English Version
English

طراحی ساختمان دانشگاه مانند عقابی است که روی زمین ایستاده و بال‌های خود را گشوده است

طراحی ساختمان دانشگاه مانند عقابی است که روی زمین ایستاده و بال‌های خود را گشوده است

1401/4/14

بیل عزیز

امیدوارم خوب باشید، من خوب هستم.

کارهای دانشگاه، قسمت سفت کاری یا اسکلت اصلی آن به پایان رسیده و به زودی کار نازک کاری آن آغاز خواهد شد. با وجود این که کاری که تا کنون انجام گرفته نسبتاً بزرگ و قابل توجه است؛ ولی در اندیشه‌های من ساختمان و دانشگاه اصلی که مورد نظر من است بایستی در قطعه زمینی حداقل 20 هکتار باشد و بنای اصلی آن شکل یک تخم مرغ است که نصف آن در زیر زمین و نصفه دیگر آن در روی زمین می‌باشد، که طرح اصلی آن توسط اعضای کنگره که در مقاطع دکترای معماری هستند، طراحی گردیده است و سازه آن برای ماندگاری هزار ساله محاصبه شده است و قطعاً سازه آن به گونه است که در اثر فرسودگی قابل تعویض می‌باشد و گفتم که اسکلت اصلی این تخم مرغ را از اسخوان‌بندی دایناسورها الگوبرداری کنند و مهندسین ما سازه این بنا را از روی اسکلت شترمرغ طراحی کرده‌اند. که البته کارهای طراحی آن رو به اتمام است و کل ساختمان مانند عقابی است که روی زمین ایستاده و بال‌های خود را گشوده است، که امیدوارم عکس‌ها و یا ویدئو‌هایی که از آن به صورت طرح انجام شده به آرامی ارسال کنم.

و اما مسابقه دو میدانی که به مناسبت 26 ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است انجام گرفت و برای من خیلی‌خیلی جالب بود که شما در چنین روزی چشم به جان گشوده‌اید و الحق هم می‌بایست روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، روز تولد شما باشد که همین‌طور هم شد. البته من کسی را نمی‌شناسم که به اندازه شما در این زمینه کار کرده باشد و کتاب و مقاله و مصاحبه داشته باشد و من با شنیدن تاریخ تولد شما در یک لحظه از تعجب دهانم باز ماند و چشمانم به یک نقطه خیره شد و با خود گفتم به قول البرت انیشتین خداوند برای اداره جهان تاس نمی‌ریزد؛ گرچه به اعتقاد همه این اتفاق‌ها تصادفی است؛ ولی به اعتقاد من در پشت هر تصادفی، حساب و کتابی نهفته است. به هرحال من از صمیم قلب تبریک می‌گویم، روز تولد شما را چون روزی پرشگون بود و تولد شما را نوری می‌دانم که بر فرق تاریکی‌ها فرود آمد.

اگر بخواهم از روز مسابقه بگویم، آنقدر منظم و با شکوه بود و جایزه‌های نسبتاً خوبی را در نظر گرفته بودیم که به گفته بزرگان مسابقات دوی میدانی ایران تاکنون در شصت سال گذشته چنین مسابقه‌ای انجام نگرفته بود و تقریباً باز هم به گفته قهرمانان این مسابقه تمامی سرمایه‌های ورزشی این حوزه از تمامی شهرهای کشورمان در این مسابقه شرکت کردند و از اکثر شبکه‌های تلویزیونی پخش شد، تحت عنوان جام مسافر. و من تصمیم دارم همه ساله این مسابقات را برگزار کنم در سالروز جهانی مواد مخدر یعنی 26 ژوئن و تاریخ تولد بیل ویلیام وایت و به زودی این مسابقه را بین‌المللی خواهیم کرد و همین‌طور در این هفته در اکثر نمایندگی‌ها همایش با شکوهی را با کلیه مسئولین آن شهر، مثل فرماندار، شهردار، فرمانده نیروهای انتظامی و سایر شخصیت‌ها برگزار کردند و مسئولین شهرها را با روش درمانی کنگره 60 و ریکاوری آن آشنا کردند و همه آن‌ها قول مساعدت و همکاری را دارند و از این روش و نظم و انضباط کنگره 60 بسیار تعجب می‌کردند.

موضوع دیگر در قسمت واتساپ تحت عنوان Meeting صفحه‌ای را احسان عزیز باز کردند، برای اولین ملاقات ما با دکتر جرج اگر شما بتوانید از آن صفحه با گوشی همراهتان استفاده کنید و در این قسمت فعال باشید، من می‌توانم عکس‌ها و فیلم‌های کوتاه را هر هفته برای شما ارسال کنم و شما را در کمیت و کیفیت پیشرفت کارها قرار بدهم.

در ضمن؛ مقدار رهایی‌های کنگره 60 بسیار افزایش یافته است. در خانه سلام گرم مرا به خانم ریتای عزیز و همین‌طور خانم دکتر آلیشا و همسر ایشان برسانید.

به سبزی دشت‌ها همیشه جوان و جاوید باشید

دوست و برادر شما در آسمان و زمین
حسین

July 5, 2022

Dear Bill,

I hope you are doing well, I am fine.

The structure of the university building is almost done. Although what has been done is huge in its own kind in my mind, the main building must be in an area of 20 hectares. The main building should be in form of an egg and half of it is underground. The design was made by Congress 60 members (architecture doctors) and it is to remain for thousand years.

The main parts are in a way so that they can be replaced in case of damage. Our engineers tried to emulate ostrich and dinosaurs' skeletons for the structure.

The whole building perceives like an eagle standing on the ground and opening his wings. I will be sending photos as their work continues.

The running competition was held on the 26th of June and it is very interesting that it is your birthday as well. I don't know anyone who has worked as much as you did in the field of addiction. When I heard that your birthday is on the same day as international day against drugs I was shockingly staring and thinking as Albert Einstein said “God doesn't play dice”

Everything is based on calculations.

I congratulate your birthday from bottom of my heart. Your birt was a light came down on the darkness.

The elders of running were telling me a competition like ours is unique in the past 60 years!

The prizes were valuable and the competition was held magnificent.

The competition was called “the traveler cup” and was covered by TV channels.

I would like to hold this competition each year (on the international day against drugs and William White's birthday) and make it international.

Many dignitaries were present and were shocked at how orderly fashioned this competition was.

If you could use the “meeting” channel that Ehsan created on Whatsapp on your phone that would be amazing. This way I can share videos and photos very easily and fast with you.

The number of redemptions has increased. Extend my greetings to Mrs. Rita

Friends and brothers on heaven and earth forever

Hossein

 

 

 

 

مترجم: احسان رنجبر

تایپ: مسافر محمدحسین

تنظیم: مسافر ابراهیم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .