English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی چهارشنبه؛ حرمت کنگره 60؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟

کارگاه آموزشی جهان‌بینی چهارشنبه؛ حرمت کنگره 60؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟

ششمین جلسه از دوره هفتاد و ششم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی بنیان کنگره ۶۰ مهندس حسین دژاکام و دبیری مسافر محمود با دستورجلسه "حرمت کنگره 60 ؛چرا رابطه کاری؛مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟" چهارشنبه 8 تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.
دستور جلسه امروز حرمت کنگره 60 است. قبل از اینکه وارد دستور جلسه بشوم گزارش جلسه‌ی در تاریخ 4 تیرماه 1401 را بدهم. ما در ساختمان سیمرغ جلسه داشتیم با اسیستانت های خانم با دبیری آنی. اسیستانت ها مانند دیده‌بان‌های کنگره 60 هستند با این تفاوت که دیده‌بان‌ها برای تمام کنگره 60 هستند و اسیستانت ها فقط مربوط به قسمت خانم‌ها هستند. ماهم برای قسمت همسفرها و هم مسافرهای خانم اسیستانت داریم. مطالب زیر در این جلسه موردتوجه واقع شد:
برای اجرای پیمان وادی هشتم باید ده ما از مدت‌زمان حضور آن‌ها در کنگره 60 گذشته باشد و مسافرشان نیز به رهایی رسیده باشد.
افرادی می‌توانند به‌عنوان ایجنت در نمایندگی‌های همسفران داوطلب بشوند که پیمان وادی هشتم را اجرا کرده باشند و 40 سی دی خود را نیز نوشته باشند.
همسفران پس از ورود به کنگره 60 تا دو ماه نمی‌توانند راهنمای خود را تغییر دهند. از دو ماه ابتدای ورود تا 6 ماه اول می‌توانند راهنمای خود را تغییر دهند. اگر ماه ششم گذشت دیگر نمی‌توانند راهنمای خود را تغییر دهند. اگر کمک راهنمایی هم قبول شد دیگر رهجوی او به‌حساب می‌آید.
مدت خدمت کمک راهنمایی نیز 4 سال است. وقتی چهار سال تمام شد باید درخواست بدهند. درخواستشان بر پایه رفتار و کردار و شاگردهایشان ارزیابی می‌کنند اگر شرایط خوب بود با درخواست آن‌ها موافقت می‌شود. راهنماها نیز حتماً باید در یک‌رشته ورزشی فعالیت کنند. راهنمایی که در یک‌رشته ورزشی شرکت نکند ممکن است ازاین‌پس لژیون او بسته شود.
این تصمیماتی بود که در گروه خانواده گرفته شد. گروه خانواده دارد کم‌کم مستقل می‌شود. ساختمان خودش را دارد و دارند به‌خوبی از این قضیه برمی‌آیند.

این هفته، هفته مبارزه با مواد مخدر بود. ما با مواد مخدر مبارزه نداریم و او هم با مبارزه ندارد. ما سعی می‌کنیم بدون مبارزه با مواد مخدر و با ملایمت از بیماری اعتیاد ذره‌ذره جدا شویم. هفته پرکاری برای کنگره 60 بود. در اکثر شهرهای با شورای هماهنگی مواد مخدر و فرماندار و استاندار همکاری لازم را داشتیم. تا جایی که من اطلاع دارم این موضوع در زنجان، هیدج، قیدار، اصفهان و تهران و چندین جای دیگر انجام شد.
مسابقات دو روز جمعه به نحو مطلوب برگزار شد و واکنش‌های بسیار عالی داشت. شاید مدت‌های طولانی چنین مسابقه‌ای و چنین نظمی بی‌سابقه بود. بچه‌های خیلی زیادی از کنگره 60 شبانه‌روز زحمت کشیدند و کارکردند. واکنش‌ها بسیار خوب بود و از شبکه‌های مختلف پخش شد و پیام خوبی را ما مخابره کردیم.
چند نکته را به آن‌ها اشاره کنم:
یکی اینکه پهلوان به کسی گفته می‌شود که تمام پرداختی‌هایش را انجام داده باشد تا زمانی که پرداخت هایش انجام نشده باشد عنوان پهلوان به او تعلق نمی‌گیرد. پهلوان برای تمام کنگره 60 است. پهلوان می‌تواند بیست درصد مبلغ پرداختی خود را هر قسمتی که می‌خواهد خرج کند. دنورها نیز به همین شکل است.
یک مسئله دیگر اینکه ما زمین‌های کشاورزی را نمی‌خواهیم و به راهکار ما نمی‌خورد. من چنین زمین‌هایی قبول نمی‌کنم. زمینی که می‌خواهید بدهید بفروشید و مبلغش را به ما بدهید. اگر می‌خواهید زمین بدهید در شهر باشد، مشخص باشد و سند داشته باشد. خواهش می‌کنم از این زمین‌هایی که کشاورزی است و نیاز دارد ما کاربری بگیریم ندهید.
بقیه امور کنگره در حال انجام است. مقدار رهایی‌ها به‌سرعت رو به افزایش است. روز جمعه یک مراسمی داریم در یک از ورزشگاه. ستاد مبارزه با مواد مخدر خواسته که با آن‌ها همکاری لازم را انجام بدهیم زیرا متولی این کار در کشور ستاد مبارزه با مواد مخدر است. ما مجوز NGO را از وزارت کشور گرفتیم ولی کارمان با ستاد است. این ساختمان هم که الان در آن نشستیم برای ستاد است. اگر روز جشن گفتند ما فرزند ستاد هستیم بی‌خود نگفتند. ما در ساختمان آن‌ها به وجود آمدیم. ما هر شهری هم که می‌خواهیم کار کنیم باید با شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر کار کنیم. باید سعی کنیم هماهنگ کنیم و بعضی مجوزها را از آن‌ها بگیریم. زمانی که با آن‌ها کار کنیم ما خیلی قدرتمندتر ظاهر می‌شویم و آن‌ها هم از ما حمایت می‌کنند. در تمام شهرها فرماندار و استاندار از ما حمایت می‌کنند.

ما در شرایطی هستیم که در هر نقطه‌ای از دنیا 10 نفر در کنار هم جمع شوند می‌گویند دلیل اجتماع شما چیست؟ چکار دارید. ما محلات را شلوغ می‌کنیم. خیابان‌ها را گاهی بند می‌آوریم و اجتماع‌های 1000 نفری تشکیل می‌دهیم و کسی چیزی به ما نمی‌گوید. به این دلیل است که موردحمایت قرار گرفتیم و دلیل این موردحمایت قرار گرفت حرمت کنگره 60 است. اگر ما موردحمایت قرار گرفتیم و کسی به ما نگفت بالای چشمت ابرو است فقط به دلیل اجرای حرمت کنگره 60 است.
در حرمت کنگره 60 آمد که از الفاظ ناشایست استفاده نکنید و یا می‌گوید حرف یکدیگر را قطع نکنید. هرکجا کار می‌کنید حرف کسی را قطع نمی‌کنید. اگر گفتیم از پوشش مناسب استفاده کنید هم برای خانم‌ها است و هم برای آقایان. کسی از گل به ما نازک‌تر تاکنون نگفته است. ما به این دلیل می‌گوییم که پیراهن سفید بپوشید که بلافاصله لکه کثیفی روی آن خودش را نشان می‌دهد و افراد مجبور می‌شوند آن را تمیز کنند و نظافت را رعایت کنند.
ما سعی کردیم کاری کنیم که از حرمت و احترام و قوانین عدول نکنیم و همین باعث شده در کنگره 60 آرامش و آسایش داشته باشیم. اگر در کنگره 60 می‌گوید خانه یکدیگر نروید به این دلیل است که از آن مشکل درست می‌شود. آلان در کنگره 60 شما یکدیگر را می‌بینید که همه به هم سلام می‌کنید و هم را بغل می‌کنید؛ اما وقتی پول به هم قرص دادید و رابطه کاری و مالی داشتید باهم مشکل پیدا می‌کنید. پس تمام این قوانین برای این است که مشکل ایجاد نشود. در کره زمین قسمتی را در نظر بگیرید که نمی‌خواهم کاسبی کنم بلکه برای روح و روان خودم می‌خواهم کار کنم.
ما فاصله را رعایت کردیم و باید رعایت کنیم. ما مانند خورشید و یا زمین می‌مانیم. اگر زمین زیاد به خورشید نزدیک شود در آن هیچ موجود جنبنده‌ای نمی‌تواند زندگی کند. اگر هم دور شود بازهم همه‌جا یخ می‌زند و حیات نیست. باید فاصله با خورشید متعادل باشد. اعضا کنگره 60 نیز به همین شکل هستند.
هرگونه پول دادن به هر شخصیت حقیقی و یا حقوقی در کنگره 60 ضد ارزش است. تلفن به یکدیگر ندهید. تلفن که بدهید به‌جز مزاحمت و شد اتفاق دیگری نمی‌افتد. 26 سال است که من کنگره می‌آیم هنوز فامیلی بچه‌های قدیمی را نمی‌دانم. بعضی از دیده‌بان‌های کنگره شغل آن‌ها را نمی‌دانیم.
علیه شخصی سرزنش کردن. غیبت کردن در کنگره 60 خوب نیست و اگر هم خواست غیبت کند بگویید جلو خودش این حرف‌ها را بزن. هر جا کسی خواست غیبت کند بگویید من به او می‌گویم. این باعث می‌شود که دیگر پیش شما نیاید. کنگره مکان مقدس و امنی است اما شما باید از وسایل خود مراقبت کنید.
همه‌چیز یک حریمی دارد. ما انسان‌ها هم حریمی داریم ما هستیم که به انسان‌ها اجازه می‌دهیم وارد حریم ما شوند یا نشوند. ما نمی‌توانیم با هرکسی که سلام کردیم فوری آن‌ها را به خانواده‌مان وارد کنیم. گروه‌هایی که این کار را کردند صدمات شدیدی به خانواده‌ی افرادشان وارد شد. راهنما نمی‌تواند با شاگردهایش مسافرت برود و یا به خانه آن‌ها برود.
اگر ما امروز در این نقطه قرار گرفتیم به دلیل حرمت و احترامی است که برای یکدیگر قائل هستیم و همه این‌ها در حرمت کنگره 60 خلاصه می‌شود. پایه‌ها و ستون کنگره 60 توسط حرمت حفظ می‌شود.
خیلی متشکرم از اینکه به صحبت‌های گوش کردید.

 

نام فایل تاریخ لینک
فایل صوتی ۱۴۰۱/۰4/08 دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .