English Version
English

اعتیاد از یک در وارد می‌شود، نظم، انضباط و احترام از در دیگر خارج می‌شود.

اعتیاد از یک در وارد می‌شود، نظم، انضباط و احترام از در دیگر خارج می‌شود.

جلسه دوازدهم از دور سی و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه همسفران شعبه ستارخان به استادی کمک راهنما همسفر سمیه، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر مهری با دستور جلسه «نظم، انضباط و احترام در کنگره ۶۰» مورخ سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۴، رأس ساعت ۱۵ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خداوند را سپاسگزارم که توفیق خدمت در این جایگاه را به من داد تا خدمت کنم، از نگهبان عزیز هم سپاسگزارم.
چه اتفاقی می‌افتد که ما برای درمان اعتیاد به کنگره می‌آییم؟ چرا از اعتیاد خسته شده‌ایم و به درمان فکر می‌کنیم؟ خیلی از مصرف ‌کنندگان از نظر مالی مشکلی ندارند و به خانواده فشار نمی‌آید، اما چگونه می‌شود که به دنبال درمان می‌روند؟ چون نظم، انضباط و احترام در خانواده از بین رفته است.
زمانی که اعتیاد از یک در وارد می‌شود، نظم، انضباط و احترام از در دیگر خارج می‌شود و این یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ویژگی‌های اعتیاد است. شخص به بی‌خوابی و بی‌تعادلی عادت کرده و از نظم روزانه خارج می‌شود، رفتارهایی که ناشی از بی تعادلی‌های جسمی و روحی فرد است و کم کم وارد خانواده‌ شخص می‌شود، شخصا تجربه خودم هست که همسرم بسیار می‌خوابید و من نیز با او همراه شده و از نظم خارج شده بودم.
در کنگره اولین چیزی که یاد می‌دهند، نظم و انضباط در پوشش است، روسری سفید یا شال سفید برای خانم‌ها و لباس سفید برای آقایان، سر وقت در جلسه حضور داشتن و به موقع خارج شدن، نوشتن سی‌دی‌ها، بین صحبت دیگران صحبت نکردن، به دیگران احترام گذاشتن و بحث نکردن و...
زمان در کنگره ۶۰ اختراع شده است، فکر کنم ترافیک وحشتناک امروز که در سطح شهر بود، را همه تجربه کرده‌اید ولی همه راس ساعتِ شروع جلسه در نمایندگی حاضر بودیم، شاید اگر جلساتِ دیگر بود می‌گفتند، به علت ترافیک در سطح شهر، جلسه با یک یا دو ساعت تاخیر برگزار می‌شود ولی در کنگره چنین چیزی نیست.
این نظم، انضباط و مرتب شدن، انسان را در مسیری قرار می‌دهد که با هستی و کائنات یکی می‌شود، چون هستی و کائنات بر مبنای نظم و انضباط آفریده شده‌اند و ذره‌ای بی نظمی در آن نیست. حرکت سیاره‌ها و ستاره‌ها به دور مدار و سایر کُرات که با چه دقتی گردش می‌کنند، طول روز و شب که با دقت خاص محاسبه شده است ولی منِ بشر با بی‌نظمی‌هایی که به وجود آورده‌ام، آلودگی هوا، زباله‌هایی که ایجاد کرده‌ام، نظم را از طبیعت گرفته‌ که در انتها گریبان‌گیر خودم خواهد شد، به قول جناب مهندس؛ من به هستی آمده‌ام تا به فرمانِ خالق درآیم.
گاهی ما می‌خواهیم هستی را به فرمان خود درآوریم به جای این‌که ما هم‌همراه با هستی در مسیر نظم و انضباط پیش برویم، بر مدار نظم و انضباط است که زندگی زیباتر خواهد شد، کلام زیبا از امیرالمومنین(ع) است که می‌فرمایند هیچ وقت انسان مومن کاری نمی‌کند که مجبور به معذرت خواهی شود، در کنگره این را به ما یاد می‌دهند، منظم و مرتب باشیم و با احترام با دیگران برخورد کنیم و در این صورت جایگاه بی حرمتی را هیچ وقت نخواهیم دید، زیرا همه چیز سر جای خودش قرار دارد واحترام کلمه‌ای ست که امسال به دستور جلسه اضافه شده است. در کنگره ۶۰ احترام به تمام پیشکسوتان جزو اولویت‌هاست، شاید در بیرون این‌گونه باشد که احترام فقط مخصوص بزرگترهاست، اما در کنگره آقای مهندس، بزرگتر را فرد کم سن و سالی در نظر گرفته‌اند که پیشکسوت‌تر از من است و من باید به او احترام بگذارم، من باید بدانم با احترام گذاشتن به دیگران است، که احترام را برای خودم خلق می‌کنم و آن چیزی که از دیگران انتظار دارم را خودم انجام دهم، من هم به تمام پیشکسوتان و بزرگان کنگره ۶۰ خصوصا نمایندگی ستارخان احترام می‌گذارم.

تایپ: همسفر مرضیه، رهجوی کمک راهنما همسفر آزاده (لژیون ششم)

ویرایش و ارسال: همسفر مرجان، رهجوی کمک راهنما همسفر سکینه (لژیون دهم)

همسفران نمایندگی ستارخان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .