English Version
English

تفکر صحیح و حرکت در صراط مستقیم

تفکر صحیح و حرکت در صراط مستقیم

جلسه دوازدهم از دور پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 شعبه شهرضا، با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر حمیدرضا و دبیری مسافر محمد مسعود با دستورجلسه "وادی پنجم و تأثیر آن روی من" یکشنبه 2 مردادماه 1401 ساعت 17 شروع به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم، یک مسافر.
در ابتدا خداوند را شاکر و سپاسگزارم که توفیق خدمت در این جایگاه را نصیب من کرد. از ایجنت محترم و نگهبان جلسه هم کمال سپاس و تشکر رادارم که به بنده، فرصت خدمتگزاری دادند.
دستور جلسه امروز وادی پنجم و تأثیر آن روی من است. عنوان وادی بیان می‌کند که در جهان ما، تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن کامل می‌گردد.
در کنگره از وادی اول تا وادی چهارم، روی مسئله‌ی تفکر کار می‌کنیم که این تفکر صحیح و درراه صراط مستقیم باشد؛ اما در وادی پنجم، یاد می‌گیریم که تفکر به‌تنهایی مسائل را حل نمی‌کند و باید در مسیر آن تفکر، حرکت کنیم تا به نتیجه‌ی درست و صحیح برسیم.
تمام ما در زمان مصرف مواد مخدر، این فکر را می‌کردیم که باید مسئله‌ی اعتیادمان را حل و یا درمان کنیم، اما هیچ‌گاه در جهت آن فکر و حرکت نمی‌کردیم.
در طول هستی و حیات، ما با سه جهان سروکار داریم: ۱- جهان خاکی ۲-جهان خواب ۳-جهان ذهن
در این وادی یاد می‌گیریم که تنها با جهان ذهن، نمی‌توانیم مسائل را حل کنیم؛ به‌طور مثال برای رفتن از شهر اصفهان به شهر شیراز، ابتدا باید تفکر کرد و مسیر سفر را در ذهن تصویر‌سازی کنیم و باید حرکت کرد تا درنهایت به مقصد نهایی برسیم.
در وادی پنجم هفت مسئله‌ی مهم برای دوستان سفر اول مطرح‌شده است که بنده به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنم و این موارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند: 1- دوری از ضد ارزش‌ها: یعنی تا می‌توانیم از کارهای ضد ارزشی اجتناب کنیم و خطاهای خود را پله به پله کم کنیم، نه اینکه بخواهیم به‌صورت کامل کنار بگذاریم که ناموفق و ناتوان خواهیم شد. ۲- قناعت: در هر چیزی قناعت‌پیشه کنیم و همیشه شکرگزار نعمت‌های خداوند باشیم. ۳- خودداری: به معنی اختیار داشتن و صاحب و فرمانده خویش باشیم؛ یعنی اگر شخص نباید کاری را انجام دهد، ندهد و یا حرفی را نباید بزند، نزند.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه‌ی شما سپاسگزارم.

پیام مرزبانی

اعلام سفر (تولد)

برگزاری آزمون داخلی

دعای کنگره 60

خدمت گزاران

تشکیل لژیون

تایپ: مسافر مجتبی و مسافر محمود
ویرایش: مسافر باقر
عکاس: مسافر محمد
تنظیم و ارسال: مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .