English Version
English

حرمت، یعنی دوری از زشتی‌ها

حرمت، یعنی دوری از زشتی‌ها

جمعیت احیای انسانی کنگره60 در 31 شهریور ماه 1378 توسط مهندس دژاکام پایه‌گذاری و تاسیس شد. بنیان کنگره60 از همان ابتدا می‌دانستند که ورود به حوزه اعتیاد و مواد مخدر و مصرف کنندگان، امری سهل و آسان نیست و مشکلات خاص خود را دارد؛ ایشان در بدو شروع فعالیت، علاوه بر تنظیم قوانین اصلی و داخلی کنگره60 که در 14 بند در کلیه جلسات قرائت می‌شود؛ منشوری تحت عنوان حرمت کنگره60 را تنظیم و تدوین نمودند.
در اینجا صحبت از قوانینی است که اهمیت آن‌ها از قانون بالاتر است و به همین دلیل از واژه حرمت استفاده شده است؛ در ابتدا برای درک کلمه حرمت باید با کلمات هم‌خانواده آن مثل: حریم، محرم، حرم آشنا شویم.
حرمت کنگره60 یکی از مهم‌ترین نوشتارها است و دومرتبه خوانده می‌شود، چون از اهمیت بالایی برخوردار است.
هر ساختار و تشکیلاتی یکسری حرمت و قوانین دارد، یعنی باید اندازه و فاصله آن را رعایت کرد و به آنها احترام گذاشت. حرمت، یعنی دوری از زشتی‌ها و به جای آوردن حقوق که رعایت آنها واجب دانسته شده است، آنچه شکستن آن روا نباشد و حفظ آن واجب است.
کنگره60 یک مکان مقدس و امن می‌باشد، زیرا هدف آن مقدس است و برای درمان و کمک به انسان‌هایی که در بند اعتیاد و تاریکی هستند احتیاج به قوانینی است که امنیت درمان افراد تضمین شود، بنابراین در چنین مکان و فضایی امنیت خاطر بسیار مهم است و بایستی این شرایط وجود داشته باشد.
حرمت‌ها چه می‌گویند؟ حرمت می‌گوید اگر می‌خواهید سفر خوبی داشته باشید و به سلامت روان و جسم برسید باید تابع قوانین باشید و به اصول حرمت‌ها احترام بگذارید.
به بعضی از این اصول اشاره می‌نمایم:
دروغ گفتن:
ما در کنگره60 آموختیم که صداقت و راستگویی را سرلوحه کار خود قرار دهیم که تضمین‌کننده سلامتی و پیشرفت ما است.
حرف یکدیگر را قطع نمودن:
مسئله بسیار مهمی که در کنگره60 قابل توجه است، احترام گذاشتن به یکدیگر است که نشان از ادب و آداب معاشرت اعضای کنگره محسوب می‌گردد.
علیه شخصی سرزنش کردن:
یا غیبت نمودن که در کتاب آسمانی با این مثال مشمئزکننده نام برده شده است: کسانی که غیبت می‌کنند مانند این است که گوشت برادر مرده خود را بخورند.
( الفاظ ناشايست بيان كردن، در جلسه بدون اجازه سخن گفتن، بحث سياسي نمودن، بدون اطلاع و هماهنگي هرگونه پولي را دريافت و پرداخت كردن، هر گونه وجهي را تحت عنوان قرض يا وام  به هرشخصيت حقيقي و يا حقوقي پرداخت كردن، از لباس و پوشش نامناسب استفاده كردن، بدون مجوز راهنما تلفن دادن و تلفن گرفتن و يا هرگونه ارتباطي بيرون از كنگره برقرار نمودن، از موارد ضدارزشي و ضداخلاقي مي‌باشد.)
یک همسفر با پیروی از قوانین و حرمت‌ها نه تنها به آرامش می‌رسد، بلکه با عمل سالم خود برای دیگران یک الگوی منضبط و محترم تلقی می‌گردد که می‌تواند به خوبی آموزش ببیند و خدمت کند و هیچ گاه آسیب نمی‌بیند.
و اما عبور از حرمت‌ها به معنای وارد شدن به مسائلی است که به احتمال قطع به یقین به شخص آسیب می‌رساند و او وارد معرکه‌گیری می‌شود و در نتیجه از آموزش‌ها و ادامه درمان و مسیر باز می‌ماند. کنگره60 این حریم‌ها و مرزها را برای ما مشخص نموده که اگر می‌خواهیم با خیال آسوده به راهمان ادامه دهیم، بایستی آنها را رعایت کنیم.
تمام این موارد را قبل از ورود به کنگره60 می‌دانستیم و به آن عمل نمی‌کردیم، اما تاثیر آموزش‌های کنگره60 بر افراد باعث گردیده است روی اصول و حرمت‌ها پیش بروند و نتیجه آن، یعنی موفقیت در درمان و رهایی خود را ببینند.
به نقل از دیده‌بان محترم آقای علی خدامی: ما با رعایت این حریم‌ها می‌توانیم با خیال راحت و برای همیشه در جمع اعضای کنگره60 حضور داشته باشیم و با کسی کوچک‌ترین مشکلی نداشته باشیم و از حضور در کنگره60 و بودن با اعضای کنگره لذت ببریم و کنگره60 برای ما یک بهشت حقیقی باشد که البته هست.
بنابراین، حرمت کنگره60 برای ما محدودکننده نیست بلکه نگهدارنده و محافظت‌کننده ما در برابر آسیب‌ها است.

نویسنده: همسفر مریم، مرزبان گروه خانواده
عکس: همسفر فاطمه رهجوی کمک‌راهنما همسفر ندا (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی سهروردی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .