English Version
English

گروه خانواده - رسیدن به مقصد با پیداکردن راه درست

گروه خانواده - رسیدن به مقصد با پیداکردن راه درست

جلسه دوم از دوره دهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی شیروان با دستورجلسه « وادی هفتم و تاثیر آن روی من » به استادی همسفر عصمت و نگهبانی همسفر بتول و دبیری همسفر مرضیه در تاریخ بیست و هشت شهریورماه ۱۴۰۱  ساعت ۱۵:۳۰ آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد
دستور جلسه امروز در مورد وادی هفتم است. آقای مهندس کتاب 14وادی را برای رسیدن به خود نوشته اند. چهار وادی اول وادی‌های تفکر هستند. این وادی‌ها روی تفکر و چگونگی فکر کردن متمرکز شده‌اند. وادی پنجم به عملیاتی شدن تفکر اشاره می‌کند. وادی ششم جایگاه عقل را برای انسان مشخص می‌سازد. این وادی عقل را حاکم شهر وجودی انسان در نظر گرفته است. وادی هفتم: رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است؛ یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌کنیم.
راز به معنای مطلب پوشیده و پنهان. رمز همان راز نهفته است. کشف کردن به معنی پیدا کردن می‌باشد. حقیقت یعنی اصل و منتهی هر چیز. حقیقت با واقعیت متفاوت است. حقیقت یعنی راستی و درستی.
وادی هفتم در همه‌ مسائل زندگی صدق می‌کند. در هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، باید این وادی را به خاطر داشته باشیم. راه درست را باید تشخیص دهیم. نشانه راه درست، رسیدن به هدف با وضعیتی بسیار خوب است. انسان به سلامتی به آن هدف برسد.
در کنگره راه درمان اعتیاد مشخص شده است که راه درستی است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برای درمان اعتیاد راه درست را یافته‌اند، در صورتی که اصلا این‌طور نیست. شلاق درمانی، سقوط آزاد، رفتن به کمپ و ... راه درمان اعتیاد نیست. شاید چند صباحی با این روش‌ها انسان مواد مخدر را کنار بگذارد ولی باز هم به مواد روی می‌آورد چون‌که راه درمان نیست.
در مواردی هم داریم که افراد راه کنگره را پیدا می‌کنند ولی برداشت متفاوت دارند. مثلاً فردی به کنگره وارد می‌شود، به درمان می‌رسد و خدمت می‌کند. ولی فرد دیگری بعد از گذشت شش ماه از کنگره خارج می‌شود.


آقای مهندس در این وادی انسان‌ها را به دو گروه کم‌خردان و خردمندان تقسیم نموده اند. گروه کم خردان، افرادی هستند که بدون فکر، کار انجام می دهند. صحبت می‌کنند. اکثر کارهایشان اشتباه است و دائماً در حال عذرخواهی هستند. برعکس خردمندان اول فکر می‌کنند، تمام جوانب امر را در نظر می‌گیرند و سپس عمل می‌کنند. خوب است که انسان قبل از انجام کار به نتیجه‌ی آن فکر کند، اگر نتیجه‌اش خوب نباشد، آن کار را انجام ندهد.
افراد خردمند هیچ وقت به رمالان و جادوگران مراجعه نمی‌کنند. چون باور دارند کل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی. جادوگران اگر قدرت داشتند، زندگی خود را درست می‌کردند. جالب است که رمالان می‌خواهند این عقیده‌ی پوچ را در باور ما بگنجانند که نیرو‌های آنها برای خودشان بی‌تاثیر است. اگر درست فکر کنیم، می‌فهمیم که این راه (استفاده از جادوگر و رمال) اصلا درست نیست.
خردمندان نیرو‌های خود را باور دارند و از این طریق به آنچه می‌خواهند می‌رسند. قسمتی از مشکلات انسان ناشی از این مسئله است که نیروهای درون خود را نمی‌شناسد و از آنها برای حل مشکلاتش استفاده نمی‌کند.
ما همه در راه مستقیم قدم نهاده‌ایم و در این مکان مقدس حضور یافته‌ایم. امیدوارم بتوانیم با تفکر و استفاده از نیروهای درون، این راه را به خوبی بپیماییم تا به آرامش دست پیدا کنیم.

عکاس: همسفر محبوبه رهجوی کمک راهنما همسفر نسرین (لژیون دوم)
تایپ: همسفر ملیحه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: همسفر عصمت رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی شیروان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .