English Version
English

معرکه‌گیری آفت آموزش است

معرکه‌گیری آفت آموزش است

جلسه یازدهم از دور چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره 60 شعبه شهرضا؛ با استادی کمک راهنما همسفر مریم، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر سمیه با دستور جلسه "رابطه یادگیری با معرکه‌گیری" دوشنبه 7 آذرماه 1401 ساعت 15 شروع به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خلقت در هستی همان‌طور که استاد سردار در کتاب ۶۰ درجه فرمودند بر پایه دو مؤلفه استوار است؛ یکی آموزش گرفتن و دیگری خدمت کردن؛ در کنگره مثلثی وجود دارد با نام مثلث دانایی که تفکر و تجربه و آموزش را شامل می‌شود و مقابل آن مثلث تاریکی است که شامل ناامیدی و ترس و منیت است و جالب است که هرکدام از اضلاع مثلث دانایی مقابل اضلاع مثلث جهالت قرار دارند. مقابل آموزش، منیت قرار دارد. چرا دچار منیت می‌شویم چون فکر می‌کنیم که خیلی خوب همه‌چیز را می‌دانیم و همه‌چیز را متوجه می‌شویم.
جهان بر پایه اضداد بناشده است و دستور جلسه یادگیری و رابطه آن با معرکه‌گیری هم مطابق همین اصل است، وقتی فردی وارد معرکه‌گیری می‌شود از یادگیری دور خواهد شد و بالعکس فردی که وارد مرحله یادگیری می‌شود از معرکه‌گیری دور خواهد ماند. آقای مهندس می‌فرمایند: ساکنین آباد اگر در مکان‌های خراب باشند آنجا را آباد می‌کنند و ساکنین خراب اگر در مکان‌های آباد باشند آن را تبدیل به ویرانه‌ای خواهند کرد. وقتی یک ‌رهجوی سفر اول وارد معرکه‌گیری می‌شود مدام شکایت می‌کند و از شرایط موجود گله‌مند‌است، برای مثال می‌گوید چرا باید در جلسات دست بزنیم، چرا این‌قدر سلام می‌کنیم و مرتب از همه‌چیز ایراد می‌گیرد و انتقاد می‌کند. یک رهجو وقتی وارد کنگره می‌شود باید از حواشی به دور باشد و فقط به سفر خود و رهایی بیندیشد و به فکر درمان خود باشد و در امور دیگر دخالت نکند تابه‌حال خوش برسد. در کنگره ما الگوهای بی‌نقصی داریم یک رهجوی سفر دوم که حال خوش دارد و در حال خدمت است و یا یک کمک راهنمایی که در حال آموزش و خدمت به رهجو است. این افراد الگوهایی هستند که از معرکه‌گیری به دور بودند و با آموزش گرفتن به این جایگاه‌ها رسیدند.
یک رهجو زمانی دچار معرکه‌گیری می‌شود که حسادت و حقارت و منیت و خودخواهی در او وجود داشته باشد. گاهی برای اینکه روی عیوب خود سرپوش بگذاریم وارد معرکه‌گیری می‌شویم و همین امر باعث می‌شود که از یادگیری دورباشیم. انسانی که مدیر و مدبر باشد از جای خود برمی‌خیزد و از حرکت‌های کوچک شروع می‌کند و مرحله‌به‌مرحله رشد می‌کند و به مراحل بالا و پیشرفت در زندگی دست پیدا می‌کند، اما انسان معرکه‌گیر از جای خود بلند می‌شود و شروع به پچ‌پچ کردن می‌کند و برای خود، یار جمع می‌کند و شروع به در و دل کردن می‌کند به قول شاعر که می‌گوید: در جهان هر چیزی، چیزی را جذب کرد گرم، گرمی کشید و سرد، سرد. این دسته از افراد نیز یکدیگر را پیداکرده و جذب می‌کنند و خود را در نقش یک قربانی نشان می‌دهند و این‌گونه وانمود می‌کنند که به آن‌ها ظلم شده است. این افراد دیگران را به مسلخ می‌برند غافل از اینکه خودشان قربانی خواهند شد. به قول خانم مرجان که فرمودند: کنگره مانند یک گله می‌ماند که در یک‌راه و مسیر درست در حال حرکت است و اگر رهجویی از این گله جدا شود و از گله جا بماند دچار طعمه گرگ‌ها خواهد شد و به مسلخ برده می‌شود و خودش قربانی می‌شود. نکته‌ای که بسیار مهم است این است که ما به کنگره آمده‌ایم که آموزش ببینیم و در مسیر تکامل خود قدم برداریم، برای رسیدن به این امر مهم باید فرمان‌بردار باشیم و از معرکه‌گیری دوری‌کنیم تا بتوانیم وارد پروسه آموزش شده و درنهایت خدمتگزار خوبی برای کنگره باشیم.

معرفی کمک راهنما برای پذیرش رهجو

پیام مرزبانی، مسئول امتحانات، نشریات و سردار

نفرات برتر آزمون داخلی شعبه

مرزبان کشیک همسفران

مرزبان کشیک مسافران

تایپ و ویرایش: همسفر سمیه کمک راهنمای تازه‌واردین
عکاس: همسفر فردوس رهجوی کمک راهنما همسفر لیلا (لژیون یکم)
تنظیم و ارسال: همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی شهرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .