English Version
English

تعطیلات وقت برداشت محصول است

تعطیلات وقت برداشت محصول است

هرکدام از دستور جلسات در کنگره بار آموزشی عمیقی در خود دارد که ما را به وادی تفکر می‌برد و باعث می‌شود که به اعماق جمله نفوذ کنیم، تفکر کنیم و تجربه کسب کرده، آموزش بگیریم.

یکی دیگر از این دستور جلسات تعطیلات تابستان است. با خواندن و یا دیدن این جمله ممکن است تعاریف زیادی از آن داشته باشید که هرکدام ممکن است ما را به سمت‌وسوی خود سوق بدهد. یکی می‌گوید می‌خواهم استراحت کنم و یکی دیگر می‌خواهد به کارهای عقب‌افتاده خود سروسامانی بدهد و یا یکی می‌خواهد انواع کلاس‌ها را برود، پس هرکدام برنامه خاص خود را دارند.

در کنگره هدف از تعطیلات تابستان چیست؟ و چه‌کارهایی باید انجام داد؟ شاید برای بعضی مثل تازه‌واردین گنگ باشد که چرا تعطیلات؟ من که تازه آمدم و باید درمان شوم، این تازه‌واردین چون در ابتدای کار هستند از برنامه‌های کاربردی کنگره اطلاع چندانی ندارند پس ممکن است در ظاهر برای آن‌ها ناخوشایند باشد و اما برای من همسفر که بازبینی اساسی را در پی دارد در کنار کارهای روزمره و یا حتی مسافرت رفتن، در طول این سفر ممکن است اتفاقات زیادی رخ بدهد ولی آیا من چگونه با آن‌ها برخورد می‌کنم و یا با چه سلاحی می‌خواهم مقابله کنم.

خیلی مهم است که در کوله‌پشتی خود در این مدت چه ذخیره کردم و چه آموزش‌هایی دریافت کردم. پس این تعطیلات وقت برداشت محصول است باید بذری که کاشتم را دروکنم، این تعطیلات یک نوع محک زدن است، حتی برای مسافر در حال سفر شاید یک زنگ خطر باشد و او را بر سر یک دوراهی قرار بدهد که بین دارو و مواد کدام را انتخاب کند و اینجاست که سنجیده می‌شود و حتی در این تعطیلات می‌تواند رشد کند و به ارتقاء برسد چون تا حدودی راه را از بیراهه شناخته است و از کمک‌راهنمای خودآموخته است که مواد چه‌کارهایی را با جسم و روان و جهان‌بینی او انجام می‌دهد پس باید خیلی مراقب باشد که از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

تعطیلات تابستان، هم باید جای تفریح و نشاط باشد و هم آموزش. کاربردی کردن آموزش‌ها در تعطیلات خود یک نوع موفقیت است چون ما انسان‌ها عادت داریم که وقت خود را بیهوده تلف کنیم ولی ما در کنگره 60 آموختیم که باید برای هر کاری برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و برای زمان که حکم طلا را دارد ارزش قائل باشیم و بدانیم که هیچ‌چیز بیهوده نیست و هر کاری و هر دستور جلسه‌ای بار آموزشی عمیقی را در خود دارد که شاید ما هنوز از آن غافل هستیم.

امیدوارم که تعطیلات برای همه ما مثمر ثمر باشد و بتوانیم از آن بهره نیکویی ببریم، ما اگر الگوی خود را جناب مهندس و خانواده محترمشان بدانیم ایشان در حین این‌که با خانواده هستند ولی در کنار آن‌یک کار مثبت و پرفایده برای ما انجام می‌دهند یک نمونه آن درست کردن Dsp است که ما از فواید آن آگاهی داریم.

بنابراین در کنار تفریح باید آموزش گرفت و هیچ‌گاه میدان آموزش را رها نکرد و سعی کنیم که از هرروز خود و اشتباهات خود درس بگیریم حتی از تعطیلات بهترین استفاده را ببریم تا آسوده‌خاطر باشیم و زندگی برایمان مثل آبی گوارا و شیرین باشد امیدوارم که تعطیلات خوبی را داشته باشید.


تایپ: راهنمای‌تازه‌واردین همسفر مریم

عکس: کمک‌راهنما همسفر مرضیه

ویراستاری و ارسال: کمک‌راهنما همسفر مرضیه

همسفران نمایندگی امام‌قلی‌خان اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .