English Version
English

رعایت حرمت‌ها یعنی رسیدن به تعادل درونی

رعایت حرمت‌ها یعنی رسیدن به تعادل درونی

ششمین جلسه از دور دهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی باباطاهر همدان با استادی کمک راهنما همسفر صغری و نگهبانی همسفر رقیه و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه  «نظم و انضباط واحترام» روز دوشنبه سوم بهمن 1401 ساعت ۱۵ آغاز به کار کرد.   

خلاصه سخنان استاد :

در ابتدا خدای خود را شاکر هستم که امروز را روزی بنده کرد تا در خدمت شما دوستان عزیز باشم. از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان تشکر می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم کردند. انشالله هر کجا که هستند سالم و تندرست باشند و سایه ایشان بالای سر ما باشد. از راهنمای عزیز خودم خانم کرمی عزیز تشکر می‌کنم که راه درست زندگی کردن را به من آموخت. امیدوارم که جلسه خوبی را در کنار هم داشته باشیم.
اگر بخواهیم از نظم و انضباط صحبت کنیم، اولین نظم و هماهنگی را در طبیعت می‌بینیم. چون تمام کارهای خداوند از روی نظم است. همین فصل‌ها و شب و روز  همه روی نظم است. این طبیعت نیست که نیاز به نظم دارد ما در همه جا نیاز به نظم داریم، در زندگی روزمره، در یک کارخانه، در یک شهر، در یک کشور نیاز به نظم و انضباط داریم. اگر نظم و انضباط در یک سیستمی رعایت نشود آن سیستم متلاشی می‌شود،  یکی از آموزش‌هایی که در  کنگره یاد می‌گیریم نظم و انضباط و احترام است. سیستم کنگره جوری طراحی شده است که برگزاری جلسات، جشن‌ها، تولدها، لژیون‌ها با نظم خاصی در جریان است. همان پوشیدن پیراهن سفید برای مسافر ها و روسری سفید برای همسفرها نظم خاصی را در جلسه حاکم می‌کند. نظم و انضباط از جمله مقوله‌هایی است که رابطه مستقیم با درمان جسم دارد و با وجود نظم است که فرد مصرف کننده می‌تواند به اهداف خود در مسیر درمان در کنگره و چه در زندگی شخصی خودش به هدف های خود دست پیدا کند. نظم و انضباط باعث افزایش قدرت یادگیری و آموزش می‌شود، نظم و انضباط در اثر تمرین و تکرار مداوم در افراد صورت می‌گیرد و کم کم تبدیل به عادت و رفتار صحیح می‌شود که در این راهم باید صبور بود. مکانی که در آن نظم و انضباط و احترام باشد آرامش و امنیت هم به همراه خواهد داشت. در کنگره نظم و انضباط یعنی: به موقع در جلسات و لژیون حاضر شوید، به حرف‌های راهنما گوش بدهید، سی دی‌ها را مرتب بنویسید ،به حرف مرزبان گوش بدهید. انسان هرچه بیشتر به دانایی برسد به همان اندازه قوانین را رعایت می‌کند، بنابراین دانایی با رعایت قوانین رابطه‌ مستقیم دارد. در هر سازمانی برای حفظ نظم، رعایت قوانین و مقررات ضروری است. ما به قوانین در کنگره حرمت می‌گوییم رعایت حرمت ها یک کنگره‌ای را از یک غیر کنگره‌ای مشخص می‌کند.

کسی نباید حرمت‌ها را زیر پا بگذارد یا چیزی به آن اضافه کند، اساس کار محبت عقل و ایمان است. نگه‌داشتن احترام کنگره، احترام ایجنت و مرزبان ها ، راهنماها، هم‌لژیونی‌ها، رهجوهای سایر لژیون‌ها برای همه ما الزامی است. احترام گذاشتن هم حال خود شخص را خوب می‌کند و هم به بقیه انرژی می‌دهد، اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم؛ رعایت نظم و انضباط و رعایت حرمت‌ها رسیدن به تعادل درونی است و تا وقتی به تعادل درونی برسیم نظم ظاهری هم در ما ایجاد نخواهد شد، زیرا فکر می‌کنیم نظم و انضباط همان چیزی است که من دوست دارم ولی واقعیت این است که رعایت قوانین و حفظ حرمت ها حتی اگر به ضرر من باشد و اگر به این مرحله برسیم انضباط در کلاس، لژیون، جلسه، پارک ماشین، رانندگی، زندگی، اجتماع، شهر، غذاخوردن، لباس‌پوشیدن، مهمانی‌رفتن، مهمانی دادن، حرف زدن، ورزش، تفریح، خواب، سی دی نوشتن، خود به خود ایجاد خواهد شد و در پایان محبت مکملی دارد به نام احترام. محبت و احترام در کنار هم مانند معجونی هستند که هر کدام اثر دیگری را ضمانت خواهد کرد.

 از این که به صحبت‌های بنده گوش کردید ممنونم.

 

تایپ : همسفر راضیه رهجوی کمک راهنما صغری (لژیون ششم) 

ویرایش: سهیلا رهجوی کمک راهنما همسفر سمیه (لژیون پنجم) 

تنظیم وارسال : همسفر نجاری رهجوی کمک راهنما همسفر لیلا( لژیون چهارم)

همسفران نمایندگی باباطاهر همدان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .