English Version
English

رابطه‌ها باید مثل ستون‌ها باشند؛ نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور

رابطه‌ها باید مثل ستون‌ها باشند؛ نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور

قطعاً و حتماً بسیاری از اتفاقات و درگیرشدن در تاریکی‌ها به‌دلیل رعایت نکردن حرمت‌هاست که در کنگره با آن‌ها آشنا شدم؛ رعایت‌ همین مسائلی که ساده و پیش‌پاافتاده به‌نظر می‌رسند، چقدرعمق دارد و جلوی بسیاری از اتفاقاتی که منجر به پشیمانی می‌شود را می‌گیرد. حرمت‌های کنگره ۶۰ از قوانین الهی برگرفته‌شده‌اند مثل غیبت نکردن، تجسس نکردن، حرف یکدیگر را قطع نکردن.
همچنین یک‌نهاد و مجموعه برای رشد، بقا و توسعه خود نیاز به سه ضلع علم و دانش، نیروی انسانی و پایه‌های مالی دارد؛ در کنار این سه یک حرمت و قوانینی باید داشته باشد و اعضا باید از آن پیروی کنند. این حرمت‌ها مثل واکسن هستند که جناب مهندس برای افراد کنگره تجویز کردند و الحق که چقدر تأثیرگذار است.
حرمت از حریم می‌آید و هر چیزی حریمی دارد؛ یعنی به آن نمی‌توانیم نزدیک شویم . همان‌طور که جاده در کنار رودخانه حریم دارد و به‌مرورزمان، ناگهان خانه در اثر طغیان آب رو به فرسایش و از بین رفتن می‌رود. کنگره ۶۰ نیز یک حرمت‌هایی دارد.
در کنگره نه نیروی انتظامی، نه قوه قضاییه و نه پلیس هست. افرادی که در جیبشان هروئین می‌گذاشتند، خریدوفروش می‌کردند و قیافه‌هایشان تابلو بود و می‌گفتند من هرویینی نیستم، ‌حالا همین مصرف‌کننده‌ها باید بانظم در کنار هم باشند و این به خاطر رعایت حرمت‌هاست. پس ما در کنگره تحت امنیت هستیم، دعوا نمی‌شود و به کسی توهین نمی‌شود. در کنگره هرکس باید کار خودش را انجام بدهد و در بهشت‌های برین هیچ سخن لغو و بیهوده نیست و سلاماً، سلاما و تمام. رابطه مالی و تجاری باهم برقرار نمی‌کنند چون اختلاف به وجود می‌آید، دروغ گفتن ممنوع است، اگر حرمت‌ها رعایت شود اختلاف به وجود نمی‌آید.
رابطه‌ها باید مثل ستون‌ها باشند نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور؛ زیرا در هر دو حالت قطعاً فرومی‌ریزد. حرمت‌ها باید دقیق رعایت بشود و حساب‌شده و همیشه در صلح باشد و کسی به کسی کاری نداشته باشد. حرمت در کنگره ۶۰ دوبار خوانده می‌شود و همه باید یاد بگیریم. مثلاً در غیبت کردن، اگر طرف مقابل را تشویق کنیم و به غیبت گوش کنیم، یعنی داریم همکاری می‌کنیم. پس ما سخن لغو در کنگره نداریم و هرکسی پشت سر کسی دیگر صحبت می‌کند، فوری باید قطع کرد و گفت برو جلوی خودش بگو تا او هم بتواند از خودش دفاع کند. اگر مشکلی داری برو به خودش بگو. اگر به صحبت‌های طرف مقابل گوش کنی و بگویی من که اهمیت نمی‌دهم، بااینکه بخواهی اهمیت ندهی ولی بازهم ذهن شما درگیر می‌شود و ذهنت نسبت به آن شخص بد می‌شود. همیشه وقتی‌که یک‌طرف می‌آید و صحبت می‌کند، در پیش قاضی برنده است. پس باید همیشه دو طرف باشند و سنگ‌هایشان را باهم وا‌بکنند.
همچنین در کنگره هرکسی باید مواظب وسایل و موبایل خودش باشد و مسئولیتش با خودش است و الان که تا این نقطه رسیدیم، حرمت کنگره بسیار کمک کرده است. کنگره حرمت دارد و همه باید حریم خود را نگه‌داریم. درواقع خود ما اجازه می‌دهیم که دیگران وارد حریم ما بشوند یا نشوند. با هرکسی که آشنا شویم نمی‌شود دعوت به خانه خودت بشود و این باعث متلاشی شدن خانواده‌ها می‌شود.
راهنما نمی‌تواند با رهجوی خودش مسافرت یا مهمانی برود. پس اگر حرمت‌ها رعایت شود، می‌تواند به سمت مثبت‌ها تغییر جایگاه دهد. اگر در کنگره قرارگرفته‌ایم، به خاطر رعایت حرمت‌ها و احترامی است که برای هم قائل هستیم. پس قدردان باشیم که اگر نباشیم، مانند شن‌های روان به بیرون پرتاب خواهیم شد و پایه‌ها و ستون کنگره به خاطر رعایت همین حرمت‌ها و حفظ همین حرمت‌ها است.
زمانی که ما شوخی می‌کنیم، باید انتظار شوخی هم داشته باشیم. در طنز گفتن اسم ملیت و کسی را نگوییم، برای طنز گفتن باید رعایت کنیم. همچنین در کنگره باید از لباس و پوشش مناسب استفاده کرد هر لباسی که می‌پوشیم خودش پیام دارد.
در کنگره تلفن دادن و تلفن گرفتن نداریم، بحث سیاسی نداریم؛ ما آمدیم اینجا در کنار هم که درمان بشویم، ما فقط روی اعتیاد باهم مشترک هستیم نه برای کار، نه برای مقام، نه برای ملیت و سیاست. ما برای درمان آمدیم و الان کنگره ۶۰ همه را حمایت می‌کند، فرقی به آبی و قرمز ندارد، هرکسی می‌خواهد باشد، برای کنگره قابل‌احترام است.
سرزمینی که در آن‌همه به آسایش و آرامش می‌رسند. اگر جناب مهندس عصاره سیب (D.Sap) را دادند به خاطر یبوست شدید بین مصرف‌کنندگان بود و این عصاره باعث شده در اینجا یبوست از بین برود. انشا الله که بتوانیم در این راه با رعایت حرمت‌ها که همان قوانین الهی هستند بهترین خدمتگزاران در کنگره ۶۰ باشیم.

نویسنده: همسفر نفیسه مرزبان نمایندگی (لژیون مرزبانی)
عکس، ویراستاری و ارسال: کمک‌راهنما همسفر مرضیه
نمایندگی همسفران امام‌قلی‌خان اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .