English Version
English

رعایت قوانین کنگره برای همه افراد یکسان است

رعایت قوانین کنگره برای همه افراد یکسان است

قوانینی که در این جهان هستی وجود دارد هیچ کدام بی‌دلیل و بی‌نتیجه نیست و هر کدام لازمه وجود ما در این دنیا می‌باشد، همان‌طور که ما تابع عمل سالم و نیک هستیم این عمل سالم نتیجه‌اش منجر به خیر می‌شود و هر چیزی حریم خاص خود را دارد. ما با رعایت چیزهای جزئی می‌توانیم به چیزهای با ارزش‌تری برسیم، جهان هستی برای خود قوانين خاصی دارد و این قوانین برای همه یکسان و لازم است.
در کنگره ما به دنبال "گفتارسالم، کردارسالم، پندارسالم" هستیم و می‌خواهیم با رعایت این سه مولفه به یک جهان‌بینی کامل و بی‌نظیر برسیم، قوانینی که در کنگره هست هم در صور آشکار و هم در صور پنهان ما وجود دارند. همان‌گونه که وعده‌های خداوند بی‌حکمت نیست و هر حکمتی در زندگی ما خیر و برکت دارد این وعده‌ها در بند بند وجود ما جاری است و با تمام وجود آن را حس می‌کنیم. در کنگره60 همچون سایر ارگان‌ها احکام و قوانین جاری می‌باشد که در صورت حفظ خود، در این مکان مقدس واجب به اجرای این قوانین هستیم.
باید دانست که قوانین "کنگره" برای همه افراد چه‌ خانم و چه‌ آقا، چه‌ مهندس و دکتر یکسان است در صورتی که همه قوانین را رعایت کنند نیازی نیست که کسی به ما اعتراض کند چون همه وظایف خود را می‌دانند. آقایان راهنما هیچ رابطه‌ای با خانم‌های راهنما ندارند زیرا همه در حال تغییر هستند، همان‌طور که علم و آگاهی شما بالا می‌رود باید ظرفیت‌های شما هم بالا برود. ما در کنگره به دنبال درمان اعتیاد هستیم و هیچ‌گونه بحث سیاسی و اقتصادی نداریم برای اینکه بین خود صلح و آرامش داشته باشیم. هیچ گونه رابطه مالی و کاری در کنگره نمی‌تواند باشد زیرا کنگره محلی است برای رهایی و درمان مسافرانی که از بند مواد مخدر بعد از سال‌ها رها شده‌اند و خود را از همه مشکلات و تفکرات کاری و مالی دور کنند، چنانچه بخواهیم ذره‌ای از کار و مشکلات مالی و اقتصادی صحبت کنیم روحیات و افکار فرد مسافر به هم ریخته و دیگر قادر نیست که به پاکسازی روح و روان خود فکر کند.
در کنگره هدف، درمان و افزایش جهان‌بینی افراد است و هیچ دین و مذهبی برتری ندارد و همه برای رها شدن و افزایش اطلاعات باطنی خود جمع شده‌ایم، در این مکان صحبت از درآمد و اقتصاد در میان نیست و نمی‌خواهیم افکار مثبت خود را با این صحبت‌ها آلوده کنیم چون باعث به هم ریختن افکار همه مسافران و مشغول شدن ذهن آنها به اقتصاد مال یکدیگر می‌شود و در مقابل درآمدهای دیگران ضعف نشان بدهد و باعث سرشکستگی و کوچک شمردن خود می‌شود یا بالعکس بر خود ببالد که از دیگران بالاتر بوده و می‌تواند هر چه خواست بگوید و هر گونه که دلش خواست رفتار کند.
افرادی هم که در شرکت‌های هرمی یا امثال اینها در کنگره هستند اجازه صحبت یا داشتن رابطه با مسافران و اعضای کنگره را ندارند، اجازه اینکه وجه‌نقد یا چک و.... بین افراد ردوبدل بشود نیست چون هیچ‌کدام از ما شناخت کامل از یکدیگر نداریم و به قول و قرارها و وعده‌های افراد آگاهی نداریم و ممکن است فرد نتواند قرض یا بدهی شما را بازگرداند و یک رابطه ناپسند یا بدبینی بین اعضای کنگره ایجاد شود.
افراد اجازه‌ی گرفتن شماره تلفن یا آدرس از همدیگر را ندارند مگر با اجازه راهنما آن هم تحت شرایط خاص‌‌؛ هر کدام از ما که در این مکان حضور می‌یابیم دوست نداریم دیگران از وجود ما در این مکان اطلاع داشته باشند و شاید حتی نخواهیم نزدیک‌ترین وابستگان مثل خواهر و برادر یا اعضای دیگر خانواده از حضور ما در این مکان اطلاع پیدا کنند، پس بهتر است رابطه‌های تلفنی با یکدیگر نداشته باشیم.
طرز صحبت کردن میان رهجو و راهنما بسیار مهم است و این رابطه باید در تمام دوره‌ای که با هم هستند حفظ شود مانند رابطه بین معلم و دانش‌آموز یا استاد و دانشجو یا رابطه پدر فرزندی که باید همیشه حفظ شود و هیچ‌گاه حرمت و احترام بین این دو نفر از بین نرود. رهجو باید به راهنمای خود به چشم یه معلم یا استاد نگاه کند و اجازه بی‌احترامی و استفاده از الفاظ سبک یا شوخی‌های بی‌مورد را ندارد بلکه رابطه بین رهجو و راهنما همیشه باید حفظ شود.
احترامی که بین این دو ایجاد می‌شود شخصیت هر کدام را با ارزش‌تر و والا نشان می‌دهد و هیچ اختلاف یا بحثی بین راهنما و رهجو بوجود نمی‌آید و در کمال امنیت و آرامش به درمان خود می‌پردازند و راهنما بدون هیچ تفکر یا بدبینی نسبت به رهجو خود تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند رهجو را به درمان و رهایی برساند، همچنین رهجو خود را موظف به رعایت روابط صمیمانه و محترمانه با راهنمای خود را دارد و تنها تلاش خود که درمان اعتیاد است را در کمال آرامش ادامه می‌دهد.
کسی که پا به این عرصه تلاش و پاکسازی بدن، ذهن، روح و روان خود می‌گذارد و تلاش می‌کند که به جهان‌بینی الهی و قانونی دست پیدا کند و خود را از هر گونه غیبت، تهمت، دروغ و دزدی و........ رهایی دهد بهتر است تنها رابطه‌ای که با اعضای کنگره دارد فقط در خود مکان کنگره باشد و اجازه هیچ گونه رابطه خانوادگی را نداشته باشند چون این رابطه باعث بهم خوردن حرمت‌ها واحترام‌ دو جانبه‌ای که بین خود در کنگره دارند می‌شود و هر گونه رابطه رفت و آمد خانوادگی باعث شکستن حرمت‌ها و صحبت‌های بی‌مورد در مورد اعضای دیگر کنگره، باعث بی اعتماد شدن یک مسافر نسبت به دیگر اعضای کنگره و مسافران می‌شود، همانطور که دو برادر اجازه شرکت در یک لژیون را ندارند بهتر است رابطه‌های خانوادگی بین مسافران یا اعضای کنگره وجود نداشته باشد.
همه افرادی که در این مکان حاضر می‌شوند در یک ردیف قرار دارند و هیچ کس نسبت به دیگری برتری ندارد، اگر پزشکی یا مهندسی در این جمع حاضر می‌شود همانند سایر افراد یک معتاد است و برتری ندارد، همه به یک اندازه از کنگره و امکانات آن استفاده می‌کنند.
وقتی که ما می‌خواهیم قدران زحمات و تلاش‌های شبانه روزی راهنمای خود باشیم یا بخواهیم برای مسافران خود جشن بگیریم بهتر است که از یک هدیه بسیار کوچک یا در حد پاکت باشد همه افراد توان مال مشابه ندارند و نمی‌توان از همه افراد توقع بی جا داشته باشیم چنانچه‌ای هدیه کوچک می‌تواند بسیار باارزش باشد و بدانید که راهنما از نیت و هدف شما آگاه است.
این را باید دانست که وقتی در کنگره حاضر می‌شوید مسئولیت تمام وسایل و لوازم که همراه دارید تنها خودت مسئول حفظ و نگهداری از آن هستی و هیچ کس مسئولیتی در قبال وسایل شما ندارد، وقتی که ما نتوانیم از وسایل خود به خوبی مراقبت کنیم چطوری می‌توانیم یک خانواده را اداره و زندگی خود را حفظ نماییم. اگر من نتوانم حافظ وسایل و امکانات خود باشیم نمی‌توانم مسئولیت زندگی و همسر و فرزند خود را داشته‌ باشم و یک فرد نالایق برای خانواده و جامعه خود می‌شوم؛ بنابراین حرمت کنگره60 برای ما محدود کننده نیست بلکه نگهدارنده و محافظت کننده ما در برابر آسیب‌ها است.
امیدوارم همه ما بتوانیم قوانین و حرمت‌های کنگره را رعایت کنیم تا به آرامش خودمان کمک کنیم.

منبع: دانستنی‌ها و سایت کنگره 60

نویسنده: همسفر ام‌البنین از لژیون ششم کمک راهنما همسفر زهرا

ویرایش: همسفر زینب از لژیون ششم کمک راهنما همسفر زهرا

عکاس: همسفر معصومه از لژیون سوم کمک راهنما همسفر مهین

تنظیم و ارسال: کمک راهنما همسفر سمیه لژیون پنجم 

همسفران نمایندگی نجف آباد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .