English Version
English

باید شروع به حرکت نماییم، تفکر به‌تنهایی کاربردی ندارد

باید شروع به حرکت نماییم، تفکر به‌تنهایی کاربردی ندارد

چهاردهمین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی میخک مشهد، با استادی همسفر محدثه کمک راهنما، نگهبانی مسافر افسانه و دبیری مسافر زهرا، با دستور جلسه «وادی پنجم و تأثیر آن روی من» روز چهارشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان محدثه هستم یک همسفر
خداوند را شاکرم که دوباره توانستم این جایگاه را تجربه کنم.
دستور جلسه این هفته «وادی پنجم و تأثیر آن روی من» است. تیتر وادی می‌گوید؛ «در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست، توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید.»
ما از وادی اول تا چهارم یاد گرفتیم که چگونه تفکر کنیم، فهمیدیم بیهوده آفریده نشده‌ایم و آموختیم که باید مسؤولیت زندگی خودمان را بپذیریم و آن را به خداوند واگذار نکنیم.
اما در وادی پنجم متوجه می‌شویم که باید شروع به حرکت نماییم، تفکر به‌تنهایی کاربردی ندارد. اگر فردی وادی‌های گذشته را به‌خوبی اجرایی کند، قطعاً وادی پنجم را نیز می‌تواند به اجرا درآورد.

https://up.c60.ir/repository/22776/V5.jfif

در این وادی ما هفت پله برای رسیدن به مسیر درست داریم؛
اولین پله، برگشت از ضد ارزش‌ها می‌باشد، این مرحله را این‌گونه می‌توان تفسیر کرد؛ فردی که تصمیم می‌گیرد اعتیاد خود را درمان کند، نمونه بارزی از برگشت از ضد ارزش‌ها است. کسی که می‌داند غیبت، دروغ، تهمت و... ضد ارزش محسوب می‌شود و تصمیم می‌گیرد دیگر این کارهارا انجام ندهد، درواقع از مسیر ضد ارزش‌ها بازگشت نموده است.
پله دوم خودداری است. اکثر ما در زمان گذشته از مصرف مواد یا غیبت کردن و. لذت می‌بردیم، دورهم جمع می‌شدیم و این کارها برایمان لذت‌بخش بود؛ اما اکنون از حضور در این جمع‌ها خودداری می‌کنم.
قناعت سومین پله است، ما باید قناعت و پس‌انداز را یاد بگیریم تا بتوانیم سفرمان را در این دنیا با راحتی و به خوب پیش ببریم.
پله دیگر صبر می‌باشد، نکته‌ای که وجود دارد این است که صبر باتحمل فرق دارد. وقتی مسائل را تحمل می‌کنیم، درنهایت لبریز می‌شویم و به هم می‌ریزیم، اما اگر صبور باشیم این اتفاق نخواهد افتاد.
غیبت تجسس و قضاوت پله بعدی است که دارای اهمیت زیادی است. من نباید در طی سفر به رفتار و امور دیگران کاری داشته باشم، باید دوربینم را از روی بقیه بردارم و فقط روی خودم زوم نمایم.

https://up.c60.ir/repository/22776/V51.jfif

پله آخر، توکل، رضا و تسلیم است. در مسیر زندگی همیشه باید به خداوند توکل داشته باشیم. در کنگره ۶۰ و برای رسیدن به درمان، بعد از خداوند، بایستی راهنما را وکیل خود قرار دهیم و فرمان‌بردار او باشیم، چراکه در این زمینه تجربه دارد، اگر دستورات او را اجرا کنیم به رهایی می‌رسیم.
باید از زندگی راضی باشیم و دائماً شکرگزاری انجام دهیم. درنهایت، زمانی که پله‌های گفته‌شده را طی کنیم، به تسلیم خواهیم رسید، یعنی در مقابل امر خداوند و در مسیر ارزش‌ها تسلیم بودن.

تایپ: همسفر محدثه کمک راهنما- نمایندگی میخک
ویرایش: مسافر مهسا کمک راهنما- نمایندگی میخک
بازبینی و ارسال: مسافر خاطره
عکس: گروه عکاسی نمایندگی میخک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .