English Version
English

از نشانه‌های درست بودن کار، دیدن نتایج آن است

از نشانه‌های درست بودن کار، دیدن نتایج آن است

نهمین جلسه از دوره بیست و دوم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی لوئی پاستور با استادی کمک راهنمای محترم آقای میلاد، نگهبانی مسافر محترم کاظم و دبیری مسافر محترم نورعلی، با دستور جلسه «وادی هفتم وتاثیر آن روی من» در روز دوشنبه 28شهریورماه 1401 ساعت 17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان، خدا را شاکر هستم که در این جایگاه هستم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. در مورد وادی هفتم،موضوعی که من در سفر اول خودم متوجه آن شدم این بود که مطمئن راه را پیداکرده‌ام که الآن اینجا هستم، این قضیه ۵۰ درصد است و ۵۰ درصد دیگر این است که در ادامه چه مقدار می‌توان از کنگره برداشت کرد.

اکثر ماقبل از ورود به کنگره، از اعتیاد زده‌شده رودیم، دچار تخریب بودیم، شخصیت خودمان را ازدست‌داده بودیم، خیلی از گره‌های رفتاری و اخلاقی داشتیم، به خاطر همین مسائل بود که به کنگره آمدیم تا درمان شویم، حال که اینجا هستیم باید چیزهای بیشتری از کنگره طلب کنیم. وقتی هدف بزرگ‌تری برای خودمان تعیین کنیم، رسیدن به هدف درمان اعتیاد خیلی زودتر پیش می‌رود.

من در اوایل سفرم فقط در فکر این بودم که مواد مصرف نکنم، ولی چند وقت که گذشت با گوش دادن و نوشتن سی دی، واقعاً خیلی مسائل دیگری برایم مهم شدند. اینکه فهمیدم من چرا رفتم سمت مواد؟ برای اینکه خیلی از کم و کاستی‌هایم را بپوشاند و برای فرار از گره‌های اخلاقی و رفتاری که دچارش شده بودم، بعد از درک این موضوعات، یکی‌یکی شروع به حل کردن مشکلات خودم شدم.

خیلی مهم است که چه چیزی از کنگره برداشت می‌کنیم، یک فردی به کنگره می‌آید و فقط رها می‌شود چه‌بسا رهایی بدون کیفیت و بعدازآن از کنگره خارج می‌شود، افراد دیگری هم در کنگره خدمتگزار می‌شوند، راهنما می‌شوند. یکی از نشانه‌های راه درست، نتایج آن مسیر است.

ما در اینجا به نتایج نگاه می‌کنیم، به درصد رهایی‌ها، به اینکه چند درصد افراد حالشان خوب است، چرا اینجا مانده‌اند، چرا افرادی هستند که بیش از ۱۵ سال است در حال خدمت کردن هستند و با عشق و علاقه در کنگره حضور دارند، پس نتیجه می‌گیریم که کنگره راه درست را طی می‌کند.
مهندس می‌فرماید: خیلی از انسان‌های سخت‌کوش و بااراده‌ای وجود دارند که چون راه را اشتباه می‌روند به نتیجه‌ای نمی‌رسند، هرچند که بسیار هم تلاش می‌کنند. زیرا اولین اصل این است که راه را درست انتخاب کنیم و دوم اینکه چه چیزی از آن برداشت می‌کنیم.

وقتی در صراط مستقیم باشیم هر مشکلی که برایمان به وجود آید، یک نوع نعمت است. شاید در ابتدا فکر کنیم چرا باید این مشکل برای من پیش بیاید، ولی وقتی آن مشکل حل می‌شود تازه یک پله بالاترمی آبیم و آن موقع متوجه می‌شویم که این مشکل آمده بود برای ساخته‌شدن من، آن موقع خدا را هم شکر می‌کنیم.
از اینکه به صحبت‌هایم گوش کردید سپاسگزارم.

آزمون امتحان

لژیون ویلیام وایت

لژیون امتحان

عکس و صوت: مسافر محمد سام
خلاصه‌نویسی و تایپ: مسافر حسین
ارسال مطلب: مسافر علی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .