English Version
English

باید پس‌انداز داشته باشیم تا بتوانیم کمک کنیم و به هدفمان برسیم.

باید پس‌انداز داشته باشیم تا بتوانیم کمک کنیم و به هدفمان برسیم.

پنجمین جلسه از دوره دوم لژیون سردار نمایندگی میخک مشهد، با استادی مسافر مریم، نگهبانی مسافر اکرم و دبیری مسافر افسانه با دستور جلسه «پس‌انداز» در تاریخ ۴ تیرماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان مریم هستم یک مسافر
دستور جلسه امروز در مورد پس‌انداز است. وادی‌ها در مسیر زندگی ما مانند چراغ راه هستند، آن‌قدر مسئله پس‌انداز مهم است که آقای مهندس در وادی پنجم درباره آن صحبت کرده‌اند.

بسیاری از افراد معتقد هستند که پول چرک کف دست است و ارزشی ندارد؛ اما قوانینی در زندگی وجود دارد، که اگر پول از راه مستقیم به دست بیاید و در صراط مستقیم استفاده شود، بسیار حائز اهمیت است و نبود آن باعث به وجود آمدن بسیاری از مشکلات می‌شود؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی و پس‌انداز کردن را یاد بگیریم و حتماً نباید درآمدمان بسیار بالا باشد که بخواهیم پس‌انداز کنیم، هنر ما این است که از همان درآمد کم، بتوانیم مبلغی را پس‌انداز نماییم.این موضوع در طبیعت نیز قابل‌مشاهده است، به‌طور مثال: مورچه‌ها در بهار و تابستان شروع به جمع‌آوری آذوقه می‌کنند تا در فصل سرما ذخیره غذایی داشته باشند.

وقتی صحبت از پس‌انداز می‌شود، تصور می‌کنیم شخص خسیس است و نمی‌خواهد همه پول خود را خرج کند، اما در حقیقت این‌گونه نیست. در پس‌انداز کردن هدف بسیار مهم است و به انسان انگیزه می‌دهد، یکی از اهداف من می‌تواند مشارکت مالی در کنگره باشد، اما اگر برای آن بودجه‌ای نداشته باشم، قطعاً نمی‌توانم بخششی انجام دهم. پس باید پس‌انداز داشته باشیم تا بتوانیم کمک کنیم و به هدفمان برسیم.

همسفر مژگان کمک راهنمای تازه واردین:

سلام دوستان مژگان هستم یک همسفر

پس‌انداز کردن شاید برای کسی که تاکنون قناعت نکرده است کمی سخت باشد، من به‌شخصه ولخرجی‌های زیادی داشتم، اما از وقتی‌که به کنگره می‌آیم، قناعت و پس‌انداز کردن را در تمام موارد زندگی‌ام به کار گرفته‌ام. حتی غذاهای مانده را جمع‌آوری می‌کنم و به حیوانات می‌دهم.

الگوی ما در بیشتر موارد طبیعت است، آقای مهندس می‌گویند: افراد ثروتمند نیازی به پس‌انداز ندارند اما کسی که پول ندارد، باید پس‌انداز داشته باشد.

در حال حاضر می‌بینید که همه بچه‌ها قلک دارند، زمانی که من می‌خواستم بچه‌هایم را سروسامان بدهم، پس‌اندازهایم مانند یک معجزه برای من عمل کرد. این مسئله مهمی است که داشتن پس‌انداز به انسان اعتمادبه‌نفس می‌دهد و بهترین مکان برای پس‌انداز کردن کنگره است. من بسیار خوشحالم که توانستم در لژیون سردار عضو شوم.

مسافر محمد ایجنت نمایندگی میخک:

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر

من اصلاً در فکر پس‌انداز کردن نبودم. پس‌انداز یعنی من یک پولی یا چیزی را که الان لازم ندارم برای چند سال بعد نگه‌دارم و زمانی که به آن احتیاج دارم استفاده کنم. در دوران کودکی فکر می‌کردم، پول و زمان همیشه وجود دارند و به پس‌انداز فکر نمی‌کردم و برنامه‌ای نداشتم.آقای مهندس با جهان‌بینی به آینده فکر کرده‌اند تا کنگره به قدرت برسد. نتیجه کار نشان‌دهنده این است که آیا این تفکر درست بوده است یا خیر.

ممکن است عده‌ای درگذشته دارایی زیادی داشته‌اند و حالا هیچ‌چیزی ندارند. برخی این قدرت را دارند که خواسته امروز را در ظرف آینده ببرند.امروز ما باید این حس را برای سایر افراد به وجود بیاوریم. اگر پس‌انداز کردن را یاد بگیریم، آن را به سایرین انتقال می‌دهیم و در این صورت انرژی بیشتری صرف این موضوع می‌کنیم، اگر سال گذشته ۲۰ درصد از افراد در لژیون سردار شرکت کردند، باید امسال با توجه به آگاهی بیشتر، این آمار به ۵۰ درصد برسد و اتفاق موردنظر رخ دهد.

مسافر زری کمک راهنما:

سلام دوستان زری هستم یک مسافر

یک نفر از بچه‌ها از من پرسید: «آیا این پولی که در کنگره حامی می‌شویم، پس‌انداز می‌شود یا به ما برمی‌گردانند؟»

من گفتم؛ در این مکان هر سرمایه‌گذاری و پس‌اندازی که داریم، قطعاً به خودمان برمی‌گردد،زیرا این ما هستیم که از تجهیزات و کلاس و... استفاده می کنیم. در حقیقت پس اندازی برای خود ماست.

یکی از نکات مهمی که من یاد گرفتم این بود که چگونه پس‌انداز کنم. زمانی وجود داشت که مدام در حال خرج کردن بودم تا موجودی کارتم خالی می‌شد و اصلاً متوجه نبودم؛ اما خداراشکر الان پس‌انداز کردن را به‌خوبی یاد گرفته‌ام.

مسافر نوشین :

سلام دوستان نوشین هستم یک مسافر

آقای مهندس می‌گویند: «اگر من بخواهم هزاران سال به شما آموزش بدهم، هزاران سی دی آموزشی می‌توانم برای شما تهیه کنم، اگر کسی حامی مالی نباشد از همین حالا تا ۵۰ سال آینده کنگره با همین موجودی و درآمدهایی که دارد می‌تواند به کار خودش ادامه دهد».

من از این روش، الگوی قناعت و پس‌انداز کردن را فراگرفته‌ام. پس‌انداز کردن در کنگره سوار بر زمان است و به جلو حرکت می‌کند، من هم سوار بر زمان، با حرکت درست روبه‌جلو و آینده‌نگری می‌توانم منابعی سرشار از انرژی، پول و حال خوب برای خودم به وجود آورم.

تایپ: مسافر افسانه دبیر لژیون سردار نمایندگی میخک
ویرایش: مسافر مهسا کمک راهنما
بازبینی: مسافر شیوا - نمایندگی آکادمی
عکس: گروه عکاسی نمایندگی میخک
ارسال: مسافر مهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .