English Version
English

نظم و انضباط؛ پل ارتباطی بین اهداف و موفقیت

نظم و انضباط؛ پل ارتباطی بین اهداف و موفقیت

جلسه دوم از دوره چهارم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی نمایندگی حافظ با استادی اسیستانت گروه خانواده همسفر ندا، نگهبانی همسفر زینب و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه «نظم، انضباط و احترام» روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۴ در ساعت ۱۴ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان ندا هستم یک همسفر، امروز در جایگاه استادی در خدمت شما عزیزان هستم، من دستیار رابط نمایندگی شما با خانم کماندار هستم، امیدوارم همه ما همسفران دست‌به‌دست هم بدهیم تا نمایندگی قوی داشته باشیم و سعی کنیم تک‌تکمان الگو باشیم.
دستور جلسه امروز، «نظم انضباط و احترام» است. همه ما از درایت آقای مهندس آگاه هستیم زیرا ایشان کنگره را خلق کرده‌اند و همچنین وادی‌ها و جهان‌بینی را در قالب آموزش در کنگره برای ما قرار داده‌اند. همه ما می‌دانیم تمام این آموزش‌ها برگرفته از مکان دیگری است که به ما می‌رسد، پس باید قدر آن را بدانیم.
نظم اهمیت بسیار بالایی دارد و ابتدا آقای مهندس در ماه مبارک رمضان می‌خواستند به مصرف مواد خود نظم دهند تابتوانند روزه‌بگیرند، ایشان می‌گویند اصلاً قصد درمان اعتیاد خود را نداشتند، اما خواست خداوند بود که با این نظم‌دهی راهی برای درمان اعتیاد ایشان گشوده شد و باعث شد خلقی را به همراه خود به حرکت درآورده و افرادی را از تاریکی‌ها به روشنایی‌ها هدایت کنند.
مطمئناً همه ما می‌دانیم که مصرف‌کنندگان مواد مخدر رابطه درست و به‌جایی با نظم انضباط ندارند و همیشه از بی‌نظمی آن‌ها شاکی بوده‌ایم؛ اما در بدو ورود آن‌ها به کنگره، نظم برایشان معنای دیگری پیدا می‌کند و این نظم در پوشش لباس سفید آن‌ها گرفته تا برنامه اوتی‌شان جاری است.
این نظم برای همسفران نیز در کنگره تعریف‌شده است و همه ما می‌دانیم در هفته یک روز را به خود اختصاص می‌دهیم و برای آموزش در کنگره حضور می‌یابیم. باید بدانیم قبل از ورود به شعبه گوشی خود را در حالت بی‌صدا گذاشته و برای زمان خودمان احترام قائل باشیم؛ زیرا قرار است مسیر دشواری را پشت سر بگذاریم.
اگر ما با سر خودمان حرکت نکنیم و با اعتماد به کنگره اجازه بدهیم کنگره مسیر حرکت ما را نمایان کند، موفق خواهیم بود. همه ما در بدو ورود به کنگره از رفتن به بی‌راهه‌ها و نرسیدن به مقصد  خسته‌ایم، اما باید بدانیم کنگره مسیر درستی است و اگر فرمان‌بردار خوبی باشیم، قطعاً و یقیناً به مقصد و آرامش‌خواهیم رسید. در کنگره کلمه‌ای به‌عنوان چرا؟ نداریم و همگی باید چشم گفته و فرمان‌بردار خوبی باشیم، البته باید این چشم گفتن در قالب اجرای حرمت‌های کنگره باشد، همه ما باید برای خود هدف‌گذاری کرده و با نظم و انضباط برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.
شاید در ابتدا هدف خودمان را رهایی مسافرمان قرار بدهیم، اما پس از گذشت مدتی و دریافت‌ آموزش‌ها به این نتیجه می‌رسیم که هدف ما ابتدا درمان و آرامش خاطر خودمان است، پس هر چه دانایی ما بالاتر می‌رود، هدف‌ها نیز بالاتر خواهد رفت. ابتدا فکر می‌کردیم با رهایی مسافرمان، از کنگره رفته و به زندگی خودمان ادامه می‌دهیم، اما عشق و محبتی که در جایگاه‌های خدمتی وجود دارد، ما را به سمت خود جذب می‌کند و این عشق راز ماندگاری ما در کنگره است. به‌قول‌معروف دیگران کاشتند و ما خوردیم، پس ما نیز بذر نیکو را بکاریم تا دیگران نیز از آن بهره ببرند.
در ادامه باید بدانیم احترام گذاشتن در کنگره بسیار مهم است، به همین علت آقای مهندس می‌فرمایند اگر به یک چوب و یا درختی شال خدمتی را آویزان دیدید، به آن درخت احترام بگذارید؛ زیرا این شال‌ها نماد جایگاه‌های خدمتی هستند و ما باید به این جایگاه‌ها احترام بگذاریم. اگر همسفران در یک نمایندگی حال خوشی دارند، مشارکت و لبخند تک‌تک شما در این حال خوش نمایندگی تأثیرگذار است. نظم و انضباط و احترام مطمئناً در جریان سفر ما بسیار تأثیرگذار است، پس باید در تمام قسمت‌های زندگی خود نظم را به اجرا درآوریم و به تمام جایگاه‌های خدمتی در کنگره احترام بگذاریم.

تنظیم و ارسال: همسفر مریم
تایپ: همسفر عاطفه لژیون دوم
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .