English Version
English

تعطیلات، فرصتی برای تجدید قوای خدمتگزاران کنگره 60

تعطیلات، فرصتی برای تجدید قوای خدمتگزاران کنگره 60

مهم‌ترین چیز برای انسان وجود حیات، زندگی کردن و بودن است. انسان باید به‌گونه‌ای زندگی کند که از آن لذت ببرد. به قول آقای مهندس، زمین بهشت خداوند است! آیا واقعاً این زمین برای من بهشت است؟ گاهی آن‌قدر زندگی را سخت می‌گیریم که از جهنم، هم برایمان جهنمی‌تر می‌شود.
یکی از چیزهایی که می‌تواند زندگی را برایمان لذت‌بخش کند، سفر کردن است؛ اما برای رفتن به سفر، اولین چیزی که لازم است، وجود تعطیلات است و خوشبختانه امسال کنگره این فرصت را به ما می‌دهد تا به مدت دو هفته در تابستان بتوانیم در کنار خانواده و با رفتن به طبیعت و تفریح، لذت وصف‌نشدنی برای خود و خانواده فراهم کنیم.
کنگره ۶۰ بر اساس تجربه‌ای که هر سال به دست می‌آورد و رسیدن به تعادل و یکسری تغییرات، روزبه‌روز کامل‌تر می‌شود؛ چنانچه در گذشته هیچ‌گونه تعطیلاتی نداشتیم؛ نه ایام نوروز، نه تعطیلات تابستانی و نه تعطیلات رسمی و دلیلی که پشت این تفکر وجود داشت، این بود که آقای مهندس معتقد بودند، بیمارستان‌ها تعطیلی ندارند و فرد مصرف‌کننده، مواد مصرف می‌کند و قاچاقچیان مواد نیز کارشان را می‌کنند؛ اما با گذشت زمان به این نتیجه رسیدند که تمامی خدمتگزاران و کلیه اعضای کنگره ۶۰ نیاز به استراحت دارند.
آقای مهندس می‌فرمایند: کار زیاد مانند سم است و به انسان آسیب می‌زند.
یکی از نگرانی‌های دیگر این بود که ممکن است سفر اولی‌ها در هنگام تعطیلات، ریزش داشته باشند؛ اما به‌مرور زمان ثابت شد که اگر سفر اولی آموزش‌هایش را ریشه‌ای دریافت کرده باشد هیچ‌گاه ریزش نمی‌کند.

نکته‌ای که در هنگام سفر باید به آن توجه داشت این است که نمی‌توان باری‌به‌هرجهت، قصد مسافرت نمود؛ زیرا مسافرت به چند مؤلفه نیاز دارد.
اول: وجود ایام تعطیلات است.
دوم: اینکه باید قبل از سفر، برنامه‌ریزی کنیم که به کجا و چگونه سفر کنیم؟
سوم: نگاه کنم که چقدر بودجه و پس‌انداز دارم؟ یعنی مسئله اقتصاد هم نکته مهمی است.
حال، تعطیلات وجود دارد، اما اگر شرایط مسافرت برایمان مهیا نباشد، آیا باز هم می‌توان به همراه خانواده بود؟ بله! می‌توانیم از فضاهای زیبا در همان شهر خود بهره ببریم و در کنار هم لذت برده و انرژی بگیریم؛ زیرا یکی از اهداف تعطیلات، بودن در کنار خانواده است.
شاید قبل از درمان برای فرد مصرف‌کننده مواد، مسافرت رفتن با خانواده عذاب دهنده بود و برایش لذتی نداشت؛ زیرا می‌خواست مصرف کند و خانواده، مانعی به‌حساب می‌آمدند؛ اما خوشبختانه با آموزش‌هایی که از کنگره دریافت کردیم، خیلی خوب می‌دانیم که چگونه از تعطیلات استفاده کنیم.
انشالله که بتوانیم از تعطیلاتی که برایمان در نظر گرفته‌شده، حداکثر استفاده را برای در کنار هم بودن، لذت بردن و کسب انرژی، ببریم و فکر نکنیم تعطیلات برای این است که بیشتر کار کنیم.


نویسنده: همسفر مرضیه کمک‌راهنمای لژیون پنجم
تنظیم و ارسال: همسفر بنفشه کمک‌راهنمای تازه‌واردین
همسفران نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .