English Version
English

حقیقت لژیون سردار کمک به خودمان است

حقیقت لژیون سردار کمک به خودمان است

رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است؛ یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نماییم. با وادی هفتم در خدمت کمک‌راهنما همسفر عاطفه یکی از اعضای لژیون سردار و دنور نمایندگی شادآباد هستیم تا با ایشان گفت‌وگویی داشته باشیم و از تجربیات ایشان بهره‌مند گردیم.
 

لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید.
سلام دوستان عاطفه هستم همسفر و عضو لژیون سردار، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی تریاک، روش درمانیDST  داروی درمان،OT مدت سفر اول ۱۰ ماه و ۲۰ روز با راهنمایی‌های خانم شهین و آقای خدامی، مدت رهایی ۷ سال و ۸ ماه و ۱۶ روز.
 

در مدت حضورتان در کنگره ۶۰ چه خدمت‌هایی انجام داده‌اید؟
در این مدت، توفیق خدمت در جایگاه دبیری لژیون، وبلاگ لژیون و سایت نمایندگی شادآباد، ۷ جلسه دبیری کارگاه آموزشی، خدمت در لژیون سفردومی‌ها جهت آمادگی برای آزمون، خدمت در جایگاه مقدس کمک‌راهنمایی و ۴ سال حضور در لژیون سردار را داشتم و از این بابت ممنون و سپاسگزار خداوند و استاد بزرگم استاد سردار هستم.
 

تیتر وادی هفتم بیان می‌کند؛ رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است؛ یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نماییم. این وادی در سفر اول برای رسیدن به مقصد که رهایی مسافرتان بود چه کمکی به شما کرد؟
من هم مثل همه همسفرانِ کنگره وقتی متوجه اعتیاد مسافرم شدم، خیلی به‌هم‌ریخته بودم و واقعاً مستأصل مانده بودم که باید چه‌کار کنم. ولی خدا را شکر که در آن روزهای تاریک، راه کنگره برایم روشن شد. کنگره حقیقت روشنی بود که در آن روزهای تاریک به فریادم رسید و البته باید بگویم من از قبل به واسطه برادرم که مسافر بود، با کنگره آشنا بودم و یافتن راه و مسیر نسبت به سایر افراد برایم آسان‌تر بود. ولی راضی کردن مسافرم و اینکه او را متقاعد کنم که یک مصرف‌کننده و درگیر اعتیاد است، کار آسانی نبود. به لطف خداوند و آموزش‌های کنگره این مسیر سخت برایمان هموار شد و با قدم گذاشتن در مسیر کنگره و گرفتن آموزش‌ها و گذراندن ۱۱ ماه سفر به رهایی رسیدیم.
 

در وادی هفتم از پیدا کردن راه درست بسیار سخن گفته شده است، آیا برای شما پیش آمده برای رسیدن به هدفی بدون در نظر گرفتن راه درست در راستای آن موضوع حرکت کرده باشید؟ اگر امکان دارد از تجربه خودتان برای ما بفرمایید؟
حقیقتاً من از روز اول تا جایی که در توانم بود با آموزش‌ها همراه و همسو بودم و سعی می‌کردم همیشه قبل از انجام هر کاری به آن موضوع و مسیری که در پیش داشتم فکر کنم و بهترین تصمیمات را بگیرم، ولی در بسیاری از مواقع پیش می‌آمد که عجولانه در مسیری قدم می‌گذاشتم که چون هیچ تدبیر خاصی در آن مسیر و انتخابش نبود به مشکلات زیادی برمی‌خوردم و باعث می‌شد گرفتاری‌های گوناگونی برایم به وجود بیاید. تجربه‌ای که از این موضوع دارم این بود که در سفر اول متوجه اعتیاد یکی از بستگانم شدم و در اثر تفکر اشتباه و عدم آموزش کافی، موضوع را با همسر ایشان مطرح کردم که باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برایشان شد. نیت من خیر بود و چون خودم با کنگره آشنا شده بودم و مشکلم را حل کرده بودم می‌خواستم که آن‌ها هم وارد کنگره شوند و مشکل بزرگشان که اعتیاد بود حل شود، ولی در اثر عدم تفکر درست و پیدا کردن راه غلط، مشکلات زیادی برای آن‌ها و خودم درست کردم، ولی خدا را شکر در ادامه آن‌ها هم وارد کنگره شدند و سفر کردند و به رهایی رسیدند.
 

شما چند سالی هست که خدمت مالی انجام می‌دهید و از اعضای دنور نمایندگی شادآباد هستید، از نظر شما حقیقت لژیون سردار چیست؟
به این سؤال شما با توجه به حس قلبی خودم پاسخ می‌دهم‌ و برداشت شخصی خودم را می‌گویم. حقیقت لژیون سردار فقط و فقط کمک به خودمان است. انسان‌ها باید ببخشند تا خودشان بزرگ شوند گذشتن و بخشش از مال جزء سخت‌ترین نوع بخشش‌هاست،‌ انسان‌ها وقتی بتوانند بخشش را تمرین کنند و ببخشند، کم‌کم روح درونشان بزرگ می‌شود و جایگزین جن درونشان می‌شود، بعد از مدتی می‌بینند که به‌راحتی می‌توانند از همه‌چیز بگذرند،  دیگر نه‌تنها بخشش از مال برایشان سخت نیست، بلکه بخشش‌های دیگر هم برایشان دشوار نخواهد بود و بدون آنکه خودشان متوجه شوند، به‌راحتی از صفات بد گذشتهٔ خودشان مثل کینه، حسادت، تنفر، دروغ و ... می‌گذرند و همه این‌ها از قدم اول که گذشتن از مال است آغاز می‌شود. حقیقتِ دیگر لژیون سردار، حفظ و بقای کنگره ۶۰ است، همان‌طور که جناب مهندس فرمودند؛ سازمانِ مردم‌نهادِ کنگره بر سه اصل علم، نیروی انسانی و پول استوار است و ضلع پول در کنگره از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و بر همه ما اعضای کنگره واجب و ضروری است که در حفظ و بقای آن هر چه که در توان داریم انجام دهیم تا آیندگان هم مثل ما وارد کنگره شوند و به امید خدا مشکلشان حل شود.
 

چگونه می‌توان به رمز و راز لژیون سردار پی برد؟
برای پی بردن به رمز و راز لژیون سردار چیز خاصی لازم نیست، همین‌که عاشق مخلوق خدا باشی و بخواهی که گره‌ای از کار بقیه انسان‌ها هم باز شود و فقط به فکر حل مشکل خودت نباشی، به حقیقت و رمز و راز لژیون سردار پی خواهی برد که دیدگاه جناب مهندس از تشکیل این لژیون چه بوده است.
دورنمای لژیون سردار به نظر من تمرین عاشقی است، اینکه ما رها شدیم و اکنون واجب است کمک کنیم دیگران هم رها شوند و به حال خوب برسند.

ارزشمندترین برداشت یا دست‌آوردی که در این چند سال عضویت داشتید چه بوده است؟
ارزشمندترین و بزرگ‌ترین برداشت و دست‌آورد من از حضورم در لژیون سردار رسیدن به خودم بود. حقیقتاً لژیون سردار روح درون من را بزرگ کرده است. قبل از ورود به کنگره خیلی درگیر نبخشیدن دیگران بودم و همیشه از انسان‌های اطرافم کینه داشتم و حال بدی که از رفتار دیگران به سراغم می‌آمد، مانع حرکت درستم در مسیر زندگی بود و باعث قضاوت‌ها و حرکات عجولانه زیادی در من می‌شد. عضویت در لژیون سردار و بخشش‌های مالی که انجام داده‌ام باعث تغییر در احوال و روحیات من شده است و به‌وضوح، امروز در خودم می‌بینم که چقدر راحت از خطاهای دیگران می‌گذرم و به آرامش رسیده‌ام.

یک پیام برای کسانی که در کنگره حضور دارند بفرمایید.
من چند ماهی است که به دلیل تحویل دادن لژیون، کمی از کنگره فاصله گرفته‌ام، در این مدتِ دوری متوجه شدم که کنگره یک بهشت بَرین بر روی زمین است. به همه اعضا توصیه می‌کنم قدر این بهشت زیبا را بدانند، آموزش‌ها را جدی بگیرند، حتماً در حد توان خودشان در لژیون سردار و کمک به ضلع مالی کنگره مشارکت داشته باشند، زیرا خیروبرکتی مضاعف دارد که کوچک‌ترین و کمترین آن برکات مالی است. جناب مهندس دژاکام، آقای امین و راهنماها و همه خدمت‌گزاران بی هیچ چشم‌داشتی در حال خدمت و انتقال دانش خودشان هستند و این موضوع دایره‌وار می‌چرخد و شعاع اضافه می‌کند و توصیه من به همه همسفران این است که در رأس آموزش‌ها قرار بگیرند و هیچ‌وقت از این دایره‌ای که در حال چرخش است کناره‌گیری نکنند که با چرخش این دایره خدای ناکرده به بیرون پرتاب نشوند، خدمت‌گزار باشیم تا ان‌شاءالله به حال خوب و خوش برسیم.
ممنونم از گروه مصاحبه و سایت کنگره۶۰ که نقش به‌سزایی در رساندن پیام رهایی به سایر انسان‌ها دارند.
پیروز و برقرار باشید.
از فرصتی که در اختیار سایت نهادید از شما سپاسگزاریم.

تهیه و تنظیم: همسفر معصومه کمک‌راهنمای لژیون شانزدهم
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم کمک‌راهنمای لژیون چهارم
با تشکر از همکاری کمک‌راهنما همسفر فریده

همسفران نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .