English Version
English

گلریزان

گلریزان

سومین جلسه از دوره سوم کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60 همسفران نمایندگی دهخدا با دستور جلسه «گل‌ریزان» به استادی کمک راهنما همسفر پروانه، نگهبانی همسفر اعظم و دبیری همسفر فاطمه روز دوشنبه نهم آبان ماه 1401 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

همان‌طور که می‌دانید به امید خدا ما جشن گل‌ریزان را در پیش روداریم و این جشن یکی از جشن‌های بزرگ و پرشکوه کنگره ۶۰ محسوب می‌شود چون جشن همدلی و همیاری به هم نوع است و من خودم به‌شخصه در این روز سرشار از شوق و شادی و شعف می‌شوم.
گلریزان یک آیین سنتی در تاریخ ایرانیان است، که تجلی یکی از فرمان‌ها الهی در کلام‌الله نیز می‌باشد؛ یعنی همان انفاق که به معنی بخشیدن چیزی که در اختیار انسان است و می‌تواند آن را به دیگران ببخشد، حالا آن چیز می‌تواند علم، مال، محبت، عشق و همدردی با دیگران باشد.
حالا هدف ما از برگزاری این جشن در کنگره ۶۰ چیست؟

ما در پیام قانون یازدهم می‌خوانیم که کمک‌های داوطلبانه ما باعث خودکفایی می‌شود و کنگره را در راه رسیدن به اهدافش یاری می‌رساند، یکی از این اهداف، تأسیس دانشگاه بین‌المللی و رساندن پیام درمان اعتیاد و سایر بیماری‌های نادر و لاعلاج امروزی به جهانیان از طریق متد اصولی، کاربردی و عقلانی کنگره ۶۰ یعنی همان دی اس تی است؛ که معجزه‌ی قرن شناخته شد و تاکنون توانسته چندین هزار نفر از مصرف‌کنندگانی که در تاریکی محض رو به نابودی می‌رفتند را نجات بدهد.
اما چه انسان‌هایی می‌توانند در این جشن باشکوه شرکت کنند؟

کسانی که ظرف وجودی‌شان لبریز از عشق، حس انسان‌دوستی، دانایی و بخشش است. در کتاب ۱۴ وادی عشق انسان‌ها از لحاظ ظرف وجودی به سه دسته تقسیم می‌شوند:
یک عده، کسانی هستند که همه چیزهای خوب و ارزشمند را برای خود و خانواده‌شان می‌پسندند و از بخشیدن آن به دیگران امتناع می‌کنند
دومین دسته افرادی هستند که آنچه برای خود می‌پسندند، برای دیگران هم می‌پسندند و از انجام این عمل خرسند و راضی هستند و انرژی می‌گیرند.
و دسته سوم، افرادی که نسبت به محبت و همدلی دیگران، بی‌تفاوت و خنثی هستند! و بادی به هر جهت هستند و هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند!
بنابراین حضور من در این جشن مهم است، خدا را هزاران مرتبه شکر با لبریز کردن طرف وجودی‌مان از منابع پرمحتوا و دانش کنگره، ما همیشه شاهد هجمه‌ای از اعضای کنگره ۶۰ در گل‌ریزان بوده‌ایم.
حالا شاید من توان مالی خوبی نداشته باشم و بگویم حضورم بی‌فایده است؛ اما باید بدانیم که با حضورمان در این مراسم و خدمت کردن درواقع سهم خودمان را در گل‌ریزان ادا خواهیم کرد و مشارکت در این امر باعث سهیم شدن ما در لذت بخشندگی آن‌ها، نقطه‌ی عطفی خواهد شد برای گام‌های بزرگ ما در آینده‌ای نه‌چندان دور. ما در گل‌ریزان مبلغ به خصوصی را تعیین نمی‌کنیم و هرکسی با توجه به توان مالی‌اش اقدام به این عمل خیرخواهانه خواهد کرد.
امیدوارم که خداوند این همدلی و حس انسان دوستانه ما را مورد لطف خود قرار داده تا حضور ما را در این مراسم با توجه به تلاشمان پررنگ‌تر از قبل نماید.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید ممنونم.

تایپ: دبیر لژیون سردار کمک راهنما همسفر فاطمه

ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه واردین همسفر پریسا

همسفران نمایندگی دهخدا قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .