English Version
English

آزمون کمک‌راهنمایی؛ آزموده شدن برای عشق بلاعوض

آزمون کمک‌راهنمایی؛ آزموده شدن برای عشق بلاعوض

ضمن آرزوی موفقیت، سربلندی و توفیق برای همسفران عزیز در آزمون کمک‌راهنمایی سال ۱۴۰۱، گفت‌وگویی داشتیم با کمک‌راهنمایان و کمک‌راهنمایان تازه‌واردین پیرامون حس، امید، انگیزه و تجربیاتشان در آزمون کمک‌راهنمایی.


سلام دوستان زهرا هستم همسفر فرهاد

آزمون کمک راهنمایی آغازی بی‌پایان و تولدی دوباره است، چراکه قدم در مسیری می‌گذارم تا بدانم آنچه را که نمی‌دانم. امروز و در اینجا دوست دارم بگویم که چقدر به دانستن نیاز داشتم و دارم و این آزمون و موفقیت در آن تنها موهبتی بود که توانست دانایی را به من هدیه بدهد و زیباترین لحظه‌های زندگی مرا به بهترین شکل رقم بزند، کمک‌راهنمایی حرکتی است از نیستی بسوی هستی و بودن. من با تمام وجود در این آزمون شرکت کردم، چراکه راهنمایی زمزمه عشق ورزیدن به هم‌نوع و زیباترین ترنم گفتگو با خالق هستی است. با موفقیت در این آزمون خدمت به عزیزانی نصیب من شد تا خود را بیابم و آرامش سهم من شد و این لطفی وصف ناپذیر دارد. اذن حضور در این دنیای محبت برای من هم‌چون بودن در معبدی است راستین برای رسیدن به افق‌های روشنایی.



 

سلام دوستان ملیحه هستم یک همسفر

قبل از هر چیز خداقوت ویژه می‌گویم به عزیزانی که برای شرکت در آزمون کمک‌راهنمایی و خدمت در این مسیر تلاش می‌کنند. اگر بخواهم از تجربه خودم بگویم؛ من حدوداً دوماه قبل از آزمون به طور جدی شروع به مرور درس‌ها و مطالب آموزشی کردم. البته با توجه به اینکه قبل از این جایگاه، حدود چهار سال بود که در کنگره حضور مداوم داشتم و در تمامی آزمون‌های شعبه شرکت می‌کردم، تا حدودی با تمام منابع آموزشی و متون کنگره آشنایی داشتم و خواست قلبی من این بود که روزی این جایگاه آموزشی و حال خوب را دریافت کنم تا بتوانم به افرادی شبیه به خودم انتقال دهم و به آن‌ها خدمت کنم. خداوند را شاکرم که من را لایق این جایگاه پر از آموزش دانست، به نظر من رمز موفقیت و قبولی در آزمون همین خواست قلبی، تلاش و حضور مداوم در کنگره است. پیامی زیبا از کتاب ۶۰درجه همیشه در ذهنم تداعی می‌شود؛ ما تمام تلاش‌ها را به انجام می‌رسانیم، اما آنچه که در ادامه اتفاق خواهد افتاد باید فرمانش صادر گردد. از صمیم قلب برای تمامی عزیزانی که در این مسیر تلاش می‌کنند، آرزوی موفقیت می‌کنم.


سلام دوستان ساره هستم یک همسفر

آزمون کمک‌راهنمایی یعنی آزموده شدن برای انجام خدمت و عشق  بلاعوض. بنا‌به‌دلایلی من چند سالی از آموزش‌های کنگره دور بودم و این باعث شد گره‌هایی در وجودم و حتی در زندگیم به وجود آید، اما پس از مدتی تنها راه حل و چاره را در کنگره و آموزش‌های آن دیدم و با این نیت وارد کنگره شدم که بتوانم خدمت کنم، برای این امر باید وارد سفر دوم جهان‌بینی می‌شدم، بنابراین شروع کردم به نوشتن سی‌دی‌های امتحان و تا نزدیک امتحان ۴۰ سی‌دی را به اتمام رساندم و چون حدود دو هفته فرصت بود، کتب و متون کنگره را هم یک دور خواندم و در آزمون شرکت کردم که خوشبختانه در آزمون کمک‌راهنمایی قبول شدم. جالب است که بیشتر گره‌هایی که در وجود من بود، با نوشتن سی‌دی‌ها برطرف شد و خدارا شکر می‌کنم که وارد مرحله‌ای شدم که باید آموزش‌های خود را تکمیل کنم. کمک‌راهنمایی یعنی آموزش دیدن متقابل. کمک‌راهنما باید همراه با آموزش‌های کنگره پیش برود تا بتواند به نحو احسنت خدمت کند. در پایان برای تمام عزیزانی که در آزمون کمک‌راهنمایی شرکت می‌کنند آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.


سلام دوستان رویا هستم یک  همسفر

گاهی خداوند می‌خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد و وقتی دستی به یاری می‌گیرید، بدانید دست دیگرتان در دست خداست. به نظر من آزمون کمک‌راهنمایی خواست، تلاش، رسیدن و در ادامه آموزش گرفتن و آموزش دادن و خدمت به هم نوع خود است. من هم برای موفقیت در این آزمون، زمانی که آقای مهندس تاریخ برگزاری آزمون را اعلام کردند، حدوداً روزی ۳ تا ۵ ساعت متون کنگره را مطالعه و سی‌دی‌ها را گوش می‌کردم و نکته‌ای که قابل اهمیت بود، این بود که از زمانی که وارد لژیون هشتم شدم، هر دستور جلسه‌ای که راهنمای عزیزم در لژیون اعلام می‌کردند، من همیشه آماده و با نوشتن سی‌دی در لژیون حاضر می‌شدم و دستور جلسات لژیون  خیلی درقبولی آزمون به من کمک کرد. خداوند را شکر می‌کنم که با آموزش‌های کنگره و همچنین راهنمای عزیزم خانم طاهره عالمی که همین‌جا از ایشان سپاسگزار هستم، به جایی رسیده‌ام که از تلخی‌های گذشته، فقط می‌آموزم و بستری برایم فراهم شده تا بتوانم آموزش بگیرم و آموزش بدهم و سهمی باشم برای لبخند و شادی دیگران.


سلام دوستان سمانه هستم یک همسفر

آزمون کمک‌راهنمایی بهترین و پر انرژی‌ترین آزمون در طول زندگیم بود. به توصیه کمک‌راهنمای عزیزم خانم صدیقه در آزمون شرکت کردم. در ابتدا تنها هدفم برای موفقیت در این آزمون، رسیدن و همراه شدن با مسافرم بود. روز آزمون یک دلشوره، اضطراب و حس نابی داشتم که با گریه همراه بود، هیچ‌وقت آن حس زیبا و شیرین را فراموش نخواهم کرد. قطعاً آن روز دعای خیر خانم صدیقه پشت سرم بود. بعد از قبولی در آزمون متوجه شدم که تازه وارد مرحله آموزش و یادگیری شدم و همچنان این آموزش و یادگیری ادامه دارد، با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان.


سلام دوستان تکتم هستم همسفر حسین

آزمون کمک‌راهنمایی یک آزمون سخت و در عین حال سهل برای سنجش میزان دانایی ما نسبت به اطلاعات کنگره است. آزمونی که من در آن قبول شدم، آزمونی بود که تمام سوالات و نکات مفهومی بود و اگر نکته‌ای را حفظ کرده بودی، کمک چندانی به تو نمی‌کرد، مطالب و سوالات آزمون خارج از کتاب‌ها، سی‌دی‌ها و منابع کنگره نبود و کاملاً و دقیقاً طبق منابع کنگره بود. توصیه‌ام به عزیزان این است که فقط منابع مشخص و سی‌دی‌ها را مرور و مطالعه دقیق کنند و از پاسخ به نمونه سوالات خیلی سخت پرهیز کنند، چون ممکن است سوالات خیلی سخت و خارج از کتاب آ‌ن‌ها را گمراه کند و این را به خاطر داشته باشند که علاوه بر خواست، تقدیر هم وجود دارد و باید فرمان آن برای دریافت شال رسیده باشد. به امید موفقیت همه عزیزان در آزمون کمک‌راهنمایی.


سلام دوستان مرضیه هستم یک همسفر

آزمون کمک‌راهنمایی مساوی است با عشق بلاعوض. روزی که تصمیم گرفتم کمک‌راهنما شوم، این عشق را در کمک‌راهنمایان شعبه فردوسی دیدم و با اینکه شرایطم سخت بود، تصمیم خود را گرفتم، چون هرچقدر در کنگره آموزش می‌گرفتم بیشتر به این اصل معتقد می‌شدم که من هم باید به دیگران خدمت کنم. خدمتی که در دلش کلی آموزش و درس‌های نانوشته است، درس‌هایی که باید با تمام وجودت لمس کنی و از خودت بگذری و حال خوشی که داری را با هم‌دردهایت تقسیم کنی. کنگره یک بستر عالی برای خودسازی، خدمت، رسیدن به دانایی، تغییر در نفس و برای رسیدن به عشق و خالق خود است. هر کدام از این حس‌ها را می‌توان در بیرون از کنگره در مکان‌های متفاوت دریافت کرد، ولی در گنگره می‌توان به همه این‌ها رسید. آزمون کمک‌راهنمایی یکی از زیباترین آزمون‌های جهان خاکی است چون تلاش می‌کنی و درس میخوانی تا خدمت کنی و طرف حسابت فقط خالق توست، خالقی که به تو حیات بخشید و اجازه عشق ورزیدن را به تو داد و قرعه فال به نام تو افتاد تا حال دیگران را خوب کنی. خداوند را شکر می‌کنم که اجازه این خدمت به من داد و امیدوارم هر کسی که خواسته دارد و تلاش کرده است به هدفش برسد.


سلام دوستان مریم هستم همسفر محمدرضا

آزمون کمک‌راهنمایی، آزمونی است برای محک زدن من، برای اینکه حس‌های من باز شود و بتوانم از مفاهیم کتاب‌های کنگره۶۰ برداشت نمایم. وادی هشتم می‌گوید؛ با حرکت راه نمایان می‌شود و من با توکل بر خدا در این راه قدم گذاشتم. روزهای قبل از آزمون، شب و روز درحال مطالعه بودم، چیزهایی یاد می‌گرفتم که هیچ‌وقت در طول زندگی از هیچ انسانی فرانگرفته بودم. با خود می‌گفتم خدایا مرا یاری کن تا توشه‌ای برای زندگی ابدی خود برداشت کنم و کنگره همان جایی است که مرا به این خواسته می‌رساند، چراکه زندگی بخشیدن به انسان‌ها و آشنا کردن آن‌ها با خودشان، عین شغل انبیا است و همین فعالیت مقدس، روشنی بخش راه من در بعد دیگر خواهد بود. وادی سوم به من می‌گوید فقط خودت باید به فکر خودت باشی، قبول شدن در این آزمون همان توجه کردن به خودم بود، همان رسیدن به حس آرامش. برای تک‌تک شرکت کنندگان آرزوی بهترین‌ها را دارم، خواسته خیلی مهم است، اما فرمان هم باید صادر شود، پس تلاش کنید و بقیه را به دستان پر توان قدرت مطلق بسپارید. یاحق


سلام دوستان فرزانه هستم همسفر علیرضا

آزمون کمک‌راهنمایی به‌سان فرصتی‌است برای سنجیدن خود، برای اینکه بفهمم در کدام پله از آموخته‌هایم قرار گرفته‌ام. آزمون کمک‌راهنمایی آدرس خودت را به خودت می‌دهد و می‌گوید که چگونه هستی! می‌توان فهمیدنی‌ها را به عمل تبدیل کرد! آزمون کمک‌راهنمایی همان سنگ محکی است که می‌شود خود را با آن صیقل داد تا بدانی کجای مسیر قرار گرفته‌ای! هنگامی‌که جایگاه کمک‌راهنمای تازه‌واردین به من هدیه شد، آنقدر خوشحالی تمام وجودم را فرا گرفته بود که انگار چند لحظه‌ای روی زمین نبودم، از شادی قبول شدنم در پوست خود نمی‌گنجیدم و شکر فراوان نمودم. مشاوره تازه‌واردین آموخته‌هایی عجیب به خود کمک‌راهنما می‌دهد و فقط و فقط به خودت کمک می‌کنی، نه دیگران! ساده بگویم، تجربه رسیدن به نقطه کمک‌راهنمای تازه‌واردین بسیار پربار است.


سلام دوستان نرگس هستم یک همسفر

آزمون کمک‌راهنمایی برای من چراغ راهی شد تا بتوانم به وسیله آن به خواسته‌ای که همیشه در وجودم موج می‌زد برسم، که البته اصلاً باور نمی‌کردم که بتوانم در این شرایط قرار بگیرم، ولی فرمان خداوند بر این بود تا خود را در این جایگاه مورد بررسی قرار دهم و از همه عزیزانی هم که خواستار کمک به دیگران هستند می‌خواهم که تلاش خود را انجام دهند تا به آنچه که فرمان است برسند. به امید موفقیت همه عزیزان.

 

عکاس: همسفر ناهید، رهجوی کمک‌راهنما خانم پرستو (لژیون پنجم)

ویرایش متن و ارسال مطلب: همسفر زینب، رهجوی کمک‌راهنما خانم پرستو (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی فردوس

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .