English Version
English

در کنگره بحث اول در مسائل مالی پس‌انداز است

در کنگره بحث اول در مسائل مالی پس‌انداز است

ششمین جلسه از دوره سوم سری کارگاه‌های آموزشی لژیون سردار، ویژه آقایان، نمایندگی لوئی پاستور؛ با استادی ایجنت محترم آقای فرشید، نگهبانی مسافر محترم مهدی و دبیری مسافر محترم محمد یوسف، با دستور جلسه "پس‌انداز" دوشنبه 1 مرداد‌ماه 1401 ساعت 16 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد:
من در دوران کودکی به مقوله پس‌انداز توجهی نمی‌کردم، در خانواده ما فقط مادرم پس‌انداز می‌کرد. همه فکر می‌کردیم با پس‌انداز این مبالغ اندک به‌جایی نخواهد رسید. ولی واقعیت این است که نمودار پس‌انداز خطی نیست و معجزه‌ای در همین مبالغ کم هست که انسان ثمره آن را می‌بیند. مادر من یک پرستار بود و با همان حقوق کارمندی همیشه پس‌انداز می‌کرد و هیچ‌کس در خانواده باور نداشت که روزی بتواند برای خودش کاشانه بخرد ولی بعد از حدود هشت سال او توانست با همان پس‌اندازها یک واحد کاشانه بخرد و مجدداً بعد از گذشت حدود هفت سال یک کاشانه دیگر بخرد و بعد از چند سال با فروش آن دو واحد و پس‌اندازهایی که داشت توانست یک کاشانه بهتر خریداری کند.


برعکس این قضیه را هم مشاهده کرده‌ام افرادی در اطراف من بوده‌اند که با درآمدهای کاسبی و راه‌سازی که با پول پنج ماه آن می‌شد خانه خرید نتوانستند این کار را انجام دهند. در کنگره بحث اول در مسائل مالی پس‌انداز است و همیشه بزرگ‌ترها پس‌انداز کردن را آموزش می‌دهند معمولاً در کنگره نسبت مخارج به پس‌انداز و سرمایه یک‌به‌پنج است یعنی سعی می‌شود یک‌پنجم موجودی خرج هزینه‌ها گردد به همین دلیل است که انجمن‌های مختلف همیشه درگیر مسائل مالی و مکان برگزاری جلسات و غیره هستند ولی در کنگره این دغدغه‌ها وجود ندارد و همیشه پس‌انداز دارد و هیچ‌وقت بدون پشتوانه مالی خرج نمی‌کند. قانون پول به این شکل است که وقتی درجایی باشد شروع به جذب پول‌های دیگر می‌کند.


حدود دو، سه ماه دیگر جشن گل‌ریزان است و همه میدانیم که ارزش پنجاه میلیون تومان نسبت به چند سال پیش خیلی بی‌ارزش شده و به نسبت همان هم مخارج شعبات بالاتر رفته برای مثال خرید یک سیستم صوتی الآن حدود 15 میلیون تومان شده، چهار سال پیش رهن اینجا دویست میلیون تومان بود امسال یک میلیارد و دویست میلیون تومان شده و نیاز به یک‌همت جمعی داریم تا بتوانیم از عهده این مسائل برآییم و لازمه آن صحبت کردن و مشارکت در مورد مسائل مالی و جشن گل‌ریزان است تا به‌طور کامل اطلاع‌رسانی شود که بخش عمده این اطلاع‌رسانی را اعضای لژیون سردار می‌توانند انجام دهند.
از اینکه به صحبت‌هایم گوش کردید سپاسگزارم.

عکس و صوت: مسافر امیر
خلاصه‌نویسی، تایپ: مسافر کاوه
ارسال مطلب: مسافر بابک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .