English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ازدواج

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ازدواج

چهاردهمین جلسه از دوره هفتاد و هفتم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی بنیان کنگره ۶۰ مهندس حسین دژاکام و دبیری همسفر افسانه با دستورجلسه "ازدواج" چهارشنبه 05 بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:18 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
ساعت برگزاری کلاس چهارشنبه ها شناور است و شاید بعضی روزها باتوجه به شرایط تعطیل شود. آمار رهایی ها بسیار بالا رفته به همین دلیل برای دادن رهایی گفته ام شماره بدهند که ازدهام نشود و افراد بدانند نوبتشان چه زمانی است.


چند نکته را یادآوری می کنم به عزیزان که مورد توجه قرار بدهند:
یکی اینکه کنگره 60 در جزیره قشم فعالیتش را شروع کرده و به سرعت در حال رشد است. جلسات جزیره قشم در ساختمان جدیدی که درست کردیم برگزار می شود. یک قسمت را برای تشکیل جلسات و قسمتی دیگر را برای دانشگاه درست کردیم.
خانم ها مسافر در جزیره قشم فعالیت خود را شروع کردند. همچنین گروه همسفران نیز فعال هستند. در کرمان هم که گروه خانم های مسافر راه اندازی شد خیلی به سرعت بالا رفت که الان بالغ بر 80 نفر سفر اولی داریم. رشد خانم های مسافر هیدج کند است. امیدوارم که ذره ذره شکل بگیرد.
ما یک شخصیت حقیقی داریم یک شخصیت حقوقی و این دو را باید از هم تفکیک کنیم. هر کسی در کنگره 60 هر مرام و مسلکی دارد به خودش مربوط است و ما کاری به آن نداریم این در حرمت کنگره 60 است. اینجا مانند بیمارستان است و ما به عقاید سیاسی دیگران کاری نداریم. اگر افراد بخواهند بر سر اعتقاداتشان با هم بحث کنند لژیون ها منهدم می شوند.


اگر در فضای مجازی از من و کنگره 60 صحبت کردید و شال کمک راهنمایی را انداختید وارد حوزه های دیگر نشوید. من گفته ام تصاویر من و خانواده من را جایی نگذارید. در حرمت کنگره 60 آمده که ما بحث سیاسی نداریم به این دلیل که سیستم حفظ شود. ما نه تنها در مسئله اعتیاد کار می کنیم بلکه ارائه طریق می دهیم به انسان ها و داریم می گوییم به دنیا که روش های درمان اعتیاد در سطح جهانی غلط است. ویلیام وایت در حال نوشتن یک کتاب در رابطه با من است. این را برای خودنمایی نمی گویم. می خواهم بگویم که ما در چنین مرحله ای هستیم. در حال ارائه راه درمان برای سرطان ها و انواع بیماری ها هستیم.این سیستم باید پابرجا بماند و کار خودش را بکند.
از تمام راهنماها می خواهم که به شاگردانشان بسپارند که به نام کنگره 60 فعالیت سیاسی و بحثی نکنند.


موضوع دیگر اینکه ما در بهمن ماه سه روز شنبه را پشت سرهم تعطیلی داریم. یکی شنبه 15 بهمن دیگر 22 بهمن و سومین تعطیلی هم 29 بهمن است. این سه تعطیلی رسمی برای ما ایجاد مشکل می کند. در تهران برای مسافران آقا شنبه 15 و 22 بهمن ماه تعطیل است اما شنبه 22 بهمن ماه کنگره 60 تعطیل نیست.


آزمایش های دیگرمان در حال شروع شدن است. برای آزمایش سرطان سینه سفارش موش های صحرایی سرطانی دادیم. خودمان می توانستیم اینکار را بکنیم و به مرحله ای رسیدیم که موش ها را سرطانی کنیم اما من موافقت نکردم  به این دلیل که اگر خودمان انجام دهیم ممکن است بعداً در آن عیبی وارد شود که این موش ها اصلاً سرطانی نشده اند به همین دلیل دادیم به مرجع دیگری.
موش ها را انستیتو پاستور سرطانی می کند و حتی روزهای ابتدایی در آنجا به موش ها شربت تریاک می دهیم. سپس آزمایش ها را ما انجام می دهیم و  آزمایش های سلولی مولوکولی و ژن هایشان می رود دانشگاه بریستول لندن در انگلستان به دلیل اینکه اعتبار این قضیه بالاتر است.
از زمانی که ما کارمان را آغاز کردیم مجلات معتبر جهانی از ما درخواست ارسال مقاله و همکاری می کنند. آزمایش خون برای کوید19 هم گرفته شد و در حال انجام است. امیدوارم بتوانیم تا قبل از عید آزمایشات مرتبط با سرطان سینه و کولیت و ام اس را شروع کنیم.

دستور جلسه امروز ما ازدواج است. مسئله حائز اهمیتی است. سن ازدواج تغییر کرده و خیلی کم انجام می گیرد. در گذشته روش ازدواج سنتی بود و پدر و مادر کارها را انجام می دادند. اکنون همه چیز تغییر کرده. اگر آقایان و خانم ها یک مقداری سنشان بالا رفته است و کمتر ازدواج می کنند جای نگرانی نیست این مسئله همه جا را فرا گرفته و انشاالله رفته رفته درست می شود. همه حق و اختیار دارید که ازدواج کنید و از من نیاز به کسب اجازه نیست.
هیچکسی نیست که از اول همه چیز داشته باشد. باید حرکت کرد وقتی حرکت کنید همه چیز درست می شود. رزق و روزی تمام موجودات را خداوند می رساند. زیاد هم نباید در این مورد سخت گیری کرد. در این قضیه یک طرف خانم ها یک طرف آقایان قرار دارند. مانند یک مثلث که قاعده مثل این دو را به هم متصل می کند.


باید جاذبه بین افراد وجود داشته باشد. سایه هم باید وجود داشته باشد در واقع باید جسمیت داشته باشد. جسمیت ارتعاشاتی دارد که ما به آن جاذبه می گوییم. این جاذبه فقط به اندام و زیبایی اجزای چهره نیست بلکه به بیان،اخلاق، جهان بینی، افکار و خصوصیات فرد است. مجموعه این ها می شود جاذبه و بسیار شرط مهمی است. حال اگر حس و جاذبه و سایه نباشد شما بر مبنای اقتصاد یا روابط اجتماعی اینکار را کنید فاجعه می شود.
در ازدواج رکن اصلی خود افراد قرار دارند و خانواده ها در مرحله دوم قرار دارند. اگر در کنگره خواستند ازدواج کنند طبق روش و سنت بروند انجام دهند. جدا از تمام این ها ما اعتقاد به تقدیر هم داریم، نمی گویم همه چیز تقدیر است اما به نظر من ازدواج جزء مسائلی است که مربوط به تقدیر است. باید خود جوان ها بخواهند اگر بخواهند امکان پذیر است.
خیلی ممنونم که به صحبت های من گوش دادید.

نام فایل تاریخ لینک
فایل صوتی ۱۴۰۱/11/05 دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .