English Version
English

چرا باید به دیگران کمک کنیم؟

چرا باید به دیگران کمک کنیم؟

چهاردهمین جلسه از دوره دوم لژیون سردار کنگره ۶۰ نمایندگی وحید، ویژه همسفران با استادی کمک‌راهنما همسفر ندا و نگهبانی همسفر سوسن و دبیری همسفر زینب با دستور جلسه «چرا باید به دیگران کمک کنیم؟» در روز سه‌شنبه چهارم مرداد ماه 1401 ساعت ۱۲ آغاز به کار کرد.

چرا به دیگران کمک کنیم؟ کمک کردن به معنای دستگیری از دیگران و یاری به آن‌ها است و در جهت کاهش درد و رفع نیاز به دیگران است. انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است که تکامل آن در جمع است و کمک به دیگران نقش تعیین‌کننده‌ایی در کیفیت حیات او دارد و سعدی فرمودند: بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار، پس اگر دیگران در سختی باشند، در زندگی ما نیز تأثیر می‌گذارد و کمک به دیگران یک هنر و مهارت است که باید ذره‌ذره آموخت و کسب کرد. این کمک دو بعد دارد که مادی، شامل نیازهای اولیه مانند مسکن، پوشاک، خوراک است و معنوی یا پنهان که محبت کردن، گوش کردن به درد دل دیگران و ابزار آن همدردی و... است.

اما نکته مهم که جناب مهندس بارها تأکید فرمودند: که فرد باید درخواست کمک کند تا سپس به او کمک کنیم وگرنه مشکل و سو‌تفاهم پیش می‌آید، کمک کردن ما به دیگران باید با حس سالم باشد و از حس‌های منفی مثل منیت، کبر، ریا به‌دور باشد. انسان وقتی پا به زمین نهاد با هدف آموزش و خدمت بود، کنگره هم این اصل را به‌خوبی رعایت می‌کند زیرا کنگره مثل هر دستگاهی برای حفظ بقا و رشد توسعه از سه پارامتر تشکیل‌شده است؛ علم، نیروی انسانی ماهر، منابع مالی. من با حال آشفته وارد کنگره شده بودم و با عشق و محبت اعضا و خدمتگزاران تحت آموزش قرار گرفتم و علم کنگره را آموختم و وقتی به‌ حال‌خوش رسیدم با خواست خودم در چرخه خدمت قرار می‌گیرم و ضلع نیروی انسانی کنگره را تشکیل می‌دهم و از آنجایی‌که هدف کنگره رسیدن انسان‌ها به‌سلامتی و حال خوش است، در این جایگاه‌ها خدمت می‌کنم و از طرفی کنگره برای رسیدن به هدف مقدس نیاز به منابع مالی دارد تا روی پای خود بایستد و علمش را گسترش دهد لذا با حمایت قانون یازدهم، گل‌ریزان و عضویت در لژیون سردار بخش مالی را تقویت می‌کنم. مهم نیست که چقدر کمک کنم بلکه مهم این است که کمک من با حس خوب و مثبت و با تمام توان خود باشد و تا به رود خروشان و چشمه جوشان تبدیل شوم و اگر بخواهم داشته‌هایم را برای خود نگه‌ دارم به باتلاق و گنداب تبدیل خواهم شد. 

بزرگی می‌گوید: دستانی که کمک می‌کنند مقدس‌تر‌ از دستانی هستند که برای دعا بالا می‌روند. کائنات قانون کار ما و عمل عکس‌العمل‌ها است.

انتخاب نگهبان جدید

تایپ: همسفر زینب لژیون اول

عکس: همسفر مهناز لژیون پنجم

تنظیم: همسفر ناهید

نمایندگی وحید همسفران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .