English Version
English

اینکه قلب کنگره می‌تپد و روزبه‌روز پیشرفت می‌کند، به‌واسطه‌ی خدمت‌ها است

اینکه قلب کنگره می‌تپد و روزبه‌روز پیشرفت می‌کند، به‌واسطه‌ی خدمت‌ها است

دهمین جلسه از دوره ششم جلسات هماهنگی کمک راهنمایان و خدمتگزاران نمایندگی های خانم‌های مسافر، با استادی و نگهبانی بنیان کنگره ۶۰ مهندس حسین دژاکام و دبیری کمک راهنما مسافر مریم در تاریخ ۶ شهریورماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۰:۰۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.
امیدوارم همگی سرحال و قبراق باشید. جلسات هماهنگی که هرازگاهی تشکیل می‌شود، بسیار خوب است، ازاین‌جهت که دورهم جمع می‌شویم. حرف‌ها، نیت‌ها و هدف‌هایمان را یکی می‌کنیم تا با آمادگی لازم حرکت کنیم. در حال حاضر چیزی که شدیداً درخواست می‌شود، ازدیاد و گسترش خانم‌های مسافر است که متأسفانه نمی‌توانم با آن موافقت کنم. حتی در بعضی از شهرها جا و مکان آماده است، اما مسئله تنها پول و مکان نیست! درواقع ما همین شعبی که داریم را باید بتوانیم با توان بالا و بهترین شکل ممکن قوی نگه‌داریم، چراکه از این‌ها الگوبرداری خواهد شد.
تعدادی از خانم‌های مسافر در هفته پیش به کرمان، اصفهان و مشهد سفر کردند و در طول یک هفته این سه شهر را کنترل و بررسی نمودند. پس این کار بسیار مسئله‌ی حائز اهمیتی است. امسال نمایندگی کرمان و هیدج راه‌اندازی شد و خانم‌های مسافر در تهران را به دو قسمت آکادمی و رز تفکیک نمودیم. شهرهای دیگر هم هستند.
مسئولین از ما درخواست داشتند، گسترش شعب داشته باشیم. پس باید هرروز خودمان را قوی‌تر و مصمم‌تر کنیم. ما تقریباً حکم یک لودر بسیار قوی را داریم که باید راه را برای دیگران بازنماید. برای مثال خانمی که در شیراز یا جهرم مصرف‌کننده تریاک است، اما برای درمان باید به نمایندگی تهران مراجعه کند، این کار بسیار سخت است اما چاره‌ای غیرازاین نداریم. پس ما در هر قسمت اگر کاری انجام می‌دهیم، باید منیت و خودبینی را کنار بگذاریم. باید در نظر بگیریم که چگونه می‌توانیم‌ به انسان‌های دیگر کمک کنیم؟ چگونه می‌توانیم دستگیری و خدمت کنیم؟

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-08-30%20at%2011.10.11%20PM%20%281%29.jpeg

امسال در آزمون کمک راهنمایی، باوجوداینکه هر شخصی نمی‌تواند شرکت کند، ۸۸۰۰ نفر ثبت‌نام نموده‌اند. این رقم بسیار عجیبی است. به قول آقای ویلیام، خدمت در کنگره همانند قلب کنگره است. درواقع اینکه قلب کنگره می‌تپد و روزبه‌روز پیشرفت می‌کند، به‌واسطه‌ی خدمت‌ها است. ۸۸۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و تقریباً ۶ ماه تا یک سال است که در حال خواندن، آموزش و یادگیری هستند و گریه می‌کنند برای اینکه قبول شوند و خدمت رایگان انجام دهند.
اکنون‌که ما خدمت و جایگاه راهنمایی را کسب کرده‌ایم، آن را به بطالت نگذرانیم. اخلاق‌های ناخوشایند نهفته در صور پنهان خود را کنار بگذاریم و بااخلاق های انسانی و محبت‌آمیز حرکت کنیم. در حال حاضر ما در مرحله‌ای که معتادان در زیرزمین می‌نشستند، می‌گفتند و می‌خندیدند، گذشته‌ایم. خود گویم و خود خندم که من مرد هنرمندم! این‌گونه که نمی‌شود برای خود دست بزنیم و همدیگر را تحویل بگیریم.
باید به میدان تحقیقات برویم که ما اکنون قدم‌های بسیار بزرگی در میدان تحقیقات برداشته‌ایم. ما سه مقاله بسیار قوی و محکم از تغییر بیان ژن، سرطان خون و تأثیر D.SAP برای بیماری COVID19 ارائه داده ایم. با این سه مقاله به اندازه شخصی که ۵۰۰ مقاله در فضای علمی ارائه داده است، دیده شده ایم. مقاله D.SAP که برای کرونا در امریکا منتشر شد، خلاصه آن در سه ساعت اول به زبان فرانسوی بر روی سایت ها قرار گرفت. دو روز بعد خبرگزاری وزارت بهداشت تایلند مقاله را انتشار دادند که دانشمندان ایرانی بر اساس چنین مقاله ای این مسئله را حل نمودند. این مقاله تا حدود بسیار زیادی مورد ارزیابی قرار گرفته و این باعث افتخار کشورمان می باشد‌.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-08-30%20at%2011.10.12%20PM%20%281%29.jpeg

ایران در پزشکی دانشمندان قوی داشته و سابقه ی کهن دارد. ما روی این ریل در حرکت هستیم و بزودی مقاله ی DST را نیز به ثبت می رسانیم و بر روی بیماری های لاعلاج آزمایش می شود.
پس اگر می خواهیم در این میدان حرکت کنیم، باید سعی کنیم که با قدرت تمام، شاگرد پرورش داده و آموزش های خوب انتقال دهیم. گسترش کنگره مسئله بسیار مهمی می باشد. داوطلبان زیادی برای خدمت وجود دارد اما برای این کار باید تجربه زیادی داشته باشیم، قوی، نیرومند و پرتلاش باشیم. تعارف ها، رو در وایسی ها را کنار بگذاریم و قوانین را مد نظر داشته باشیم. نه اینکه بصورت پرخاشگرانه با دیگران صحبت کنیم، اما باید در این کار مصمم باشیم. در جلسه اسیستانت های خانم های مسافر گفتم که برای انتخاب، رأی گیری به عهده خودتان است که چقدر همدیگر را قبول دارید. همه باید مثل یک گروه ارکستر باشید. درست است هر کدام ساز مختلفی می زنید اما در نهایت همه یک آهنگ را می نوازید و باید با هم هماهنگ باشید.
اولین چیزی که هر شخص می بایست در نظر بگیرد این است که چه اندازه می تواند با دیگران تعامل داشته باشد، اسیستانت ها چه میزان یکدیگر را قبول دارند؟ دیپلماسی ما باید به گونه ای باشد که بتوانیم با همه افراد سازگار باشیم. اگر بخواهیم به یکدیگر کمک کنیم، می توانیم شعب های دیگری تاسیس کنیم، به شرطی که همکاری داشته باشیم. قصد و هدفمان تنها خدمت به دیگران باشد. باید این نکته را بدانیم که ما انسان های ارزشمندی بوده ایم که خداوند به ما اجازه خدمت داده است.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-08-30%20at%2011.10.11%20PM%20%282%29.jpeg

بزرگترین انجمن متخصصین اعتیاد در ایالات متحده امریکا که بیش از صد هزار نفر از درمانگران، مددکاران، روانپزشکان و پزشکان در این انجمن عضو هستند و در امسال که پنجاهمین نشست اعضای این انجمن می باشد، آقای ویلیام وایت از طرف کنگره ۶۰ به همراه دو دکتر سرشناس امریکایی سخنرانی دارند و در مورد این صحبت می کنند که کنگره 60 چگونه توانسته درمان دارویی، روانشناختی، اجتماعی معنوی و جهان بینی را با هم اقدام کند و پکیج از آن بسازد.
یک عده فقط به دنبال درمان دارویی و عده ای دیگر فقط به دنبال درمان روانی هستند. یک گروه روحانی و معنوی هستند و گروه های مختلفی وجود دارد و هرکدام یک سازی را می زنند. این تجربه ای است که چگونه می توان از کنگره در سطح جهانی الگو برداری نمود. آقای ویلیام که به عنوان دیده بان روابط بین المللی کنگره ۶۰ انتخاب شده اند، در این انجمن حضور خواهند داشت.
۲۴ شهریور روز امتحان سراسری است. به دلیل اینکه ۱۹ شهریور هفته ایجنت و مرزبان بود، نخواستم که داوطلبان در این جشن استرس امتحان را داشته باشند و جشن را به تعویق انداختم. همچنین اهدای شال ایجنت و مرزبانان دوره های جدید به بعد از جشن موکول خواهد شد تا بتوانیم از مرزبانان و ایجنت های قبل که ۱۴ ماه خدمت نموده اند، تقدیر و تشکر کنیم. حتی کسانی که شال خود را دریافت نموده اند، بعد از هفته ی ایجنت و مرزبان شروع به خدمت می کنند.
در کل ما در شرایط بسیار خوبی در حرکت هستیم و مراکز ورزشی نیز ما را بیشتر می شناسند. روز جمعه معاون وزارت ورزش و مدیر کل تربیت بدنی تهران، در پارک طالقانی حضور داشتند. با مسابقات دو میدانی که برگزار نمودیم، به گونه ای دیگر شناخته شدیم و دیدگاه ها نسبت به ما تغییر کرد.
کمک راهنما مسافر هاله:
سلام دوستان هاله هستم یک مسافر.
جناب مهندس من در ابتدا که خدمت شما می آمدم همیشه دنبال یک پیوندی بودم بین صحبت‌های شما و روانشناسان که آن‌ها هم دغدغه درمان مصرف کنندگان را دارند و با روان آدم‌ها در ارتباط هستند؛ و شما همیشه به من می‌گفتید؛ صبر کن، بعد از گذشت زمان متوجه شدم که انگار این ارتباط به وجود آمده و کسانی که در بیرون از کنگره هستند، برای شما و متد شما دست می‌زنند، همین‌طور یک مقاله ای مطالعه کردم مربوط به یک ماهنامه مددکاری_ اجتماعی که مربوط به رابطه فرهنگ ایرانیان با روش های ترک اعتیاد بود.
در تحقیقی که انجام شده بود، کنگره ی ۶۰ نمره مثبت را گرفته بود و این قضیه من را خیلی خوشحال کرد و خدا را شکر می‌کنم که افراد خارج ازکنگره، به این باور رسیده اند، همین‌طور عزت و احترامی که در کنگره به مصرف کنندگان می‌گذارند با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-08-30%20at%2011.10.12%20PM.jpeg

 

تایپ: کمک راهنما مسافر مریم و مسافر سارا_ نمایندگی یاس
ویرایش: کمک راهنما همسفر راضیه_ نمایندگی یاس
بازبینی: همسفر فاطمه
عکس: گروه عکاسی نمایندگی رز
ارسال: مسافر مهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .