English Version
English

باید در مسیر حرکت کرد

باید در مسیر حرکت کرد

رمز و راز حقیقت در دو چیز است: یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌کنیم.
در وادی هفتم در مرحله‌ای هستیم که عقل باید با نیروی خود مجهولات را کشف نماید. پیدا کردن راه مهم است ولی از آن مهم‌تر وقتی کسی راه را پیدا کرد باید در مسیر آن حرکت کند تا به نتیجه مطلوب با وضعیت مناسب سالم و خوب برسد؛ چه‌بسا افراد زیادی در جامعه برای یافتن راه درست به بیراهه رفتند و چه انسان‌هایی که قربانی شدن فقط برای این‌که راه را پیدا نکرده‌اند، بعضی وقت‌ها ما فکر می‌کنیم کسانی که دچار اعتیاد شده‌اند افراد بی‌اراده و بدون خواسته بودند و نمی‌توانند ترک کنند ولی در حقیقت این‌طور نیست آن‌ها خیلی افراد بااراده‌ای بودند ولی به خاطر این‌که راه درست درمان را بلد نبودند و پارها ترک می‌کردند و شکست می‌خوردند دست به خودکشی می‌زدند.
درمان اعتیاد بالا‌ترین اراده را می‌خواهد ولی چون از راه‌ درست وارد نمی‌شدند شکست می‌خوردند و پیدا کردن راه فقط مهم نیست بلکه چگونه حرکت کردن مهم است. خیلی‌ها راه کنگره که‌ بهترین راه است را پیداکرده‌اند ولی چون درست حرکت نکرده‌اند موفق نشدند پس؛ درمان اعتیاد یکی از سخت‌ترین گذرگاه‌هایی است که یک انسان ممکن است در طول حیات خویش با آن روبرو شود برای عبور از گذرگاه سخت‌درمان اعتیاد مجبور هستیم قوانین زندگی را بیاموزیم و اگر نیاموزیم دیر یا زود روزگار ما را مجبور به آموختن می‌کند.
در وادی هفتم انسان‌ها به دودسته تقسیم می‌شوند: خردمندان: انسان خردمند می‌داند که بهترین گنج، گنج درون خودش است که باید آن را کشف کند و قبل از انجام هر کاری تفکر می‌کند ولی انسان کم‌خرد بدون تفکر لب به سخن می‌گشاید که همیشه برای خودش و دیگران مشکل‌ساز است.

اگر ما در گروه خردمندان باشیم و در صراط مستقیم حرکت کنیم باید بدانیم که جهان و جهان‌ها مملو از انواع و اقسام انرژی است و این انرژی‌ها را مجانی در اختیار ما قرار نمی‌دهند پس فرد خردمند برای یافتن هر راهی اول تفکر و بررسی می‌کند تا صراط مستقیم را پیدا کند صراط مستقیم راهی است که انسان را به مقصد راستین می‌رساند و نشانه آن رسیدن به هدف و مقصد با وضعیت مناسب است اگر در صراط مستقیم باشیم فنا هم بقا است اما به‌گونه‌ای دیگر به‌هرحال در هرلحظه از زندگی اتفاقاتی برای ما رخ می‌دهد که حتی بعضی از آن‌ها بسیار ساده هست و ما بایستی به آن‌ها عکس‌العمل نشان بدهیم البته چه بخواهیم و چه نخواهیم.

تأثیر وادی هفتم روی من این بود که متوجه شدم هر انسانی که در مسیر کنگره و آموزش‌های آن قرار می‌گیرد از وادی اول که تفکر است تا وادی هفتم که کشف حقیقت و راستی و درستی است می‌تواند راه صحیح و درست را که در تمام زندگی نقش مهمی دارد را کشف نماید و می‌تواند کلید تمام قفل‌هایی را که سال‌ها با دست خودش برای خودش به وجود آورده بود پیدا کند و مشکلات را یکی پس از دیگری حل نماید تا بتواند در صلح و آرامش زندگی کند.

نویسنده: همسفر زهرا 
گردآوری و ویرایش: همسفر عاطفه رهجوی لژیون یکم
ارسال: همسفر فاطمه رهجوی لژیون یکم
همسفران نمایندگی کریمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .