدمت حالم بد یا خراب شد متوجه شدم ناخالصی وجودی‌ام مانع از دریافت امواج الهی عشق هستند و همین کمکم کرد تا به درک بهتری از خود برسم و به دنبال برطرف کردن موانع باشم. عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب دارد. کم‌کم در فرکانس عشق قرار گرفتم و باوجود همه‌ی اضداد، ناملایمت و سختی‌ها باز احساس رضایت و آرامش داشتم و این یعنی در فرکانس عشق قرارگرفته‌ام و متوجه شدم زمانی که در رنج و عذاب باشم آن‌وقت از عشق فاصله گرفته‌ام.

محبت خاص یعنی محبتی که فقط مخصوص من است و این عشق را با آموزش و عمل باید به محبت عام تبدیل کرد و در عشق نباید توقع داشت و عشق سه شکل دارد: عشق مخلوق به مخلوق، عشق مخلوق به خالق، عشق خالق به مخلوق. زمانی خداوند را دوست داریم که از بندگان خداوند دلگیر و متنفر نشویم و این اولین قدم برای عشق به خدا، عشق مخلوق به مخلوق است؛ یعنی باید هم هستی و آفریده‌های خداوند را از کوچک‌ترین مورد تا انسان را دوست داشته باشم تا به عشق خداوند برسیم و خوشا به حال کسانی که خداوند عاشقانه آن‌ها را دوست دارد و آقای مهندس جزء کسانی هستند که خداوند عاشق او است چراکه زندگی‌هایی توسط ایشان احیاء شده و چند هزار نفر دعاگویشان هستند و این چیزی جز عشق نیست که همانند نور هستند که تفاوتی ندارد به گل بتابد یا به کود بتابد. برای سفره‌ای که پهن شد ظرفیت خود را باید بالا ببرم تا بتوانم ظرف وجودی خود را با عشق و محبت بدون توقع پر نماییم. باشد در مسیر نور بیشتر و عشق بیشتر و محبت بلاعوض را درک کنم و پذیرا باشم.

نویسنده: نگهبان والیبال پارک طالقانی همسفر فتانه کمک راهنمای لژیون چهاردهم نمایندگی شادآباد
ویراستاری و ارسال: کمک راهنمای لژیون چهارم نمایندگی شهرری همسفر فاطمه
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .