English Version
English

انسان‌ها دودسته هستند یا متفکر هستند یا عمل‌گرا

انسان‌ها دودسته هستند یا متفکر هستند یا عمل‌گرا

دوازدهمین جلسه از دوره بیست و هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60، نمایندگی نیما یوشیج بهشهر با استادی راهنمای محترم مسافر مصطفی، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر ابراهیم با دستور جلسه "وادی پنجم و تأثیر آن روی من" پنج‌شنبه 6 مرداد ماه 1401 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مصطفی هستم یک مسافر، خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه هستم و در جمع شما دوستان از نگهبان و دبیر محترم جلسه سپاسگزارم که این فرصت را به من داده‌اند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم از راهنماهای عزیزم آقا حامد و آقا بهرنگ تشکر می‌کنم الآن که اینجا نشسته هستم مدیون زحمت‌های ایشان هستم؛ و اما دستور جلسه در مورد وادی پنجم: ما چهار وادی را پشت سر گذاشتیم، وادی اول می‌گوید تفکر کن و نقشه راه را بکش وادی دوم بر سر دوراهی قرار می‌گیریم از همان وادی تفکر استفاده می‌کنیم که بین امید و ناامیدی مسیر درست را انتخاب کنیم این‌که الآن ما اینجا نشسته هستیم مسیر امید را انتخاب کردیم. آمدیم جلوتر وادی سوم می‌گوید به فکر خودت باش تا بتوانی به دیگران کمک کنی و در وادی چهارم می‌گوید مسئولیت کارهای خودت را باید قبول کنی و هیچ‌کس مقصر کارهای تو نیست. وادی پنجم می‌گوید حالا که این چهار وادی را پشت سر گذاشتی و تفکر کردی کافیه حالا می‌توانی این چیزهایی که آموختی را در مسیرت عملیاتی کنی؟

اصولاً انسان‌ها دودسته هستند یا متفکر هستند یا عمل‌گرا هستند، انسان‌های متفکر هم 2 دسته هستند یکی مثبت فکر می‌کنند و دیگری منفی فکر می‌کنند و عمل‌گراها هم دو گروه هستند یکی تحت تأثیر افکار منفی عملیات انجام می‌دهند و یکسری هم تحت افکار مثبت کارهایشان را انجام می‌دهند. آن‌هایی که در زندگی به مشکل می‌خورند از گروهی هستند که کارهایشان را تحت افکار منفی انجام می‌دهند. برای اینکه بخواهیم ساختارهای ذهنی‌مان را به عملیاتی تبدیل کنیم بایستی از یکسری کارها دوری‌کنیم، مثل ترس ناامیدی منیت و به‌طور کل دوری از ضد ارزش‌ها تا بتوانیم به کارهای مثبتمان رسیدگی کنیم برای این کار به ما 7 راهکار داده‌شده، موضوع اول دوری از ضد ارزش‌هاست افکار منفی مانند هوا هستند خواسته یا ناخواسته پس ذهن انسان وجود دارد. مگر اینکه شما دانایی داخلش بریزید تا افکار منفی از آن خارج شود موضوع بعدی در مورد پس‌انداز هست ما یک مبحثی در ریاضی داریم بنام تصاعد و لگاریتم، اگر شما یک تومان را به مدت سی روز تصمیم بگیری تا این‌یک تومان را ضرب‌در دو کنی راحت می‌توان یک پس‌انداز خوبی داشته باشم. جناب مهندس در سی دی درمان 5 می‌گوید اگر شما به راهنمای خود ایمان داشته باشید و فکر کنید راهنمای شما بهترین راهنما است قطعاً به درمان خواهید رسید. در کنگره ما باید به راهنمای خود ایمان داشته باشیم. ممنون که به صحبت‌های من توجه کرده‌اید.

تقدیر از نفرات برتر آزمون داخلی شماره 11

رهایی مسافر باقر و حمیدرضا رهجوی راهنمای محترم علی آقا 

رهایی مسافر حامد و علیرضا رهجوی راهنمای محترم آقا مهدی

رهایی مسافر مرتضی رهجوی راهنمای محترم آقا مهدی

دریافت نشان 2 ماه رهایی مسافر علی راهنمای محترم آقا پارسا

عکس: مسافر ولی‌الله لژیون دهم

تایپ: مسافر عباس لژیون ششم

تنظیم گزارش: مسافر مسعود لژیون دوازدهم

6 مرداد ماه 1401

نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .