English Version
English

مصرف سیگار بالاترین ضد ارزش محسوب می‌شود

مصرف سیگار بالاترین ضد ارزش محسوب می‌شود

درود به شما. لطف کنید با اعلام سفر خودتان را معرفی نمایید.
سلام رامین هستم مسافر، با مصرف شیشه و تزریق هرویین وارد کنگره شدم، مدت ۱۳ ماه سفر کردم، با روش DST و داروی OT, راهنما آقای امین دژاکام، رهایی ۱۳ سال.
همین‌طور سفر سیگار انجام دادم به مدت ۱۰ ماه و ۸ روز، با روش DST و با استفاده از داروی نیکوتین خوراکی، راهنما آقای مهندس دژاکام، رهایی ۱۰ سال و چند ماه.



برای راهنمای سیگار شدن چه شرایطی مورد نیاز می باشد؟
اولین شرط این است که نشان ویلیام وایت را داشته باشد، یعنی این‌که از سیگار رهاشده باشند. لژیون درمان اعتیاد را تحویل داده باشد و لژیون سیگار را تشکیل بدهد. حداقل ۳ ماه از رهایی سیگار او گذشته باشد. آزمونی از او گرفته می‌شود که منابع این آزمون جزوه راهنمای درمان اعتیاد به سیگار است و در کتاب چهارده مقاله، مقاله سیزدهم با این موضوع ارتباط دارد، سی دی نیکوتین از دکتر حاج رسولی و سایر منابع.

 


سیگار چگونه مانند یک آنتی ایکس عمل می‌کند و مانع بازسازی سیستم ایکس می‌شود؟
سیگار ماده‌ای به نام نیکوتین دارد که این نیکوتین مانند مواد محرک عمل می‌کند و بر ساختار مغزی اثرگذار هست. دستگاهی در بدن وجود دارد که خود تولید نیکوتین می‌کند که با کشیدن سیگار این سیستم ازکارافتاده و وابسته می‌شود. کسی که سیگار مصرف می‌کند علاوه بر نیکوتین ۴۷۰۰ ماده سمی را وارد بدن کرده و سیستم ایمنی را درگیر می‌کند و مواد سمی که وارد بدن می‌شود سیستم ایمنی است که آن‌ها را دفع می‌کند و جذب و هدایت این مواد سمی به عهده سیستم ایمنی هست وظیفه سیستم ایمنی این است که بدن را در مقابل ویروس‌ها و آسیب‌های خارجی محافظت کند. ولی با مصرف سیگار سیستم ایمنی مشغول دفع این مواد می‌شود و به خاطر همین مصرف‌کنندگان سیگار از انسان‌های عادی بیشتر دچار بیماری می‌شوند چون سیستم ایمنی فرصتی ندارد که به درمان بیماری‌ها بپردازد.
 

چرا انسان ها بیشتر در هنگام لذت و لحظات بحرانی و ناراحتی بیشتر خواهان مصرف سیگار هستند؟
چون بعضی از مواد به علت مصرف سیگار در بدن ترشح نمی شوند و سیگار به خاطر داشتن محرک ها سطح دوپامین را بالا می‌برد و این کمبود را با مصرف سیگار جبران می کند؛ یعنی بدن نیاز پیدا می کند که از یک محرک خارجی استفاده کند.

 

چرا سیگار یک ضد ارزش محسوب می‌شود و دلایل ضد ارزشی بودن سیگار را بیان کنید؟
سیگار به خاطر آسیب رساندن به بدن یک ضد ارزش محسوب می‌شود یعنی شما یک ماده مخرب را به بدن وارد کرده و باعث به وجود آمدن امراضی در بدن می‌شوید و طبق معنی ضد ارزش هر چیزی که ارزش انسان را پایین بیاورد یک ضد ارزش محسوب می‌شود و چون سیگار را نمی‌توان هرکجا مصرف کرد و حتی در بعضی جاها اخطار برای منع مصرف داده می‌شود ارزش انسان را پایین می‌آورد و جایگاه شخصیتی را با در دست داشتن سیگار زیر سؤال می‌بریم. در نظر داشته باشیم اگر پزشکی را در حال کشیدن سیگار ببینیم قطعاً جایگاهی این پزشک زیر سؤال خواهد رفت.

دیگر اینکه باعث می‌شود انسان به این ماده اعتیاد پیدا کند و در‌‌نتیجه اختیار را از انسان می‌گیرد و هر چیزی که انسان را دچار وابستگی کند قطعاً انسان را دچار مشکلات روانی می‌کند. در کنگره می‌آموزیم هر آنچه اختیار را از انسان بگیرد شرک نامیده می‌شود و شریک اختیار شخص می‌شود پس به همین دلایل مصرف سیگار بالاترین ضد ارزش محسوب می‌شود.

 

اگر بخواهید کسی را تشویق و ترغیب به درمان سیگار کنید، به او چه میگویید؟
باید عرض کنم که از راه ضد ارزشی نمی‌توان درراه مستقیم قرار گرفت، به گفته دیگر تغییرات باید در ساختار انسان به‌صورت بنیادی انجام شود و اینکه درمان اعتیاد با درمان سیگار کامل می‌شود و کسی که درمان شده است اما هنوز سیگار می‌کشد، نتوانسته به‌فرمان عقل برسد.

 

به‌عنوان حرف آخر اگر سخنی دارید بفرمایید.
با استفاده از راه ضد ارزشی نمی‌توان به ارزش‌ها دست‌یافت.

 

مصاحبه‌کننده: مسافر حسن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .