English Version
English

اهمیت پارامتر زمان در تغییر صفات

اهمیت پارامتر زمان در تغییر صفات

جلسه دوم از دوره ششم کارگاه‌های آموزش عمومی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و همسفران، نمایندگی چرمهین به استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر محمود و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه "وادی دهم و تآثیر آن روی من" روز پنجشنبه 3 آذرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
من می‌خواهم از دید دیگری خارج از مشارکت‌های این هفته و متن وادی به این دستور جلسه نگاه کنم و به آن بپردازم. این‌که تأثیر این وادی روی من چه بود، در اواخر سفر اول این وادی خیلی به من کمک کرد و به داد من رسید، آنجا فهمیدم که می‌شود پر از امید بود و گویی برای من این شمشیر دو لبه که در کتاب گفته‌شده است روی لبه خوب افتاد و باعث شد سفرم پربار شود.

از دید مهندسی اگر به این وادی نگاه کنیم، دستور جلسه قبلی سیستم ایکس بود که آن‌هم یک سیستم جاری است، اگر انسان جاری نباشد و سکون پیدا کند باعث رخوت و منیت می‌شود و در ادامه دستور جلسه هفته آینده رابطه یادگیری با معرکه‌گیری این را می‌رساند که اگر جاری باشیم به یادگیری می‌رسیم و در غیر این صورت به معرکه‌گیری می‌رسیم. تعریف صفت از دید روان‌شناختی این است؛ مجموعه‌ای از آداب و رفتار ماست که تکرار می‌شود و این حاصل اندیشه ماست، اندیشه ما می‌تواند از ایمان ما بیاید و تبدیل به عمل بشود، تکرار هر چیزی برای انسان لذت‌بخش است تکرار می‌تواند درراه ضد ارزشی یا ارزش‌ها باشد، تکرار اگر همراه تفکر باشد می‌تواند به صفت ما تبدیل شود. تغییر صفت با تزکیه، تصفیه و پالایش قابل انجام است و در این راه نور و صوت و حس به کمک انسان می‌آیند. انسان به‌طور هم‌زمان در سه جهان زندگی می‌کند؛ جهان فیزیکی، جهان خواب و جهان ذهن و سه مؤلفه نور، صوت و حس در ارتباط انسان با این جهان‌ها کمک می‌کند.
آنچه ما نسبت به جهان بیرون دریافت، ادراک و احساس و برداشت می‌کنیم تعریف جهان‌بینی است و این موارد در این سه جهان در حال گردش است و با مرور این‌ها جهان‌بینی ما تغییر پیدا می‌کند و از این راه می‌خواهیم به تزکیه و پالایش برسیم، برای رسیدن به تزکیه و پالایش پارامتر زمان مطرح می‌شود که باید آن را در نظر داشته باشیم. اگر انسان از موضوعی خیلی ناراحت شد یا نتوانست صفتی را در خودش تغییر دهد سه حالت دارد یا آن موضوع برایش خیلی اهمیت دارد، یا خودش خیلی مهم است یا شخص ر‌وبرو انسان مهمی است؛ راه‌حلی که از آموزش‌های کنگره در این مورد یاد می‌گیریم مبتنی بر ساده‌سازی است و با ساده کردن موضوع می‌توانیم آن را حل کنیم.
همان‌گونه که اگر چیزی برای شما ارزشی نداشته باشد مانند این تابلو روبرو من خواه ارزش آن ریال یا میلیارد باشد و در ادامه اگر انسان مقابل یا موضوع مطروحه را مورد اغراق قرار ندهیم و در ذهن خود از آن فرضیه مهمی نسازیم درک و آنالیز آن برای ما راحت خواهد بود. در آخر اگر موضوع مهم باشد و شخص متقابل نیز مهم باشد، ((ما مهم نیستیم)) و این هیچ دیدن خود یک نکته‌ی بسیار مهم است که در وادی سوم یا همان وادی مسافر شدن به این اشاره می‌کند که باید دانست "هیچ موجودی" و این هیچ‌یک عدد بی‌کران است که در مقیاس نمی‌گنجد برای مثال خدا هیچ‌چیز نیست و هیچ جا نیست درحالی‌که او همه‌چیز است و همه‌جا است پس ما هم می‌توانیم از هیچ بیکران بسازیم.
مدل استخر انرژی در جزوه جهان‌بینی مطرح‌شده است که یک مدل همیشه جاری است چون یک‌طرف ورودی هست و طرف دیگر خروجی، اگر دو طرف آن بسته شود ناامیدی به سراغ انسان می‌آید پس زمانی که از تغییر صفت خوشحال نیستیم نقطه مقابل خوشحالی ناراحتی نیست بلکه ناامیدی است حال خودتان این ناامیدی را با آموزه‌های کنگره و مثلث جهالت ربط دهید و برداشت کاملاً آزاد است.

اولین قدم برای تغییر این است که نباید دید، نباید شنید و نباید گفت تا به مرحله تزکیه رسید یعنی ما 50 درصد می‌بینیم، می‌شنویم و میگوییم و 50 درصد هم نمی‌شنویم، نمی‌گوییم و نمی‌بینیم اگر دقت کرده باشید وقتی خواب هستیم حال بهتری داریم زیرا از 50 درصد دوم یعنی نگفتن، ندیدن و نشنیدن استفاده کردیم، بعد موضوع زمان مطرح می‌شود، درست است که سیستم ایکس با یک سفر درست‌وحسابی بعد از ده ماه تا ۹۰ درصد بازسازی می‌شود ولی بعضی از صفات انسان‌ها حداقل ده یازده سال طول می‌کشد تا تغییر کند و به مرحله‌ای برسیم که نبینیم، نشنویم و نگوییم. من به‌عنوان یک مسافر در کنگره آموزش می‌گیرم و در حال سفر هستم، این سفر یک سفر درونی است که مبدأ و مقصد آن مشخص است درحالی‌که قبلاً مبدأ مشخص نبود، در این سفر باید چهارده وادی را پشت سر گذاشت و سوغات هر وادی را برداشت و از اخطارهایی که در وادی‌ها داده‌شده است باید پیروی کرد، پس با در نظر گرفتن پارامتر زمان و خواسته درونی انسان جاری می‌شود زیرا تمام این وادی‌ها در جهت جاری شدن انسان‌ها است و در هرکدام تزکیه‌های زمینه‌ای نهفته است.

دریافت نشان یک ماه رهایی

بازدید دستیار محترم دیده‌بان آقای ولیخانی

با تشکر از حصور پر انرژی همسفران کوچک

عکس: مسافر جواد
ضبط صدا: مسافر میلاد
تایپ: مسافر علی
تنظیم و ارسال: مسافر خداداد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .