English Version
English

مواد مخدر سم نیست

مواد مخدر سم نیست

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر

با مقاله‌ای که جناب آقای مهندس منتشر کردند خیلی از مشکلات و ندانستن ها روشن شده است. اول اینکه یک فرد مصرف کننده به سه اصل مهم بدن آسیب رسانده است.این سه اصل جسم و روان و جهانبینی می‌باشد.

دراین مقاله به آنچه پی می‌بریم این است که درمان یا ترک مواد مخدر از نظر جسم یا فیزیولوژی در زمان کوتاه امکانپذیر نیست که این کار با مدت زمانی 10 الی 11 ماه  شایسته می‌باشد. و دلیل آن هم این است که فرد مصرف کننده مواد مخدر یک شبه مصرف کننده مواد مخدر نشده است و حداقل چهار سال به صورت تفننی مصرف داشته که هورمون‌های درون ریز بدن را کم کار یا غیر فعال کرده و مواد شبه افیونی در بدن توسط این هرمونها ترشح نشده و فرد اجبار به مصرف می‌شود.

هرگاه شخصی مصرف خود را به یکباره قطع کند.دچار عکس العمل‌های شدید می‌شود که به دو بخش تقسیم می‌شود: عکس العمل های پنهان و عکس العمل های آشکار، که عکس العمل های آشکار روی جسم فرد و عکس العمل ‌‌های پنهان روی روان و جهان بینی فرد مصرف کننده مواد مخدر اثرمخربی دارد. در این مقاله جناب آقای مهندس به نکته‌ای اشاره می‌کند که ترک یا درمان مواد مخدر باید به روش تدریجی انجام بگیرد، یعنی فرد مصرف کننده با هر موادی که مصرف داشته است باید با همان مواد تیپر شود و کم کم به نقطه صفر برسد.

برای این روش کسی می‌تواند این کار را انجام دهد که خود اعتیاد را تجربه کرده باشد. جسم انسان دارای سیستمی است که تا زنده است خودش خودش را ترمیم می‌کند.و همینطور در مقاله سم زدایی جناب مهندس مشخص کردند که سم زدایی یک کار اشتباهی است.چرا که مواد مخدر اصلا سم نیست که یک فرد مصرف کننده آن را مصرف می‌کند. چون همان سمی که ازش صحبت شده فردی که روزانه یک یا چند گرم تریاک مصرف می‌کند تا به تعادل برسد و اگر سم هست چرا در علم پزشکی به عنوان دارو از مشتقات تریاک مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ پس مواد مخدر سم نیست. بلکه اگر در جای خودش مورد استفاده قرار بگیرد حائز اهمیت هم هست.مواد مخدر اگر در دست طبیب باشد شفاست و اگر در دست مردم عادی باشد زهری بسان شیرین است.
جالب این است که با این راه و روش درستی که جناب آقای مهندس منتشرکردند هنوزکسانی هستند که اشتباهات خود را دوباره تکرار می‌کنند و ترک‌های ناموفقی دارند.به امید اینکه تمامی مصرف کنندگان مواد مخدری راه خودشان را پیدا کنند و با کنگره 60 آشنا بشوند تا از ظلمت و تاریکی که با مصرف مواد مخدر برای خود و اطرافیان خود بوجو آورده اند بیرون بیایند.

تهیه و تنظیم: کمک راهنما امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .