English Version
English

وادی‌ها ستون اصلی و اساس آموزش‌های عملی اعضای کنگره هستند

وادی‌ها ستون اصلی و اساس آموزش‌های عملی اعضای کنگره هستند

دهمین جلسه از دوره پنجاه ‌و چهارم کارگاه‌های آموزشی-خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی یاس اصفهان، با استادی کمک راهنما مسافر زهره، نگهبانی مسافر فرح و دبیری مسافر مینا با دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من» روز دوشنبه مورخ ۶ تیر ماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.


سخنان استاد:
سلام دوستان زهره هستم یک مسافر.
«در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویش»
وادی‌ها ستون اصلی و اساس آموزش‌های عملی اعضای کنگره است که راه و روش درست زیستن را به ما می‌آموزد. در واقع وادی‌ها و جهان‌بینی که برگرفته از قوانین الهی و غیر قابل تغییر هستند، به ما کمک می‌کند تا مهارت‌های زندگی را به‌صورت کاربردی و عملی، بیاموزیم.

از وادی اول تا سوم را درک کردیم و دانستیم که برای حرکت، ابتدا باید تفکر کنیم، تمام جوانب امر را بسنجیم و بدانیم که به غیر از خودمان، هیچ فرد دیگری قادر به حل مشکلاتمان، نخواهد بود. در وادی چهارم می‌آموزیم که مسئولیت کارهایمان را به خداوند، محول نکنیم.

او این مسئولیت را به ما داده است تا با استفاده از نیروی درونی و اختیاراتی که داریم، وارد مرحله عمل شویم و خود اقدام به حل مشکلات نماییم. البته با شروع حرکت و گام نهادن در صراط مستقیم، قطعا از مساعدت و حمایت نیروهای مثبت الهی، بهره‌مند خواهیم شد.

https://up.c60.ir/repository/22776/CHH4.jfif

زمانی من، در اثر نادانی و ناآگاهی به دنیای تاریک اعتیاد وارد شدم، مقصر خودم بودم و هیچ کس حتی خداوند مقصر نبود. اکنون برای درمان، نیز باید خود اقدام کنیم و از هیچ کس توقع و انتظار نداشته باشیم.

یعنی هر مسئله که مربوط به زندگی و حیات ما می‌شود، مثل از کار انداختن سیستم ایکس و ورزش نکردن و... اگر به دلیل جهل و نادانی ‌و خارج شدن از صراط مستقیم، مصرف مواد یا هر چیز دیگری که باعث عدم تعادل ماست، مسئول آن خود ما هستیم. خداوند معجزه ‌و نعمت حیات را با تمام امکانات به ما داده است. خداوند انسان را خلق و تمامی امکانات را برایش میسر نموده، پس جایز نیست که من دست روی دست بگذارم و به امید خداوند بنشینم تا او اقدام به حل مسائل و مشکلات من نماید.

وقتی یک مصرف کننده می‌خواهد اقدام به درمان اعتیاد خود کند، روحیه‌ی طلبکار عجیبی دارد که زمین و زمان باید به کمک او بیایند و ناز او را بخرند؛ اما این وادی خیال او را راحت می‌کند که خبری نیست، خودت هستی و خودت. اگر مصرف‌کننده این ها را پذیرفت و در مقابل این قانون سر تعظیم فرود آورد و با توان خودش حرکت کرد و همه مشکلات را پذیرفت و به قول معروف برادری خودش را ثابت کرد، آنگاه نوبت به شعبده‌بازی هستی می‌رسد که بارها و بارها نگهبان کنگره 60 به آن اشاره‌کرده‌اند.

دریافت نشان

https://up.c60.ir/repository/22776/CH4.jfif

آزمون داخلی دوره پنجم، آزمون های آمادگی کمک راهنمایی سال 1401

https://up.c60.ir/repository/22776/CH%20A4.jfif

تایپ: مسافر وحیده-لژیون یکم -نمایندگی یاس
ویرایش: مسافر کبری_ لژیون نوزدهم _ نمایندگی یاس
بازبینی: همسفر فاطمه
عکس: گروه عکاسی نمایندگی یاس

ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .