English Version
English

هرچه یادگیری بیشتر باشد، معرکه‌گیری کنار می‌رود و امنیت و آرامش جای آن را می‌گیرد.(نمایندگی یاس)

هرچه یادگیری بیشتر باشد، معرکه‌گیری کنار می‌رود و امنیت و آرامش جای آن را می‌گیرد.(نمایندگی یاس)

دوازدهمین جلسه از دوره پنجاه و پنجم کارگاه‌های آموزشی - خصوصی کنگره ۶۰ ویژه خانم‌های مسافر نمایندگی یاس اصفهان، با استادی مسافر سمیه، نگهبانی مسافر فریبا و دبیری همسفر سودابه با دستور جلسه «رابطه یادگیری با معرکه‌گیری» روز شنبه مورخ ۵ آذرماه ۱۴۰۱ رأس ساعت 11:30 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان سمیه هستم یک مسافر

شاکر و سپاسگزار خداوند هستم که به من توفیق خدمت داد، تا بتوانم این جایگاه را تجربه کنم. دستور جلسه امروز رابطه بین یادگیری و معرکه‌گیری است. مسلماً خیلی مسائل پیش می‌آید که یک فردی مصرف‌کننده بشود. ولی در اوج مصرفی که دارد، حال چه دارو و چه مواد مخدر، درهرحال تعادل ندارد. از زمین و زمان طلبکار است.

این فرد بعدازاین که می‌آید و به رهایی و تعادل می‌رسد و به یک آرامش نسبی دست می‌یابد. این سؤال پیش می‌آید که چه اتفاقی باعث به وجود آمدن این همه تغییر در فرد شده است؟ با اندکی دقت متوجه می‌شویم که دلیل و علت اصلی، فقط یادگیری و آموزش بوده که این یادگیری از دانایی می‌آید که همان تفکر، آموزش و تجربه است.وقتی آموزش درست می‌بینیم، مطمئناً تفکرمان مثبت و صحیح می‌شود و می‌توانیم تجربه‌های بهتری کسب کنیم. ما چگونه می‌توانیم در کنگره، آموزش ببینیم؟

حضور مداوم در جلسات عمومی و حضور مکرر در لژیون، نوشتن سی دی و پیروی از راهکارهای راهنما، سطح آگاهی و دانش مرا بالا می برد. وقتی راهنما می‌گوید سی دی بنویس، عذر و بهانه نیاورم. مطمئناً سی دی‌ها فقط برای درمان اعتیاد ما نیست، بلکه جهان‌بینی است که برای زندگی کردن درست، نیز به کار می‌آید.

https://up.c60.ir/repository/11463/e5d54ece-4271-4742-a1b9-47afc7170654.jpg

اکنون معرکه‌گیری چیست؟ در قدیم رسانه و تلویزیون وجود نداشت. برای اینکه سرگرمی داشته باشند، شخصی می‌آمد مردم را به دور خودش در میدان شهر جمع می‌کرد و با شعبده‌بازی مثلاً زنجیر پاره کردن و خیلی کارهای دیگر آن‌ها را سرگرم می‌کرد و در قبال آن پولی نیز دریافت می‌نمود؛ اما جدیداً یکسری معرکه‌گیری‌هایی به وجود آمده که یک موضوع را به موضوع دیگری تبدیل می‌کنیم.

مثلاً مادر از فرزند خود می‌پرسد چرا در فلان درس نمره کم گرفتی؟ جواب می‌دهد شما چرا برای من تبلت نخریدید؟ سؤال را با سؤال پاسخ می‌دهد و به‌نوعی وارد معرکه می‌شود. معرکه‌گیری می‌تواند از منیت هم به وجود بیاید. وقتی منیت داشته باشم نقطه تحمل من پایین است. وقتی بحثی پیش می‌آید، به دلیل این‌که در من منیت وجود دارد، دوست دارم حرف خودم را به کرسی بنشانم یا اینکه من نباید بین صحبت‌های دو نفر وارد شوم، اما در اثر نداشتن آگاهی و عدم آموزش، بدون اجازه وارد بحث آن‌ها می‌شوم.

وقتی با همسرم بحث می‌کردم زیر بار نمی‌رفتم، چشم نمی‌گفتم، معرکه می‌گرفتم و بحث ما همیشه بالا می‌گرفت و این به خاطر عدم آموزش بود که من هیچ آموزش و یادگیری نداشتم. ولی وقتی به کنگره آمدم فهمیدم که باید با تفکر صحیح آموزش بگیرم نقطه تحمل و دانایی خودم را بالا ببرم تا بتوانم از این مشکلات رها شوم.

https://up.c60.ir/repository/11463/230b9d30-468f-4a49-a47d-c35ae8e2d730.jpg

اکثر ما سقوط آزاد را تجربه کردیم، ترک کردیم، ولی آموزشی نگرفتیم و وقتی به نقطه کوری رسیدیم، متوجه شدیم چه مسیر اشتباهی را پیمودیم. آموزش و یادگیری فقط برای امتحان دادن نیست، برای این است که از معرکه‌گیری و در حاشیه بودن‌ها دور بمانیم و بتوانیم نقطه تحمل مان را بالا ببریم. سخن آخر اینکه هرچه یادگیری بیشتر باشد، معرکه‌گیری کنار می‌رود و امنیت و آرامش جای آن را می‌گیرد. امیدوارم با مشارکت‌های خوبتان صحبت‌های من را کامل کنید.

گردآورنده و تایپ: مسافر فاطمه، لژیون نهم –نمایندگی یاس

ویرایش: مسافر کبری- لژیون نوزدهم –نمایندگی یاس
عکس: گروه عکاسی نمایندگی یاس
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .