English Version
English

همچون تشنه‌ای در حال سیراب شدن

همچون تشنه‌ای در حال سیراب شدن

علم از یک نقطه آغاز گردید و گسترش یافت و شاخه‌های بسیاری از آن منشعب گردید و در طول زمان از یکدیگر دور شدند؛ اما بایستی دوباره با حرکت معکوس به یکدیگر نزدیک شوند تا پس از کسب آگاهی‌های فراوان و کشف مجهولات به نقطه اولیه برسند.

ما اگر بخواهیم به این موضوع پی ببریم، باید خودمان را بشناسیم و بدانیم که چه هستیم؟ که هستیم و حضورمان در این حیات چه مفهومی دارد؟ برای این مهم باید ابتدا کنگره ۶۰ را بشناسیم و به علم و دانش آن پی ببریم و به معنای واقعی کلمه‌اش رسیده باشیم.

ما باید بنیان کنگره ۶۰ را همراه با تفکراتش جویا شویم تا بدانیم وقتی استاد می‌گوید: «با تفکر، ساختارها آغاز می‌گردد» یعنی چه؟ یعنی ما در برابر چه رخدادی قرارگرفته‌ایم؟ اینکه یک تفکر از نقطه صفر آغاز می‌شود، باگذشت زمان توسعه می‌یابد، در طول زمان نقاط ضعف خود را آرام‌آرام برطرف می‌کند و تبدیل به ساختار عظیم انسانی و الهی می‌گردد؛ یعنی صراط مستقیم، یعنی مسیر ناب الهی در جهت شناخت انسان.

وقتی به مکتوبات، مقالات و تحقیقات این ساختار الهی نگاه می‌کنی و آن را موردمطالعه و کنکاش قرار می‌دهی؛ هیچ‌گونه انحرافی که باعث خروج انسان از صراط مستقیم گردد را مشاهده نمی‌کنی. بلکه می‌بینی همه این مکتوبات و نوشتارها تنها و تنها انسان را به جهت قرار گرفتن در مسیر الهی و صراط مستقیم هدایت و هوشیار می‌گرداند.

 

«علم پیچیده نیست؛ هر چیزی کلیدی دارد.» وقتی این جمله را با دقت و توجه بسیار می‌خوانی متوجه می‌شوی که چرا می‌گوید انسان، مخلوقی توانمند و با اهداف بلند است و تنها مسیر و هدف خودش را گم‌کرده است.

اکنون به لطف خداوند و برکت وجود بنیان کنگره جناب مهندس دژاکام، من و من‌های بسیاری مسیر خود را یافته‌ایم و خود را فهمیده‌ایم و در جهت اهداف خود همچون تشنه‌ای در میان دریای بیکران علم ناب کنگره و آموزش‌های استاد بزرگ در حال سیراب شدن هستیم.

کتاب چهارده مقاله هم همانند سایر مکتوبات وزین تئوریسین کنگره ۶۰، ازجمله منابع آموزشی ما است که در جهت رشد و دانایی انسان، تحقیق ،گردآوری و به نگارش درآمدهاست.

برای رسیدن به چرایی و چگونه قدرتمند شدن شاخه و برگ درختان استوار و راست‌قامتان جمعیت احیای انسانی کنگره شصت، کافی است ریشه آن‌ها را جوینده باشی … . استاد چه زیبا فرموده است: «اگر حرف حق از حلقوم کفر دربیاید اصلاً معنی ندارد، حرف حق از حلقوم حق خیلی خوب جواب می‌دهد».

خداوند حافظ و نگه‌دار بنیان کنگره ۶۰ باشد.


برداشت از سی‌دی یزدان
نویسنده: کمک راهنما مسافر حمیدرضا (لژیون هشتم)
تایپ، ویراستاری و تصویرگر: مسافر محمدحسن رهجوی کمک راهنما مسافر حمیدرضا (لژیون هشتم)
ارسال: مسافر بابک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .