English Version
English

برای مهار آسیب‌های اجتماعی باید به سمت نهضت پیشگیری حرکت کرد

برای مهار آسیب‌های اجتماعی باید به سمت نهضت پیشگیری حرکت کرد

دکتر علیرضا کاظمی صبح امروز در دومین روز نشست تخصصی مسئولان مبارزه با موادمخدر که با عنوان «پیشگیری از اعتیاد- مشارکت‌های مردمی- اشتغال بهبودیافتگان» در مجموعه فرهنگی شقایق و به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، گفت: امروز موضوع آسیب‌های اجتماعی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران است و هجمه بی‌رویه‌ای که در این حوزه ایجاد شده و همچنین رشد فزاینده آسیب‌های اجتماعی در عرصه جهانی و ملی، می‌طلبد که ما نیز به میزان این هجمه‌ها برنامه‌ریزی وسیع و گسترده‌ای را انجام دهیم.

وی افزود: برای مهار آسیب‌های اجتماعی باید به سمت نهضت پیشگیری که به معنای فراتر از در اولویت بودن پیشگیری است، حرکت کنیم.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: هیچ دستگاه و نهادی مثل دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش نمی‌توانند در این نهضت حضور پیدا کرده و یاریگر نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

کاظمی افزود: ما برای تحقق نهضت پیشگیری در خصوص مصرف مواد مخدر، هیچ راهی جز رویکرد اجتماعی سازی نداریم و نظام تعلیم و تربیت، بهترین و کانونی ترین نقطه برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.

وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی گفت: پیگیر اجرای این طرح را در وزارت آموزش و پرورش هستیم. این وزارتخانه بدون وقفه این طرح را اجرا کرد.

قائم مقام دبیر کل ستاد افزود: این طرح ۴ محور دارد که محور اول آن، توانمندسازی دانش آموزان در دوران ابتدایی و متوسطه اول و دوم است. محور دوم مدیریت مورد و مداخله برای دانش آموزان آسیب دیده است.

کاظمی ادامه داد: محور سوم، تشکیل اثرگذار و توانمند کانون‌های یاریگران زندگی در مدارس است که تا کنون ۴۰ هزار کانون با پوشش بیش از ۳ میلیون دانش آموز ایجاد شده است.

وی گفت: محور چهارم که امسال اضافه شده نیز جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی است، همچنین دو حوزه جدید نیز امسال اضافه شده است که همان استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و نیز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تمرکز بر مهد کودک‌ها است.

کاظمی در پایان اظهار داشت: امسال نقشه راه یاریگران زندگی را در فاز دوم طراحی و رونمایی خواهیم که رویکرد ما در فاز دوم، توسعه ضریب نفوذ کانون های طرح یاد شده و ارتقای کیفی فعالیت کانون‌ها و برنامه عمل و اقدام این کانون‌ها است که در طول سال طراحی شده است و امروز رونمایی شد که اقدامی ارزشمند است.

لینک کوتاه : http://news.dchq.ir/3/?p=81220

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .