English Version
English

وادی پنجم یعنی ساختارهای ذهنی را عملیاتی کردن

وادی پنجم یعنی ساختارهای ذهنی را عملیاتی کردن

چهاردهمین جلسه از دوره سی و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی نیما یوشیج بهشهر با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر مسعود و دبیری مسافر علی‌اصغر با دستور جلسه "وادی پنجم و تأثیر آن روی من" روز یک‌شنبه 2 مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز بکار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر،
از نگهبان جلسه و راهنمای محترم لژیون هفتم آقا شهاب تشکر می‌کنم که این جایگاه را در اختیار من قرار دادند تا خدمت بکنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه وادی پنجم هست، در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید. وادی پنجم یک چیز کامل به ما آموزش می‌دهد که باید همه کارها را از قوه به فعل در بیاوریم.
در وادی اول تفکر را یاد گرفتیم و در ادامه یاد گرفتیم که پوچ نیستیم و در این وادی هر چه که در ساختارهای ذهن ما هست را به مرحله عملیاتی در بیاوریم، ما در سه جهان ذهنی، جهان خاکی و جهان خواب زندگی می کنیم، در جهان خاکی زندگی به صورت ارادی است،  در جهان خواب به صورت غیر ارادی است و جهان ذهنی مقدمه جهان خاکی و سایر جهان‌ها است و برای این‌که ما این ساختارها را به ساختار عملیاتی در بیاوریم نیاز به آرامش داریم.
پس باید از چیزهای منفی دور باشیم، باید اضطراب، استرس و ترس را از خودمان دور کنیم تا بتوانیم به آرامش برسیم و برای این کار اول باید فکر بکنیم و در مرحله دوم باید به اجرا در بیاوریم و در ادامه سه پارامتر مهم پندار سالم ، گفتار سالم و کردار سالم را باید در نظر بگیریم و اگر درست حرکت کنیم مطمئناً به آرامش می‌رسیم.

در وادی پنجم هفت تا پله وجود دارد در مرحله اول دوری از ضد ارزش‌ها است که می‌توان گفت همان توبه است به شرط این‌که آن عمل دیگر انجام نشود و بعدی خودداری است که خودم در این کار مشکل زیادی داشتم در صورتی که همین وادی کمک‌های زیادی به من کرد در این وادی ما قناعت کردن، صبر کردن را یاد می‌گیریم.
صبر یعنی طی کردن زمان همراه با تلاش و کوشش برای رسیدن به آن هدفی که مشخص کردیم، پله دیگر عدم تجسس، غیبت، در امور دیگران دخالت نکردن. من خودم خیلی سعی و تلاش می‌کنم که قضاوت نکنم و این کار به راحتی در زمان کوتاه اتفاق نمی‌افتد مگر به مرور زمان و تزکیه و پالایش هم همین‌طور است.
به مرور زمان این اتفاق می‌افتد برای مثال من در طول روز ده تا غیبت یا قضاوت انجام می‌دادم اگر یکی را کم بکنم خودش جای شکر دارد و یواش یواش با گذشت زمان و آموزش می‌توانم این را به صفر برسانم و بعدی که خیلی هم مهم است پس انداز است که آقای مهندس هم می‌فرمایند: پس انداز برای سرمایه‌دار نیست بلکه برای افرادی که پایه مالی ضعیفی دارند مثل همان مثالی که آقای مهندس گفتند پس‌انداز یعنی دانه دانه است غله در انبار.
تسلیم ، رضا و توکل در مرحله اول به خدا ایمان داشته باشیم بعد به خداوند توکل کنیم و مطمئناً مشکلات ما حل خواهد شد و مطمئناً وعده خداوند دروغ نیست و تسلیم باشیم در مقابل آن چیزی که خداوند به ما وعده داده و این را بدانیم که همه ما در هر زمان در حال آموزش گرفتن هستیم. ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

در ادامه انتخابات نگهبانی روزهای یکشنبه برگزار گردید

شمارش آرا

مسافر هادی با آرای بیشتر به عنوان نگهبان روزهای یکشنبه انتخاب گردید

عکس: مسافر ولی الله لژیون دهم
تایپ: مسافر ولی الله لژیون دهم
ارسال: مسافر مسعود لژیون دوازدهم
2 مرداد ماه 1401

نمایندگی نیما یوشیج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .