English Version
English

تفکر؛ نشانه خرد است

تفکر؛ نشانه خرد است

سلام دوستان زهرا هستم همسفر
من از وادی هفتم یاد گرفتم که همیشه قبل از سخن گفتن باید فکر کنم. چون سخن گفتن برای ما نوعی تعیین مسیر است و یا برای انجام هر کاری اول تمامی شرایط رو بررسی کنیم. همین طور سود و زیان انجام آن را، سپس اقدام به عمل کنیم. بعضی وقت‌ها فکر می‌کنیم بهترین راه کوتاه‌ترین راه است که به درمان می‌رسیم، این طرز فکر مال کم خردان می‌باشد، من اگر خود را خردمند می‌دانم پس باید برای حرف زدن فکر کنم و بعد لب به سخن بگشایم و از نتیجه تفکرات خود سخن بگویم. ‌امیدوارم دانست‌هایم را اجرا کنم.

وادی هفتم راه درست را به ما نشون می‌دهد قبل از این وادی راه‌های اشتباه بسیاری رفتم، قبل از هر چیزی اول کمی تفکر کنم. اگر با انتخاب درست قدم در راه بگذارم، احتمال موفقیت‌های من بسیار بیشتر است. ‌امیدوارم قدر حضور در کنگره و آموزش‌های آن را بدانم و عملی کنم.


سلام دوستان فاطمه هستم همسفر حمیدرضا
سر فصل وادی هفتم، رمز و راز کشف حقیقت، در دو چیز است؛ یکی یافتن راه و دیگری، آنچه برداشت می‌نمائیم. برداشت من از وادی این است که انسان قبل از انتخاب راه، باید تفکر کند و انسان خردمند قبل از هر کاری و هر گفتاری قطعاً تفکر می‌کند. انسان‌هایی بودند که راه‌هایی را انتخاب کردند و به خیال خودشان راه درست است، ولی در نهایت به تاریکی و نابودی ختم می‌شد. برای همین یافتن راه برای انسان خیلی مهم و ارزشمند است.

انسان خردمند از تجربیات دیگران استفاده می‌کند و نمی‌خواهد که خودش به تنهایی همه راه‌ها را تجربه کند. من وقتی راهی را انتخاب می‌کنم باید با وضعیت کاملًا درست و مناسب به مقصد برسم، نه به هر قیمتی به مقصد برسم. موضوع دیگری که از این وادی آنچه برداشت می‌کنیم این هست که وقتی من راه صراط مستقیم را در پیش بگیرم پس قطعاً آنچه که در گذشته به درستی کاشته‌ام را در آینده براشت می‌کنم و این می‌شود نتیجه زحمات و تلاشم و قرار گرفتن در راه صراط مستقیم.

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر
ما باید اول فکر کنیم، بعد حرف بزنیم. بعضی از انسان‌ها بدون فکر کردن حرف می‌زنند و بعد فکر می‌کنند، و بعد می‌گویند معذرت می‌خواهم، منظوری ندارم، نمی‌دانم چه گفتم، ببخشید، کم خردان هم می‌گویند، بهترین راه کوتاهترین راه است مثل اینکه یکی شب خوابش نمی‌برد، می‌رود قرص خواب‌آور می‌آورد می‌خورد و به دنبال ریشه مشکلش نیست. خردمندان اول حرف‌هایشان را مزمزه می‌کنند و بعد حرف می‌زنند چون به اول و آخر قضیه فکر می‌کنند و بعد حرف‌هایشان را می‌زنند. وادی هفتم نفس را به ۳ دسته تقسیم می‌کند، نفس اماره یعنی نفس امرکننده، دست به یک کاری می‌زند، ولی درستی و نادرستی آن کار براش مهم نیست، نفس لوامه یعنی کسی یک کاری انجام می‌دهد یا یک انتخابی می‌کند بعد نفسش او را سرزنش می‌کند، نفس مطمئنه یعنی خواسته‌ها با اطمینان انجام می‌شود.

تایپ: رهجویان لژیون کمک راهنما همسفر مریم (لژیون یازدهم)
ویراستاری و ارسال: همسفر أمل رهجوی کمک راهنما همسفر زهرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی دانیال اهواز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .