English Version
English

گروه خانواده_ اولین خشت بنای علمی کنگره۶۰

گروه خانواده_ اولین خشت بنای علمی کنگره۶۰

اولین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰؛ ویژه راهنمایان گروه خانواده نمایندگی ملایر؛ استادی کمک‌راهنمای تازه‌واردین همسفر فائزه؛ نگهبانی همسفر الهام، دبیری همسفر معصومه، دستورجلسه «صورت‌مساله اعتیاد» در روز دوشنبه ۴ شهریورماه ۱۴۰۱ در ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

بسیار خوشحال هستم، که در این جایگاه قرار دارم. از جناب مهندس و خانواده محترم ایشان تشکر می‌کنم، که این بستر را فراهم کردند، تا ما بتوانیم، از لحاظ فکری، جسمی و ذهنی به آن نقطه ایده آل برسیم. از راهنمایی خودم خانم صدیقه تشکر می‌کنم، که هر لحظه با تمام وجود مراقب من بودند و بهترین راه ممکن را برای من نمایان کردند.
وقتی از صورت‌مسئله اعتیاد صحبت می‌کنیم، منظور اولین آجر و یا خشت‌بنای علمی کنگره۶۰ است. کنگره‌۶۰ برای بیان کامل موضوع اعتیاد و چگونگی درمان آن بنای عظیمی ساخته است، به گونه‌ای که اعتیاد دیگر یک موضوع ساده و در حاشیه نیست، بلکه یک علم و رشته تخصصی است. جالب‌تر اینکه برای کامل‌شدن علوم اعتیاد، بایستی کلیه علوم و رشته‌ها به کمک آن بیایند.

برای به‌دست‌آوردن یک یا چند مجهول در یک معادله، ابتدا باید نوع معادله را بدانیم و به آن شناخت داشته باشیم و سپس راه‌حل‌های درست را در معادله قرار دهیم، سپس با استفاده از اطلاعات به جواب درست می‌رسیم و مجهولات ما به معلومات تبدیل می شود. پس باید در ابتدا مبدا حرکت را مشخص کنیم، سپس مسیر حرکت را پیدا کنیم، تا به هدف برسیم. در تمام موضوعات و مشکلات زندگی می‌توانیم، از این روش استفاده کنیم، همانطور که جناب مهندس دژاکام حتی در درمان کرونا از همین روش استفاده نمودند. در ابتدا ویروس را شناختند و در ادامه راه‌حل مقابله با آن را با دی‌سپ یافتند.

در اعتیاد یک سری سوالات بی‌جواب به وجود می‌آید، مثلاً؛ چرا بعد از اینکه مصرف‌کننده مواد مخدر را به هر طریق کنار گذاشته است، به تعادل نمی‌رسد و توانایی انجام کارهای روزمره خود را ندارد، یا اینکه وسوسه مواد در ذهن او وجود دارد. مهندس دژاکام بعد از تحقیقات فراوان، تئوری ایکس را مطرح نمودند، که عبارت است: از سیستم تولید‌کننده مواد‌شبه‌افیونی و مخدر طبیعی‌. سیستم ایکس مصرف‌کننده در طول مصرف مواد مختل می‌شود و بعد از قطع مصرف شوک بسیار مخربی را ایجاد می‌کند، که ممکن است، تا آخر عمر جبران نشود.

کنگره۶۰ با به کارگیری روش تدریجی در زمان و مقدار مناسب دارو به مدت ۱۱ماه موفق به این امر شد، که اعتیاد را درمان کند، تا در کنار جسم، دو مولفه، روان و جهان‌بینی که بخش بزرگی از درمان اعتیاد است، به درمان برسد. در صورت مسئله اعتیاد آموختیم، مواد مخدر سم نیست، بلکه با استفاده درست و با علم، تبدیل به داروی درمان اعتیاد می‌شود، مانند شربت تریاک، که به نام داروی اوتی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

این هفته فرصت مناسبی است، تا یک بار دیگر مقاله صورت‌مسئله اعتیاد که اولین مقاله از کتاب چهارده مقاله است، را با دقت بخوانیم. صورت‌مسئله اعتیاد برای ما صورت‌مسئله زندگی است، زیرا با تعادل مثلث درمان، یعنی جسم، روان جهان‌بینی به تعادل و سلامتی خواهد رسید.
از بنیان کنگره‌۶۰ مبتکر روش دی‌اس‌تی، برای درمان قطعی اعتیاد و کاشف صورت‌مسئله اعتیاد بسیار سپاسگزارم.

مرزبان کشیک

خدمتگزاران جلسه (لژیون دوم)

عکاس: همسفر مبینا رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه (لژیون۱)
تایپ، ویراستار و ارسال‌کننده مطلب: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه (لژیون۱)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .