English Version
English

در پس انداز معجزه و برکت نهفته است

در پس انداز معجزه و برکت نهفته است

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شکر که بار دیگر در کنار هم جمع شدیم و سپاس از جناب مهندس که اجازه خدمت را به ما دادند تا در این جایگاه  قرار بگیریم و خدمت کنیم. دستور جلسه امروز پس‌انداز هست، لژیون سردار از اهمیت بالایی برخوردار هست. همان‌طوری که آموزش‌های کنگره به‌روز و وسیع است و در اختیار ما قرار می‌گیرد، توجه به بعد مالی هم به همان اندازه دارای اهمیت است. اگر بعد مالی نبود، آقای مهندس به خیلی از اهداف خود نمی‌رسیدند.

ما اهمیت موضوع را می‌دانیم و بر ما واجب است که حضور به‌موقع داشته باشیم و برای این جلسات ارزش قائل باشیم. خوب در مبحث وادی‌ها ما 4 وادی تفکر را پشت سر می‌گذاریم و وقتی به وادی پنجم می‌رسیم، اولین قسمتی است که ما از مرحله فکر به مرحله عمل می‌رسیم و اینجا جایی است که ما می‌توانیم یکسری تمرین‌ها را در زندگی کاربردی کنیم. بعد از بازگشت از ضد ارزش‌ها و خودداری کردن و صبر و قناعت و ... در پله ششم وادی پنجم به موضوع پس‌انداز می‌رسیم.
پس‌انداز کردن یکی از راه‌های عملی کردن آموزش‌هایی است که تا به حالا یاد گرفته‌ایم. من قبل از اینکه وارد کنگره شوم فکر می‌کردم، پس‌انداز برای پولدارها است، اما با آموزش‌های کنگره متوجه شدم، اتفاقاً پس‌انداز برای ماست تا بتوانیم پایه‌های مالی خودمان را محکم کنیم.

آقای مهندس می‌فرمایند اگرچند روز گرسنه بودیم و نانی به دست آوردیم نصف آن را بخوریم و نصف آن را پس‌انداز کنیم. دانه‌دانه است غله در انبار. همه ما این را لمس کردیم. وقتی‌که پس‌انداز می‌کنیم معجزه و برکات زیادی در آن  نهفته است.
ما وقتی در گرمسار به خانه عمه‌ام می‌رفتیم، عمه وقتی دیگ غذا را می‌گذاشت، می‌گفت من بروم آیت‌الکرسی بخوانم که غذا کم نیاید. بقیه می‌گفتند 2 تا پیمانه بیشتر بریز که کم نیاید، اما بعداً متوجه شدم که حکمت این موضوع چیست؟! ما با اندازه‌ها، کمیت‌ها و حسابگرانه آن را حساب می‌کنیم. مثلاً 5 تا پیمانه برای پنج نفر، ولی در جهان فیزیک از کوانتوم استفاده می‌شود؛ یعنی ذره‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، آن مقدارش مقدار واقعی نیست که در کنار هم قرار می‌گیرند، برکات و فراوانی در آن هست که چندین برابر می‌شود. برای همین همیشه به ما می‌گویند، دعا کنید به‌وقت شما برکت بنشیند. یک موقع می‌بینیم که یک نفر 1 یا 2 تا بچه دارد که به‌اندازه چندین بچه برای آن‌ها کار انجام می‌دهد و یا یک نفر 10 تا بچه دارد به‌اندازه یک بچه هم  برای آن‌ها کار نمی‌کند. ممکن است ما پول کمی داشته باشیم ولی آن پول برای ما برکات زیادی داشته باشد و حس و زندگی بهتری برای ما ایجاد کند. ما یک زمانی فکر می‌کنیم اگر 2 تا کباب داشته باشیم و بخوریم همه ویتامین‌ها و انرژی به ما می‌رسد ولی اگر آن 2 تا کباب را با دیگران بخوریم به ما انرژی بیشتری می‌رسد. چون آن انرژی هم روحی، هم جسمی و هم مادی می‌شود که در این برکات بیشتری هست.

در پس‌انداز معجزات زیادی هست که باعث می‌شود ما بتوانیم حرکت بزرگی انجام دهیم و حتی پول ما چندین برابر می‌شود. هم ازنظر کیفی و هم ازنظر کمی که رشد و فراوانی آن را متوجه می‌شویم. من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و از آقای مهندس تشکر کنم که این فرصت را به ما داده‌اند تا بتوانیم با خیال آسوده خدمت مالی انجام دهیم. قبلاً هرجایی که خدمت می‌کردم از خدمت خودم خیلی راضی نبودم ولی اگر پولی را در کنگره پرداخت می‌کنم به جهت بالا بردن آگاهی جامعه خودم هست که قدم برمی‌دارم و می‌دانیم هیچ جامعه‌ای درست نمی‌شود، مگر اینکه فرهنگ و آگاهی آن جامعه بالا برود.
ما بین چند نفر آن احترام کافی را نمی‌توانیم برقرار کنیم، چه برسد به اینکه بخواهیم یک جامعه را راهبری کنیم. اگر بینش و آگاهی و خودشناسی ما بالا برود، می‌توانیم قدم بزرگی را برداریم. در اینجا برای طول عمر آقای مهندس دعا می‌کنم، انشا الله که برکات آن در زندگی ایشان و تک‌تک شما عزیزان جاری باشد و این نعمات و فراوانی را به زندگی دیگران هم انتقال بدهیم.

عکاس: همسفر میترا رهجوی کمک راهنما همسفر سمانه (لژیون هفتم)

تایپ: همسفر حسنیه رهجوی کمک راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)

ویراستار و ارسال مطلب: همسفر مریم رهجوی کمک راهنما همسفر تارا (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی سمنان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .