English Version
English

گروه خانواده _ کتابی جامع در باب شناخت اعتیاد و درمان آن

گروه خانواده _ کتابی جامع در باب شناخت اعتیاد و درمان آن

دوازدهمین جلسه از دوره دوم کارگاه‌های‌ آموزشی‌‌ خصوصی کنگره‌۶۰؛ ویژه‌ همسفران؛ استادی‌ کمک‌راهنما همسفر راحله؛ نگهبانی‌ راهنمای تازه‌واردین همسفر‌ فائزه، دبیری همسفر‌ زهرا، دستور‌جلسه "کتاب ۱۴مقاله" در روز‌ دوشنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار نمود.


 

خلاصه سخنان استاد:

کتاب ۱۴مقاله، کتاب کامل و جامعی در مورد شناخت بیماری اعتیاد، اوضاع و احوال مصرف‌کنندگان مواد‌مخدر و چگونگی روش درمان آن، توسط مهندس حسین دژاکام گردآوری شده است. من با مطالعه کتاب ۱۴مقاله آموختم، که در کنار بازسازی جسم، باید روان و جهان‌بینی فرد مصرف‌کننده مواد‌مخدر تغییر نماید. من آموزش گرفتم، که اعتیاد به مواد‌مخدر یک نوع بیماری است، که در آن در اثر مصرف مواد‌مخدر، جسم انسان، از تعادل طبیعی خارج شده است و قسمت‌هایی از آن به صورت آشکار یا پنهان دچار اختلال گردیده است.

درمان اعتیاد از دیدگاه کنگره‌۶۰ باید در جسم، روان و جهان‌بینی انجام شود، اگر جهان‌بینی مصرف‌کننده حل نشود، با به تعادل رسیدن مشکلات جسم و روان، شخص دوباره به اعتیاد روی خواهد آورد، زیرا یک مصرف‌کننده بر مبنای تفکر غلط مسیر زندگی خود را گم کرده است، پس باید مسیر خود را اصلاح کند تا به راه مستقیم رهنمون شود و این میسر نمی‌شود، مگر با آموزش جهان‌بینی.

من همسفر آموختم، که اعتیاد مسافر من باید در مدت زمان معین با استفاده از داروی مشخص به صورت تدریجی کم شود، تا به درمان برسد. من وقتی این کتاب را مطالعه کردم، متوجه شدم، که مسافرم در چه وضعیتی قرار دارد و چگونه باید با او برخورد مناسبی داشته باشم؟ تخریب جسم، روان و جهان‌بینی او به چه اندازه‌ای است؟ در حالی‌که تا قبل از ورود به کنگره۶۰ به دلیل عدم آگاهی برخورد من با مسافرم، با لجبازی و بحث و جدل بود و این باعث می‌شد که ما فقط از هم دور شویم، اما با آموزش‌هایی که از این کتاب گرفتم، آموختم که به مصرف‌کننده به عنوان یک معتاد بی‌مصرف نگاه نکنم و او را به عنوان یک بیمار بپذیرم. در جسم انسان به طور طبیعی انواع مواد‌مخدر تولید می‌شود، اما وقتی من این مواد را از بیرون وارد جسم خود کنم، باعث می‌شود که کارخانه‌های تولید‌کننده مواد شبه‌افیونی بدن من از کار بیفتد و به مواد‌مخدر بیرونی نیازمند شوم.

 

نکته دیگر، چیزی که من همسفر را مجاب می‌کند، که رفتار درستی با مصرف‌کننده داشته باشم، عشق، محبت و ایمان من است. اگر من توانستم، یک زندگی را با عقل، ایمان و عشق سرپا نگه دارم، قطعاً می‌توانم زندگی خود را از اعتیاد نیز نجات دهم. اگر نتوانم آن عشق و محبت را به مسافر خود منتقل کنم، هیچ‌گاه به هدف نمی‌رسم، زیرا درون من پر از کینه، تنفر و قیاس است. در این حال عشق و محبتی در قلب خود ندارم، که نثار مسافرم کنم. قلبی که پر از عشق و محبت باشد، در آن جایی برای کینه، حسادت و تنفر باقی نمی‌ماند.

به شما عزیزان توصیه می‌کنم، که کتاب ۱۴مقاله را مطالعه کنید، اما نه فقط برای امتحان، بلکه برای اینکه به آگاهی، شناخت از صورت‌مسئله اعتیاد و آنچه خانواده‌ها باید بیاموزند، دست پیدا کنیم. وقتی این کتاب در این دانشگاه بزرگ تدریس می‌شود، قطعاً می‌تواند در زندگی من نقش کاربردی و تاثیرگذاری داشته باشد، پس اگر آن را با عشق مطالعه کنیم، قطعا بر دل و جان ما نیز می‌نشیند. ان شاالله که بتوانیم از منابع کامل و جامعی که کنگره۶۰ در اختیار ما قرار داده شده است، بهترین بهره را ببریم.

اجرای قانون یازدهم

مرزبان کشیک

مهماندار

قرائت دعا

لژیون یکم

لژیون دوم

لژیون مهمان از نمایندگی اراک

عکاس: همسفر فرشته رهجوی کمک‌راهنما همسفر سمیرا (لژیون۲)

تایپ، ویراستار و ارسال‌کننده مطلب: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه (لژیون۱)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .