English Version
English

راهنما باید الگو باشد

راهنما باید الگو باشد

کمک راهنما مسافر نوید با آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک وارد کنگره شد؛ به مدت ۱۰ ماه و ۱۰ روزبه روش DST و داروی OT و باراهنمایی کمک راهنما مسافر امیر لژیون چهاردهم سفر کرد که هم‌اکنون 3 سال و 10 ماه است از بند مواد آزاد و رها هستند همچنین سفر سیگار را به راهنمایی کمک راهنما مسافر عطا ادامه دادند که  3 سال و 10 ماه است آزاد و رها هستند؛ در ادامه گفتگویی در مورد دستور جلسه ویژگی‌های لژیون قوی با ایشان ترتیب دادیم:

به نظر شما برای داشتن یک لژیون قوی چه ویژگی و صفاتی باید در یک راهنما و رهجو باشد؟
همان‌طور که مهندس دژاکام فرمودند: راهنما باید الگو باشد و الگو بایستی بدون نقص عمل کند؛ به نظر من حضور به‌موقع راهنما در جلسات عمومی و لژیون می‌تواند مسئولیت‌پذیری را به رهجو بیاموزد. مسئله بعدی وضعیت مناسب راهنما ازلحاظ آراستگی و پوشش مطابق با حرمت کنگره ۶۰ هست. راهنما باید هر آموزشی را نخست از خود شروع کند و مسئله خیلی مهم آموزش در لژیون، نوشتن سی‌دی‌های آموزشی و کار کردن آن‌ها هست و رهجو تا باید به تبعیت از راهنمای خود در مسیر درمان حرکت کنند. همان‌طور که می‌دانیم درمان اعتیاد در جمع ولی به‌صورت کاملاً انفرادی انجام می‌شود یک رهجوی قوی در سفر اول سعی می‌کند آموزش ببیند و با خواسته درونی حرکت کند تا به نتیجه‌ای که مدنظر هست برسد.

 

بنظر شما نوشتن سی دی چه تاثیری روی درمان رهجو دارد؟
نوشتن سی‌دی‌ها تأثیر خیلی بالایی دارند تا حدی که آقای مهندس چندین بار فرمودند لژیون‌هایی که سی‌دی نمی‌نویسند بسته خواهد شد و راهنمایی که نوشتن سی دی را به‌طور مستمر نداشته باشد حق ادامه فعالیت را که همان جذب رهجو هست را ندارد نتیجه می‌گیریم لژیون قوی لژیون‌هایی هستند که همه اعضا از راهنما تا اعضا سی‌دی می‌نویسند. ما برای اینکه به‌روز باشیم و همواره بتوانیم به سرچشمه آموزشی که همان جناب مهندس هستند وصل باشیم بایستی سی‌دی بنویسیم. هرکسی که در کنگره سی دی می‌نویسد، ذهنی آرام و نقطه تحمل بالایی دارد.

 

بنظر شما بهترین روش برای مشارکت مالی اعضای تازه وارد لژیون چیست؟
با توجه به اینکه راهنما به‌صورت یک انگشت اشاره عمل می‌کند و الگو هست بهتر است که راهنما خدمت مالی را نیز از خود شروع کند کنگره برای رشد و پیشبرد اهداف باید در قسمت مالی نیز قوی باشد و همه ما این را می‌دانیم که هیچ ارگان و سازمانی ازلحاظ مالی به کنگره کمکی نمی‌کند و این سیستم کاملاً با مشارکت مالی اعضای خود می‌چرخد و این آموزش به رهجویانی که تازه‌وارد کنگره می‌شوند به‌صورت تدریجی توسط راهنما داده می‌شود.

چگونه بهره وری آموزش در لژیون بالا می رود ؟
ما همیشه این را یاد گرفته‌ایم که در کنگره، انسان باید آموزش را از خود شروع کند؛ من هم سعی می‌کنم به‌عنوان راهنما خودم بانظم و انضباط باشم و این آموزش را باکار کردن روی خودم به رهجو نیز انتقال دهم. اگر راهنما خودش بانظم و انضباط باشد و سعی نماید بدون نقص عمل کند، شاگردان این پیام را از او به‌مرورزمان دریافت می‌کنند. نکته خیلی مهم اینکه تمام آموزش‌ها بامحبت و حس خوب راهنما، بازدهی بالایی دارد.

 

ازنظر شما ویژگی یک لژیون قوی چیست؟
یک لژیون قوی باید تمام اعضای آن خدمتگزار باشند. کسانی که دریافت می‌کنند و باز پس می‌دهند حس و حال بهتری دارند این در کنگره به اثبات رسیده است. یکی از ویژگی‌های لژیون قوی این است که تا آمدن راهنما به لژیون، تمام آموزش‌ها توسط اعضا اجرا شود و در نبود راهنما به هر دلیلی اعضا حافظ تمام حرمت‌ها باشند و در کمک و همیاری همدیگر با عشق و محبت عمل کنند.

 

کلام آخرتان:
استاد رعد: چطوری و جهان را چگونه می‌بینی؛ سلام بر عشق، سلام بر خالقی که هستی را به این زیبایی و نظم آفرید. خداوند را سپاس میگویم که می‌توانم جوانه‌های کوچک و شکوفه‌های رنگارنگ که به هستی سلام می‌کنند بنگرم. دیدن درختان که از خواب زمستانی بیدار می‌شوند و حیاتی دوباره می‌یابند بسیار امیدبخش است. نوازش باد که گاهی آرام و آهسته به‌صورت درختان سیلی میزند و می‌گوید بیدار شوید از خواب غفلت بیدار شوید موقع رویش و جوانه زدن است بسیار الهام‌بخش است خوشحالم که من نیز از خواب غفلت بیدار شده‌ام و می‌توانم با نگاهی وسیع جهان را بنگرم و صدای عشق را بشنوم البته می‌دانم این عشق یک قطره از اقیانوس هستی است همین قطره کوچک تمام وجودم را سیراب کرده است و گاهی در وجود خود نمی‌گنجم با قوی‌تر شدن من مشکلاتم هم قوی‌تر شده‌اند گویا که شیطان از همه قدرت خود استفاده کرده است تا به هر قیمتی این نگاه زیبا را از من بگیرد.

گاهی در غم و دل‌تنگی فرومی‌روم ولی باز به خود می‌آیم. خداوندا به من کمک کن تا بتوانم از انرژی درون خود قدرت بگیرم و به گنج درونم دست پیدا کنم اگر کنگره نبود نمی‌دانم من چطور می‌توانستم دوام بیاورم بافکر کردن به خویشانم در کنگره، انرژی می‌گیرم و شاد می‌شوم اکنون هر مشکلی که پیش می‌آید اول می‌گویم حواست را جمع کن من چه اشتباهی کردم چطور می‌توانم مشکل را حل کنم. اگر از صحبت کسی ناراحت می‌شوم زود خودم را جمع‌وجور می‌کنم و میگویم از معلمت آموزشت را کامل یاد بگیر تا مجبور نشوی دوباره بنویسی اگر مشکلات مالی دارم می‌گویم هنوز ظرفیت لازم را ندارم با تفکر، تلاش و زمان لازم مشکلات حل خواهد شد. سعی می‌کنم داشته‌هایم را به خود یادآوری کنم زیرا بسیاری از آن‌ها تکراری شده‌اند و در اثر تکرار اهمیت خود را ازدست‌داده‌اند از همه مهم‌تر سعی می‌کنم بخشنده باشم و این بخشندگی را از طبیعت بیاموزم مانند خورشید، بی توقع محبت کنم این نگاه زیبا را امروز مدیون کنگره ۶۰، آقای مهندس و آموزش‌هایشان هستم.

 

تنظیم و مصاحبه‌کننده: هم‌سفر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .