English Version
English

قناعت را از طبیعت یاد بگیریم

قناعت را از طبیعت یاد بگیریم

جلسه نهم از دوره سی و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی ستارخان؛ با استادی مسافر امیرحسین، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر علی با دستور جلسه "وادی پنجم و تأثیر آن روی من" در روز چهارشنبه 5 مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷: ۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خیلی خوشحالم که در خدمت شما عزیزان هستم. دستور جلسه امروز وادی پنجم است که تیتر آن در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن کامل می‌شود، است. در وادی اول تا چهارم به ما می‌آموزد که در جهان ذهنی چه می‌گذرد و تفکر چه قدرتی دارد. طوری که در این چهار وادی به ما می‌گوید که ما به هر چیزی که در ذهنمان فکر کنیم به آن خواهیم رسید، چون تصویرش را در خاطرمان حک کرده‌ایم؛ اما در وادی پنجم به این نکته اشاره می‌کند که ما برای عملی کردن خواسته‌هایمان باید حرکت کنیم.

به قول جناب آقای مهندس ما اگر نتوانیم تصویر ذهنی خود را عملی کنیم و از قوه به فعل درآوریم ارزشی ندارد. من خودم در زمان مصرف بارها با خودم می‌گفتم که مواد را کنار می‌گذارم و به‌دفعات شده بود که به این مسئله، ساعت‌ها فکر می‌کردم. ولی زمانی که می‌خواستم به آن عمل کنم ناتوان بودم و به هدفم نمی‌رسیدم، ولی با آموزش‌هایی که از کنگره 60 گرفتم موفق شدم تا حدودی این وادی را عملیاتی کنم. جناب آقای مهندس می‌فرمایند ما هر تفکری را نباید به مرحله انجام برسانیم، بلکه باید به افکار منطقی و مثبت جامعهٔ عمل بپوشانیم و برای این کار باید از اضطراب و ترس دوری‌کنیم و از آرامش کاملی برخوردار باشیم، تزکیه و پالایش تنها راه رسیدن به آرامش هست.

جناب آقای مهندس می‌فرماید: تزکیه و پالایش در سه قسمت پندار و کردار و گفتار باید انجام بگیرد تا شخص به تعادل لازم برسد. در این وادی هفت پله برای تزکیه و پالایش ذکرشده است که توضیح مختصری درباره آن خواهیم داد. اولین پله دوری از ضد ارزش‌ها است، در این پله به ما می‌گوید که دروغ نگوییم، غیبت نکنیم، پیمان‌شکنی نکنیم، دزدی نکنیم و در کل از کارهایی صحبت می‌کند که بر اساس خرد جهانی ضد ارزش تلقی می‌شود. پله دومی که جناب مهندس درباره آن صحبت می‌کند قناعت هست، ما باید قناعت را از طبیعت یاد بگیریم، درختی که با خاک کثیف و آب‌شور و کود حیوانی بهترین میوه و گل را به انسان‌ها هدیه می‌دهد. به قولی با کمترین امکانات، بهترین بازدهی را دارد.

پله سوم خودداری هست که در کتاب آمده، اگر کسی درباره انجام کاری شک دارد بهتر است آن را انجام ندهد. پله بعدی صبر هست که بازهم جناب مهندس مثال طبیعت را می‌زند و می‌فرماید: شما زمانی که بذری را در زمین می‌کارید، مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا به بار بنشیند و محصول دهد. من خودم در زمان مصرف صبر کمی داشتم و از زمانی که به کنگره 60 آمدم سعی کردم بیشتر صبوری کنم و همین مورد در زندگی کمک شایانی به من کرد. خیلی ممنونم از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید.

تعدادی از لژیون های شعبه ستارخان: 

نگارش: مسافر پیمان

عکاس: مسافر رسول

تنظیم: مسافر عباس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .