English Version
English

رسیدن به هدف و مقصد با وضعیت مناسب

رسیدن به هدف و مقصد با وضعیت مناسب

هفتمین جلسه از دورۀ چهاردهم کارگاه‌های آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی گنجعلی خان کرمان؛ با استادی کمک راهنما مسافر رضا، نگهبانی کمک راهنمای تازه واردین مسافر سعید و دبیری مسافر علیرضا با دستور جلسۀ "وادی هفتم و تأثیر آن روی من" پنجشنبه 31 شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم که فرصت برایم به وجود آمد تا مجدداً این جایگاه را تجربه کنم. از آقا سعید ممنونم که این فرصت را در اختیار من قرار داد. از آقای مهندس و خانوادۀ محترمشان سپاسگزارم که هر چه دارم از برکت وجود ایشان است. از استاد عزیزم آقا محسن نقدی و راهنمای سیگارم آقا مجید زنگی‌آبادی و همین‌طور ایجنت محترم آقا محسن زارکویی و از همۀ دوستانی که در کنگره 60 کرمان مشغول خدمت هستند ممنون و متشکرم. برای همۀ کسانی که امروز در آزمون کمک راهنمایی شرکت کردند آرزوی موفقیت دارم.
دستور جلسۀ امروز وادی هفتم است. عنوان وادی رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است، یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌کنیم. رمز و راز یعنی چیزی که پنهان و نهفته است. ما در این وادی می‌خواهیم یاد بگیریم که چگونه عقل با استفاده از نیروی خودش می‌خواهد یک سری مجهولات و چیزهای نامعلوم را برای خودش کشف کند. راه برای همۀ ما وجود دارد و مهم این است که از یک طریقی یا از یک مرجعی این راه را پیدا کنیم. ابتدای این وادی می‌گوید که خیلی از افراد واقعاً بودند، افرادی که از ارادۀ خیلی خوبی هم برخوردار بودند و انسان‌های مصممی بودند ولی به دلیل اینکه راه را پیدا نکردند و یا بهتر بگویم راه را اشتباه رفتند و فکر می‌کردند خیلی از افراد وارد گروه‌هایی شدند که واقعاً فکر می‌کردند که به مرغزار می‌روند درصورتی‌که به مسلخ پا گذاشتند.

بسیاری انسان‌ها خودشان را از بین بردند و آن فردی که خودکشی می‌کند آن به یک‌درجه‌ای می‌رسد که ناامیدی است. ناامیدی آخرین تیر شیطان به قلب یک انسان است. فردی که ناامید می‌شود آخرین حد نیروهای منفی، ناامیدی هست و هیچ راهی دیگر، جلوی پایش نمی‌بیند. زمانی که مصرف‌کننده بودم همیشه می‌گفتم خب دیگر راهی وجود ندارد و من همینم که هستم و تا آخر عمر باید این شکلی باقی بمانم؛ تا زمانی که راه درست و صحیح راه کنگره سر راه من قرار گرفت و آمدم و واقعاً به درمان رسیدم.

در این وادی از دودسته انسان‌ها نام برده است. خردمندان و کم‌خردان. انسان کم‌خرد همیشه ابتدا سخن می‌گوید بعد فکر می‌کند. کسی که در این مرحله است همیشه در حال عذرخواهی و دلجویی از دیگران است. چرا؟ چون مرتباً اشتباه می‌کند و تکرار اشتباه و تکرار و تکرار؛ اما انسان خردمند فردی است که اول به آن حرفی که می‌خواهد بزند فکر می‌کند. همیشه حرف درست و به‌موقع را می‌گوید.

 
 
این وادی دارد به من هشدار می‌دهد که تو به‌عنوان انسان وقتی‌که خلق شدی سر یک دوراهی قرار گرفتی. آن چیزی که خداوند در وجود تو نهاده آن اختیاری است که به او داده‌شده است. حال من می‌توانم به‌واسطۀ اختیاری که به من داده‌شده، صراط مستقیم و راه ارزش‌ها را پیش روی بگیرم و یا راه ضدارزش‌ها و صراط غیرمستقیم. این بستگی دارد به دانایی هر فرد؛ یعنی میزان دانایی هر فرد بستگی دارد به میزان اشتباهاتی که انجام می‌دهد یا انجام نمی‌دهد.
در انتهای این وادی قسمتی است که خیلی به انسان‌ها کمک می‌کند؛ یکی از نشانه‌های صراط مستقیم رسیدن به هدف و مقصد با وضعیت مناسب می‌باشد؛ یعنی راهی را که من پیدا کردم آنچه برداشت می‌کنم مهم است و آن نتیجه‌ای که حاصل می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. پس یکی از نشانه‌های اینکه من در صراط مستقیم قرار دارم این است که مقصدی که من در آن قرار می‌گیرم یک وضعیت مناسبی باشد و به یک تعادل نسبی در انتهای سفر رسیده باشم.
ممنون و متشکر که به صحبت‌های من گوش دادید.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
قانون یازدهم 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
واحدOT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
عکس، تایپ و ارسال: مسافر محمد پیرمحمدی
لژیون خدمتگزار: لژیون هفتم
مسافران نمایندگی گنجعلیخان کرمان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .