English Version
English

مصرف این ماده انسان را از حالت طبیعی خارج می‌کند

مصرف این ماده انسان را از حالت طبیعی خارج می‌کند

نهمین جلسه از دوره سوم سری کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر، نمایندگی شیروان مشهد، با استادی مسافر مریم کمک راهنما، نگهبانی مسافر فاطمه و دبیری موقت مسافر نجمه، با دستور جلسه «تخریب‌های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» در روز چهارشنبه مورخ ۲۹ تیر ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، مریم هستم یک مسافر
در مورد دستور جلسه امروز که شیشه و تخریب‌های آن است، همه ما می‌دانیم یکی از مواد مخدر شایع، شیشه است. تخریب این ماده خیلی بیشتر از مواد مخدر سنتی مانند تریاک، شیره و حشیش است. از قدیم همه دیده‌ایم به‌محض به‌هم‌ریختگی چهره یا لاغر شدن یک مصرف‌کننده، می‌گویند؛ حتماً درگیر مصرف شیشه یا مواد سفید صنعتی شده است.
اویل که شیشه وارد بازار شده بود، اشخاص این باور غلط را داشتند که این ماده جزو مواد مخدر و اعتیادآور نیست. حتی یک سری افراد برای کاهش وزن به مصرف آن روی می‌آوردند.
تصور مردم از شیشه این بود که چون یک نوع ماده صنعتی است و در آزمایشگاه فرآوری می‌شود، مانند تریاک نیست که خطرناک باشد. تریاک از تیغ زدن گیاه خشخاش به دست می‌آید، شیره هم از تریاک درست می‌شود؛ اما شیشه یک محصول آزمایشگاهی یا به‌اصطلاح آشپزخانه‌ای است. مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن، یک ماده صنعتی به نام آمفتامین است که گاهی از عوارض خطرناک آن در رسانه‌ها و روزنامه‌ها مطلع می‌شویم.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-07-27%20at%209.28.23%20PM.jpeg

مانند اینکه یک نفر فرزند خود را در اثر توهم ناشی از مصرف شیشه کشته است، یا بلایی سر خانواده خود آورده است؛ زیرا مصرف این ماده انسان را از حالت طبیعی خارج می‌کند و دچار جنون و توهم می‌شود.
در بدن ما ماده‌ای به نام دوپامین به‌صورت طبیعی و به میزان لازم ترشح می‌شود. در اثر مصرف شیشه، هورمون دوپامین از حد طبیعی خارج‌شده و شخص کارهایی انجام می‌دهد که از باور ما دور است. مثلاً فرزند خود را به شکل گوسفند می‌بیند و این باور برای آن شخص واقعی است.
کسانی که شیشه مصرف می‌کنند، به دلیل به‌هم‌ریختگی بالای شبه افیونی و تخریب هاله تابان که لایه محافظتی جسم است، خیلی شکاک می‌شوند، و به اعضای خانواده خود بدبین شده و تصور می‌کنند به آن‌ها خیانت شده است. همچنین به دلیل بالا رفتن دوپامین در بدن، انرژی و تحرک آن‌ها زیاد می‌شود. ولی به‌مرور، با بالا رفتن مصرف، انرژی کل بدن تحلیل می‌رود.
 

آزمون داخلی دوره پنجم آمادگی آزمون کمک راهنمایی سال 1401

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-07-27%20at%209.29.12%20PM.jpeg

تایپ: مسافر نجمه- نمایندگی شیروان

ویرایش: مسافر ناهید- نمایندگی شیروان
بازبینی: مسافر لاله- نمایندگی آکادمی
عکس: گروه عکاسی نمایندگی شیروان
ارسال: مسافر مهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .