English Version
English

جهالت یعنی نادانی، قضاوت یعنی حکم دادن

جهالت یعنی نادانی، قضاوت یعنی حکم دادن

دومین جلسه از دوره بیست و دوم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی لوئی پاستور با استادی کمک راهنمای محترم آقای حسن، نگهبانی مسافر محترم کاظم و دبیری مسافر محترم امیر، با دستور جلسه «قضاوت، جهالت» در روز دوشنبه 20 تیرماه 1401 ساعت 17 آغاز به کار نمود.


سخنان استاد:
انسان ذاتاً دیگران را قضاوت می‌کند، ولی من به‌شخصه باید به دانایی برسم تا این قضاوت را در مورد کارهای خودم انجام دهم، نه اینکه در مورد دیگران قضاوت کنم. اگر من افراد دیگر را قضاوت کنم، از صفات و حس‌های خودم غافل می‌شوم و نمی‌توانم به آن‌ها رسیدگی کنم، و این کاری است که نیروهای تاریکی و شیطان درصدد انجام آن هستند.

در سی دی شرک، استاد امین، بحث دامنه اختیار را توضیح می‌دهندکه نیروهای بازدارنده با آلوده کردن حس‌های ما، باعث می‌شوند که قدرت اختیار ما، از ما گرفته شود. شخصی که مواد مصرف می‌کند، با آلوده کردن حس‌های خود، آرام‌آرام جلو می‌رود تا جایی که شیطان آن چیزی را که امر می‌کند، شخص انجام می‌دهد و در مرحله نفس اماره قرار می‌گیرد و چون قدرت اختیار را ازدست‌داده است، به‌راحتی کارهای ضد ارزشی انجام می‌دهد.

در مورد قضاوت کردن باید بگویم، هرچقدر که من نادان‌تر باشم، دیگران را قضاوت می‌کنم. هدف جناب مهندس از طرح چنین دستور جلساتی، این است که ما بتوانیم خود را تزکیه و پالایش کنیم و رفته‌رفته جایگاه خود را تغییر دهیم. همان‌طور که ما در کنگره یاد گرفته‌ایم، یک شخص مصرف‌کننده زمانی که وارد پروسه درمان می‌شود، باید طی ده الی دوازده ماه، جایگاه خود را تغییر دهد و فقط به خوردن شربت بسنده نکند باید در صور پنهان و جهان‌بینی خود تأثیر مثبت ایجاد کند تا فلز درونی‌اش تغییر کند، و وقتی‌که بعد از چندین ماه به رهایی رسید، یک شخص دیگری  نسبت به زمان قبل از ورودش به کنگره باشد.

زمانی که یک فرد مصرف‌کننده است، مواد مخدر تنها عمل ضد ارزشی او نیست بلکه کارهای ضد ارزشی زیادی انجام می‌دهد، مثل دروغ گفتن، غیبت کردن، قضاوت کردن، آن فرد باید با تزکیه و پالایش، این درخت بیمار را از ریشه درمان کند، تا از بند  اعتیاد بتواند رها شود. جذب حس‌های منفی باعث می‌شود که شیطان، گوهر وجودی یا همان جان ما را برباید، اهداف نیروهای تاریکی همین است که ما را از مسیر زندگی خودمان دور کند و آرام سرگرم کارهای بیهوده کند، تا نتوانیم به هدف اصلی زندگی خود برسیم.
از اینکه به صحبت‌هایم گوش کردید سپاسگزارم.

لژیون ویلیام وایت

لژیون امتحان

 

عکس و صوت: مسافر مهرداد
خلاصه‌نویسی و تایپ: مسافر حسین
ارسال مطلب: مسافر بابک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .