English Version
English

تلخی وظلمت جهان اعتیاد

تلخی وظلمت جهان اعتیاد

از ظلمت به نور
از گذشته تا به امروز بشر همواره به دنبال لذت‌جویی بوده و اکثر انسان‌ها به علت عدم آگاهی، نتوانسته‌اند به‌درستی از زندگی خود لذت ببرند و بازهم به دلیل جهل و نادانی همواره با اعمال غلط نه‌تنها لذت نبرده بلکه بعضاً زندگی خود و اطرافیان را آشفته و تباه نموده‌اند حال اینکه این مسائل، شاید در ابتدا به انسان لذت بدهد اما در ادامه قطعاً ضررهای جبران‌ناپذیری به انسان، خانواده و جامعه وارد می‌کند...‌‌..اعمالی مانند قمار، لذت‌های جنسی، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر، گویی این‌ها تله‌های است که نیروهای اهریمنی برای انسان آماده کرده‌اند و دیر یا زود انسان را به دام می‌اندازد.

متأسفانه این اعمال انسان را آن‌چنان به‌طرف تاریکی سوق می‌دهد که بیرون آمدن از آن کار مردان بزرگی است که به لطف خداوند و علم و آگاهی راه خود را یافته‌اند و نه‌تنها خود را از ظلمت نجات داده‌اند بلکه منجی هزاران نفر مانند خود نیز شده‌اند. مصرف مواد مخدر بدترین، خطرناک‌ترین و مهلک‌ترین دامی است که ممکن است انسان‌ها در آن گرفتار شوند، هر چه از تلخی و ظلمت جهان اعتیاد بگویم کم است، امامی توان گفت اعتیاد  سرمنشأ همه فسادها و اعمال ضد ارزشی است. یک مصرف‌کننده وقتی خمار می‌شود دیگر هیچ‌چیزی به‌جز مواد مخدر برای او مهم نیست و ممکن است دست به رفتاری غیرمعقول و بعضاً خطرناک هم بزند.


متأسفانه در تمامی جوامع امروزی درک و شناخت درستی نسبت به این موضوع یا بهتر بگویم به این بیماری نشده و به همین دلیل روش‌های غلطی ارائه‌شده که مشکل را چندین برابر کرده و انسان‌های زیادی را به ورطه نابودی کشانده است. روش‌هایی مانند قطع یک‌باره، بستن و زندانی کردن فرد، تجویز بی‌رویه متادون و قرص‌های اعصاب و روان، مشاوره‌های غلط ، سم‌زدایی، ابوالفضل درمانی و ....‌‌همه این‌ها روش‌های است که حتی موجب ترک اعتیاد هم نشده و در اکثر موارد بیماری، درد و مشکل فرد مصرف‌کننده را هم بیشتر و بیشتر و بیشتر کرده است، این اتفاق در سراسر دنیا افتاده و همچنان تعریف درستی از اعتیاد و روش درستی برای درمان اعتیاد ارائه نشده است.


اما در کشور ما جناب آقای مهندس حسین دژکام که خود ایشان مدت ۱۷ سال با غول اعتیاد دست‌وپنجه نرم کرده‌اند توانستند روشی را ابداع کنند که نه‌تنها اعتیاد خود را درمان (فوق ترک)کردند بلکه به همه سؤالات مبهم اعتیاد پاسخ دادند، تعاریف غلطی مانند اینکه اعتیاد مسمومیت مزمن است و.... را تصحیح کردند، باورهای غلطی مانند اینکه اعتیاد مرخصی دارد اما ترخیصی ندارد یا اعتیاد درمان ندارد و فقط با مرگ از بین می‌رود را اصلاح کردند و مهم‌تر از همه تعاریف جدیدی اضافه کردند مانند اینکه اعتیاد جایگزینی مواد مخدر بیرونی با مواد مخدر شبه افیونی درون بدن هست، برای درمان باید سه ضلع جسم روان جهان‌بینی یا مثلث درمان را به تعادل برسانیم، درمان اعتیاد حداقل ۱۰ ماه وقت لازم دارد و کمتر از۱۰  ماه درمان امکان‌پذیر نیست .


ایشان در سال ۷۶ سازمانی تحت عنوان جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ بنیان نهادند و به‌واسطه روش ابداعی خود با الهام از ماه مبارک رمضان به نام DSTتوانستند اعتیاد خود را درمان کنند و در ادامه هزاران نفر وارد کنگره شدند و اعتیاد خود را درمان کرده‌اند و همچنان هزاران نفر دیگر در حال درمان هستند، جمعیتی بالغ‌بر ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر تاکنون در کنگره ۶۰ به درمان قطعی رسیده و حدود ۱۲ هزار نفر در حال درمان هستند. کنگره ۶۰ از تمام زوایا به مقوله اعتیاد نگاه کرده است به‌طوری‌که تعریف اعتیاد در کنگره  فرق می‌کند، نگاه به فرد مصرف‌کننده فرق می‌کند، درمان به‌طور قطعی اتفاق می‌افتاد به صورتی که حتی اگر شخص وارد انبار مواد مخدر هم بشود دیگر میلی به مصرف و حسی به مواد مخدر ندارد.


کسی که وارد کنگره می‌شود شاید در ابتدا برداشت غلطی داشته باشد اما اگر در ادامه به‌طور مستمر حضورداشته باشد و گوش‌به‌فرمان باشد متوجه می‌شود که درمان در کنگره ۶۰ به‌راحتی به دست می‌آید. من در زندگی ۱۵ سال مواد مخدر مصرف کردم که طی این سال‌ها اکثر مخدرها را مصرف کردم تریاک، شیره، گل، حشیش، هروئین و شیشه مخدرهایی است که مصرف کرده‌ام و به‌واسطه مصرف مواد در ظلمت اعتیاد گرفتارشده بودم و دست‌وپا می‌زدم اما بازهم مانند همیشه رحمت خداوند شامل حال من شد و به لطف خدا با کنگره آشنا شدم.


روش کنگره ۶۰ با تمام NGOهای دیگر فرق می‌کند به‌طوری‌که به مصرف‌کننده واژه مسافر اطلاق می‌گردد و باور بر اینکه تا زمانی که خودت تغییر نکنی حتی اگر تمام دنیا را هم‌تغییر بدهی باز بی‌فایده است. صدها سال است که تمام دنیا نتوانسته‌اند راهی پیدا کنند اما کنگره ۶۰ با روش ابداعی مهندس دژکام به درمان قطعی رسیده است. برای کسی که مصرف‌کننده است اما خواهان درمان و رهایی هم هست، هرچقدر بگویم که کنگره ۶۰‌ چنین است و چنان است بازهم حق مطلب ادانشده و من امیدوارم که خداوند کمک‌ کند و اگر شده حتی یک نفر هم با خواندن این مطلب مشتاق شده و برای رهایی از بند اعتیاد و تاریکی قدمی برای خود بردارد.


من هم جزء هزاران نفری هستم که در کنگره به درمان قطعی رسیده‌ام و از ظلمت اعتیاد خارج شدم حتی سیگار خود را هم درمان کرده‌ام، مسئله‌ای که با همه وجود از آن بیزار بودم. کنگره بعد از درمان اعتیاد که به‌راحتی حاصل می‌شود، روی روان افراد و مسائل منفی مانند حسادت، منیت، کبر، غرور و.....کار می‌کند و درواقع انسان را به صراط مستقیم سوق می‌دهد، انسانی که دیگر نامش معتاد نیست بلکه مسافر است و همچنان در حال سفر است از قهر به مهر، از ترس به شجاعت، از کفر به ایمان، از ظلمت ب نور و درنهایت از نفرت به‌طرف عشق.

نویسنده: کمک راهنمای محترم آقای مهدی

عکس وارسال مطلب: مسافر بابک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .