English Version
English

تغییرات راهنما؛ تغییر در عملکرد لژیون

تغییرات راهنما؛ تغییر در عملکرد لژیون

همه برای یک نفر و یک نفر برای همه؛ مفهوم جمله چه‌قدر زیباست!
ویژگی‌های لژیون قوی چیست؟ ما باید بدانیم لژیون یعنی چه؟ لژیون یعنی: یک راهنما و تعدادی رهجو که به صورت دایره‌وار می‌نشینند و دایره‌وار بودن به این دلیل است که بالا و پایین مطرح نباشد و همه همدیگر را ببینند. لژیون یک مکان‌ برای آموزش گرفتن است و راهنما نقش نظارت و آموزش از منابع، کتاب‌ها و جزوه‌ها و سی‌دی‌ها را برعهده دارد. تبادل انرژی در لژیون صورت می‌گیرد از فردی به فرد دیگر،  نگاه می‌چرخد و حس بین اعضای لژیون به خوبی در گردش است به‌طوری که بخش عظیمی از آموزش‌ها در لژیون انجام می‌پذیرد.
در لژیون‌ها ما شاهد حال خوش و رهایی مسافران و همسفران هستیم و سرنوشت خانواده‌ها در همین لژیون‌ها رقم می‌خورد و همه چیز به دستان خود شخص تغییر می‌کند؛ بستگی دارد تا چه اندازه آموزش‌ها را کاربردی کنند.
یک مسافر که تا دیروز فرمانبردار مواد بود ولی امروز در لژیون‌ها تصمیم می‌گیرد تا حرکت کند و خودش و خانواده اش به آرامش و تعادل برسد. برای داشتن لژیون قوی اولین تغییرات باید در خود راهنما رخ بدهد؛ یک راهنما باید صبور، شجاع و باگذشت باشد و با تمام وجود بخواهد تا به همنوع خودش کمک کند؛ تمام رهجوها را دوست داشته باشد و با دانش و آموزش، رهجو را عاشق خود و کنگره کند. یک راهنما با آمادگی بالا و عشق و محبت خالصانه وارد لژیون می‌شود و عشق و محبت خالصانه او عامل حرکت و تلاش است. ما در لژیون، اعتماد به یکدیگر و احترام متقابل را می‌آموزیم و راه تزکیه و پالایش را یاد می‌گیریم؛ تا نقطه تفکر در شخص ایجاد نشود تزکیه و پالایش صورت نمی‌گیرد. لژیونی که قوانین و حرمت‌ها را در کنگره عملی و اجرایی کند، تمام رهجوها گوش به فرمان راهنما باشند و احترام بین راهنما و رهجو برقرار باشد لژیونی موفق می‌شود و اعضا لژیون به تعادل می‌رسند؛ یعنی رهجویان  بایستی آموزش‌ها را بگیرند و از منابع آموزشی کنگره استفاده کنند و آن‌ها را در زندگی خود عملیاتی کنند که مهمترین آن‌ها نوشتن سی‌دی است.
آقای مهندس تاکید می‌کنند باید همه اعضا سی‌دی بنویسند و هرکس سی‌دی ننوشت عذرش را بخواهیم. هر کس سی‌دی بنویسد، خیلی از مشکلات درونی و بیرونی‌اش برطرف می‌شود و باعث رشد و تغییر فرد می‌شود. دیگر این که اعضای لژیون نظم و انضباط و پوشش مناسب داشته باشند و احترام پیشکسوتان را نگه دارند؛ اتحاد و همدلی هم بین افراد برقرار باشد.
از دیگر خصوصیات افراد لژیون قوی این است که  شخصی که وارد سفر دوم شد اعلام آمادگی کند برای خدمت کردن و در لژیون سردار و بخش مالی و  خدمت کنند.

نگارش و تایپ: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر مرضیه (لژیون یکم)
عکس: همسفر ندا رهجوی کمک‌راهنما همسفر مرضیه (لژیون یکم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، کمک‌راهنما (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .