English Version
English

گروه خانواده _ یافتن راه و برداشت از آن

گروه خانواده _ یافتن راه و برداشت از آن

چهاردهمین جلسه از دوره دوم کارگاه‌های‌ آموزشی‌‌ خصوصی کنگره‌۶۰ ویژه‌ همسفران به استادی‌ کمک‌راهنما همسفر صدیقه، نگهبانی‌ راهنمای تازه‌واردین همسفر‌ فائزه، دبیری همسفر‌ زهرا با دستور‌جلسه «وادی هفتم و تاثیر آن روی من» در روز‌ دوشنبه ۲۸شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

وقتی ما وارد کنگره ۶۰ شدیم، اوایل با یک سری کلمات، جملات و قوانین مبهم برخورد نمودیم، که برای ما بسیار عجیب و غریب بودند، شاید یکی از عللی که در ابتدا مفاهیم برای ما قابل درک نبود، داشتن روحیه خرابی بود، که به دلیل تخریب‌های اعتیاد مصرف‌کننده‌ای بود، که در خانواده داشتیم، تا اینکه کم‌کم در این مسیر حرکت کردیم و از آموزش‌ها برداشت نمودیم. درمان اعتیاد یکی از گذرگاه‌های سخت در زندگی محسوب می‌شود، تصور کنید، اگر ما بخواهیم، حتی یک چای خوردن را رها کنیم، کار آسانی نیست، پس باید به مصرف‌کننده از آن منظر نگاه کنیم.

مسیر زندگی مانند قرار‌گرفتن در یک دریا می‌باشد و ما باید بیاموزیم، که در این دریا به جای غرق‌شدن موج‌سواری کنیم و روش حل مشکلات را یاد بگیریم. در ابتدا باید تفکر کنیم، که از زندگی چه می‌خواهیم؟ هدف ما از آمدن به دنیا چیست؟ پرداختن به مادیات و جمع‌آوری ثروت نمی‌تواند، هدف زندگی من باشد، زیرا بعد از من به دست دیگری منتقل می‌شود، همچنین رسیدن به مقام و منصب نمی‌تواند، از اهداف زندگی باشد، چون قطعاً بعد از ما به فردی دیگر سپرده می‌شود، پس مقام و مسائل مالی بسیار کوتاه و گذرا هستند. اگر ما بدانیم برای چه به این دنیا آمده‌ایم؟ مسلماً در این دریا عبوری سهل خواهیم داشت.

در این وادی از واژه حقیقت سخن گفته شده است، که در مقابل آن کلمه واقعیت وجود دارد. واقعیت از واقع به معنی چیزی است، که در آن واقع هستیم، ولی حقیقت، چیزی است که بوده، هست و خواهد بود. پس واقعیت ممکن است، حقیقت نباشد. به طور مثال؛ من امروز نسبت به موضوعی حس بدی دارم و در آن واقع هستم و این یک واقعیت است، اما ممکن است، دو روز دیگر آن حس را نداشته باشم، اما حقیقت به معنی راستی و درستی است که همیشه جریان دارد.

با ورود به کنگره۶۰ ما راه درست را پیدا کردیم، اینک باید حرکت کرده و از آموزش‌ها برداشت داشته باشیم. باید تلاش کنیم، که نکات منفی را نادیده بگیریم و از کارهای ضدارزشی پرهیز نماییم. اگر من راهنما از غیبت و قضاوت‌کردن دوری کنم، رهجوی من نیز که به عنوان الگو به من نگاه می‌کند، آموزش می‌گیرد. اعمال ارزشی که ما در دنیا انجام می‌دهیم، قطعاً برداشت می‌شود و این قانون کائنات و هستی است. محال است که برگشت نداشته باشد.

اگر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم باید در مسیر حرکت مُصر باشیم و آنقدر درب را بکوبیم تا بلاخره باز شود، نباید میدان را خالی کنیم و ناامید شویم، در مقابل مشکلات باید آنقدر ادامه بدهیم تا به هدف برسیم. اگر ما راهنمایان کنگره۶۰ مسیرهایی را طی می‌کنیم و از زندگی و خانواده جدا می‌شویم تا خدمت کنیم، در ابتدا خود آموزش می‌گیریم، اما بدانید قطعاً با مخلوق خود حساب و کتابی داریم و مسلماً در مقابل، چیز باارزشی دریافت می‌نماییم.
امیدوارم که با حرکت در مسیر کنگره۶۰ بتوانیم، از تمام ضدارزش‌هایی که حتی خود مشرف به آن‌ها نیستیم، رها شویم و به هدف غایی برسیم.

مرزبان کشیک

آوای کنگره۶۰

مهماندار

قرائت دعا

لژیون یکم

لژیون دوم

عکاس: همسفر فرشته رهجوی کمک‌راهنما همسفر سمیرا (لژیون۲)
تایپ، ویراستار و ارسال‌ مطلب: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه (لژیون۱)
همسفران نمایندگی ملایر

.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .